اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

راه اندازی سایت خبری عبری؛ تنور جنگ روانی علیه اسرائیل داغ تر می‌شود

  • کد خبر : 14276
  • 16 فروردین 1397 - 11:55
راه اندازی سایت خبری عبری؛ تنور جنگ روانی علیه اسرائیل داغ تر می‌شود

جنگ روانی بین رژیم اشغالگر از یک طرف و کشورهای عربی از سوی دیگر بسیار شدت گرفته و بر افکار عمومی هر دو طرف تاثیر زیادی دارد. به گزارش اخبار جهادیبه نقل از روزنامه رای الیوم، در دنیایی که وسایل ارتباط جمعی به میزان زیادی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، جنگ روانی […]

جنگ روانی بین رژیم اشغالگر از یک طرف و کشورهای عربی از سوی دیگر بسیار شدت گرفته و بر افکار عمومی هر دو طرف تاثیر زیادی دارد.

به گزارش اخبار جهادیبه نقل از روزنامه رای الیوم، در دنیایی که وسایل ارتباط جمعی به میزان زیادی افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، جنگ روانی بین رژیم اشغالگر اسرائیل از یک طرف و کشورهای عربی از طرف دیگر بسیار شدت گرفته و افکار عمومی هر دو طرف را سخت تحت تاثیر قرار می دهد.

در این میان اسرائیل که بدون هیچ مانعی در تلاش برای تسلط یافتن بر پایگاهای اینترنتی جهان عرب است تا از این طریق آگاهی ملت های عرب را تحت تاثیر قرار دهد، از اینکه یک گروه فلسطینی مانند جنبش مقاومت اسلامی حماس با همین ابزار به عکس العمل برخاسته، تعجب کرده است، از همین رو تعجب عمیق این رژیم از راه اندازی یک پایگاه خبری جدید به زبان عبری از سوی گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس قابل پیش بینی بود.

منابع سیاسی و امنیتی تل آویو در این خصوص مدعی شده اند معلوم نیست هدف از راه اندازی این پایگاه خبری چیست.

سایت جدید القسام به زبان عبری

نکته قابل توجه اینکه همزمان با راهپیمایی “بازگشت بزرگ” و شهادت و مجروح شدن دهها فلسطینیی به ضرب گلوله ارتش اسرائیل در نقطه مرزی با غزه، گردان های القسام یک پایگاه اینترنتی جدید به زبان عبری راه اندازی کرد که شامل برنامه های مختلف از جمله خبر، فیلم های ویدئویی، بیانیه های سخنگوی گردان های القسام و نیز مجموعه عکس هایی از عملیاتی است که قبلا انجام داده  است.

در همین ارتباط پایگاه “المصدر” اسرائیل که سرپیکان تبلیغات این رژیم خطاب به جهان عرب است، یادآور شد،  به نظر می رسد حماس سخت در تلاش برای ترسیم دیدگاههای خود برای اسرائیلی ها است و تا جایی که ممکن است در نظر دارد این هدف را به زبانی روشن و درست بیان کند و امیدوار است اسرائیلی ها پیام های آن را بخوانند.

این پایگاه نیمه رسمی اسرائیلی تاکید کرد، در سایت خبری القسام اشتباهات دیکته ای و نگارشی عبری دیده می شود.

المصدر که در واقع نماینده و بلندگوی وزارت خارجه اسرائیل است و ریاست آن را بینامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برعهده دارد، افزود، روشن است، حماس تلاش های زیادی را در این سایت به کار گرفته و برخلاف سایت قبلی، این سایت شکل جدیدی دارد و شامل عکس ها و مقاله ها و فیلم های ویدئویی است و در بخش معرفی خود می توان شرحی از گردان های شهید عزالدین القسام را دید که شامل توضیح در مورد اهداف و تاریخ آن است.

به نوشته این منبع با توجه به تکاپوی جنبش حماس در این بخش، باید گفت این جنبش در تلاش برای برانگیختن روحیه جهادی در بین فلسطینی ها، عرب ها و مسلمانان  است تا سرزمین فلسطین را حفظ کند و آن را از اشغال نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان درآورد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.