اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شکست سنگین پرچم سفید ها در روز نخست عملیات در « طوزخورماتو»/ هسته های خاموش داعش هم در ارتفاعات حمرین نقره داغ شدند +تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 13835
  • 19 بهمن 1396 - 14:40

نیروهای عراقی در جریان عملیات پاکسازی حومه منطقه « طوزخورماتو» از لوث وجود عناصر تروریستی موسوم به « پرچم سفیدها» یک گور جمعی ( ۲۰ مرد، زن و کودک) را هم کشف کردند. به گزارش اخبار جهادی، از صبح روز گذشته ( چهارشنبه) عملیات پاکسازی معدود مناطق تحت اشغال تروریست های موسوم به «پرچم سفیدها» در جنوب […]

نیروهای عراقی در جریان عملیات پاکسازی حومه منطقه « طوزخورماتو» از لوث وجود عناصر تروریستی موسوم به « پرچم سفیدها» یک گور جمعی ( ۲۰ مرد، زن و کودک) را هم کشف کردند.

به گزارش اخبار جهادی، از صبح روز گذشته ( چهارشنبه) عملیات پاکسازی معدود مناطق تحت اشغال تروریست های موسوم به «پرچم سفیدها» در جنوب شرق استان کرکوک و بخش هایی از شرقاستان صلاح الدین ( حومه شرقی منطقه راهبردی« طوزخورماتو») آغاز شد.

این عملیات با مشارکت ۸ تیپ بسیج مردمی، نیروهای واکنش سریع ارتش و عشایر منطقه از ۵ محور شمالی و جنوبی آغاز شد و پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین، ۲۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی به طور کامل پاکسازی شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از آزادسازی تمامی ارتفاعات مشرف بر منطقه « طوزخورماتو» هم خبر داد و گفت: نیروهای عراقی در روز نخست عملیات توانستند امنیت روستاهای « الشرف، کانی نزارا، چاوری، قلخانی صغری و…» را در حومه شمالی و شرقی منطقه « طورخورماتو» تامین کنند.

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای عراقی از محور شمالی و شرقی خود را به مناطق مرزی مشترک با نیروهای پیشمرگ کُرد مستقر در مرز سلیمانیه رساندند و تعدادی از چاه های نفتی را هم از اشغال تروریست ها خارج کردند.

پاکسازی منطقه از شر تروریست‌های های داعش توسط تیپ بسیج مردمی عراق

نیروهای جبهه مقاومت در ساعات گذشته حدود ۴۰ پایگاه نظامی تروریست ها را هم منهدم کردند و مقادیر زیادی از تسلیحات نظامی را به غنیمت گرفتند. ۷۰ تله انفجاری کار گذاشته شده هم در مناطق مختلف خنثی شد.

نیروهای عراقی در جریان عملیات پاکسازی حومه منطقه « طوزخورماتو» از لوث وجود عناصر تروریستی موسوم به « پرچم سفیدها» یک گور جمعی ( ۲۰ مرد، زن و کودک) را هم کشف کردند.

براساس اعلام منابع میدانی گروه تروریستی موسوم به پرچم سفیدها حداقل هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد و علاوه بر عناصر شکست خورده داعش و جبهه النصره، تروریست های تجزیه‌طلب کُرد از جمله «پژاک، حزب کارگران و…» در این گروه تروریستی حضور دارند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای عراقی در غرب استان کرکوک هم توانستند گروهی از هسته های خاموش تروریست های داعش را در ارتفاعات حمرین شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار دهند.

یک منبع میدانی در همین ارتباط به مشرق اعلام کرد: جنگنده های عراقی براساس مختصات ارائه شده از یگان های اطلاعاتی، در ۲۰ مرحله مواضع تروریست های مخفی شده را در دره های ارتفاعات حمرین هدف قرار دادند.

وی از هدف قرار دادن ۵۰ منطقه توسط جنگنده های عراقی خبر داد و گفت: در  عملیات دقیق جنگنده های عراقی، ۶ خودروی انتحاری، ۲ پناهگاه و ۳۰ تونل منهدم شد. ۳۰ تن از عناصر تروریستی هم در این عملیات به هلاکت رسیدند.

از شمال غرب استان نینوا هم خبر می رسد، عناصر تروریستی داعش حملات سنگینی را از جنوب شرق استان حسکه سوریه ( شرق رود فرات) برای اشغال گذرگاه « تل صفوک» انجام دادند اما با هوشیاری نیروهای تیپ ۲۹ بسیج مردمی ناکام ماندند. در این عملیات یک خودروی انتحاری منهدم  و ۸ تن از عناصر انتحاری خط شکن به هلاکت رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، گروه تروریستی داعش در ماه گذشته در چندین مرحله تلاش کرد گذرگاه تل صفوک را به اشغال خود دربیاورد و منابع میدانی در این خصوص اعلام کردند: در شرق رود فرات اتاق های عملیاتی برای ضربه زدن به نیروهای عراقی تشکیل شده و نیروهای آمریکایی به صورت مستقیم بر عملکرد تروریست ها نظارت می کنند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.