اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طوفان مردم، تروریست‌ها را در جنوب حماه فراری داد/ استقبال از ارتش سوریه با قربانی کردن گوسفند+ تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 14236
  • 14 فروردین 1397 - 16:45
طوفان مردم، تروریست‌ها را در جنوب حماه فراری داد/ استقبال از ارتش سوریه با قربانی کردن گوسفند+ تصاویر و نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند عناصر تروریستی را عقب برانند و تلاش آنان را برای اشغال دوباره شهرک ها ناکام بگذارنند. به گزارش اخبار جهادی،همزمان با پیروزی های چشمگیر ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق و خروج هزاران تن از عناصر تروریستی از این منطقه، اهالی جنوب شرق استان حماه با برگزاری […]

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند عناصر تروریستی را عقب برانند و تلاش آنان را برای اشغال دوباره شهرک ها ناکام بگذارنند.

به گزارش اخبار جهادی،همزمان با پیروزی های چشمگیر ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق و خروج هزاران تن از عناصر تروریستی از این منطقه، اهالی جنوب شرق استان حماه با برگزاری تظاهرات های گسترده، خواستار خروج تروریست ها از شهرک های خود شدند.

یک منبع میدانی به جزئیات رویدادهای جنوب شرق حماه در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: هزاران تن از مردم در شهرک های « تقسیس، العماره و الجومقلیه » تظاهرات های گسترده ای را برای خروج تروریست ها از مناطق خود برگزار کردند.

وی افزود: فشار مردم باعث شد سرکرده های تروریست ها به مذاکره با نمایندگان دولت سوریه و روسیه رضایت دهند و در نهایت توافق شد که عناصر تروریستی با تخلیه شهرک ها به سمت مناطق دیگر  انتقال داده شوند.

این منبع میدانی تصریح کرد: پس از به سرانجام رسیدن توافق و خروج عناصر تروریستی، نیروهای ارتش سوریه با استقبال کم سابقه مردم وارد شهرک ها شدند تا امنیت را در این مناطق به طور کامل برقرار کنند.

به گزارش اخبار جهادی، هزاران تن از مردم شهرک های  « تقسیس، العماره و الجومقلیه » در سال های گذشته، انواع و اقسام جنایت تروریست ها را متحمل شدند و در جریان استبقال از نیروهای ارتش شعارهایی از جمله « زنده باد بشار اسد» سر دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ساعاتی پس از استقرار نیروهای سوری، گروهی از عناصر تروریستی حملاتی را از مناطق حومه ( شهرک قنطره) برای اشغال مجدد شهرک ها انجام دادند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند عناصر تروریستی را عقب برانند و تلاش آنان را برای اشغال دوباره شهرک ها ناکام بگذارنند؛ در جریان درگیری ها ۴۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

ارتش سوریه برای مقابله با حملات احتمالی تروریست ها، چند گروه دیگر از نیروهای خود را به شهرک های تازه آزاد شده اعزام کرده است؛ در حال حاضر، بخش هایی از مناطق جنوبی استان حماه و شمال استان حمص همچنان در اشغال تروریست ها است.

نزدیکی مناطق اشغالی جنوب حماه به مرکز استان و واقع شدن در مسیر اصلی جاده حماه – حمص اهمیت این مناطق را چند برابر کرده است؛ مناطق مهمی از جمله « الرستن، تلبسیه و دیر فول » در این محور تحت اشغال هستند.

بر اساس اعلام منابع ارشد میدانی، عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق آلوده جنوب استان حماه و شمال استان حمص در دستور کار قرار گرفته است؛ با پاکسازی این مناطق، امنیت مسیر ارتباطی مرکز به شمال سوریه تامین می شود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.