اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کشته شدن ۹۲ کرد سوری در جریان درگیری با داعش در دیرالزور

  • کد خبر : 17825
  • 05 آذر 1397 - 16:18
کشته شدن ۹۲ کرد سوری در جریان درگیری با داعش در دیرالزور

در چهار روز گذشته و در جریان درگیری میان «نیروهای دموکراتیک سوریه » با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی با تکفیری‌های داعش، ۹۲ تن از نیروهای کرد، کشته شدند. به گزارش اخبار جهادی، درگیری میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی با تروریست‌های داعش در جنوب استان دیرالزور کماکان ادامه دارد و به نظر می‌رود، این […]

در چهار روز گذشته و در جریان درگیری میان «نیروهای دموکراتیک سوریه » با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی با تکفیری‌های داعش، ۹۲ تن از نیروهای کرد، کشته شدند.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی با تروریست‌های داعش در جنوب استان دیرالزور کماکان ادامه دارد و به نظر می‌رود، این درگیری‌ها روند فرسایشی به خود گرفته است.

به گزارش نهاد موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در جریان درگیری‌ها از روز جمعه تا به امروز (دوشنبه) ۹۲ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه که عمدتا از میان کردهای سوریه هستند، کشته شده‌اند.

در گزارش امروز این نهاد نزدیک به معارضان و مستقر در لندن آمده است که درگیری‌های روز جمعه تا کنون شدیدترین درگیری‌ها از حیث میزان تلفات دو طرف در طول ماههای گذشته بوده است به طوریکه ۹۲ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه و ۶۱ تن از تروریست‌های داعش کشته شده‌اند.

طبق این گزارش در جریان بمباران مناطق تحت اشغال داعش از سوی جنگنده‌های آمریکایی، ۵۱ غیر نظامی از جمله ۱۹ کودک و ۱۲ زن کشته شده‌اند. همچنین بسیاری از خانه‌ها و دارایی‌های مردم غیر نظامی نیز در جریان درگیری‌ها و بمباران‌ها تخریب و از بین رفته است.

همچنین از تاریخ دهم سپتامبر که فاز جدید عملیات علیه داعش با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی آغاز شد تا کنون ۷۳۹ عضو داعش و ۴۵۲ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان درگیری‌ها و بمباران‌ها و انفجار تله‌های انفجاری کشته شده‌اند.

مرحله جدید آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در شرق فرات و جنوب استان دیرالزور، به دست «نیروهای دموکراتیک سوریه» که عمدتا از «یگان‌های مدافع خلق کرد» تشکیل شده با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف آمریکایی از دهم سپتامبر گذشته آغاز شده است. در میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیروهایی از عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان نیز حضور دارند.

این درگیری‌ها هر چند با بمباران روزانه ائتلاف آمریکایی همراه بوده اما تا کنون موفقیتی در بر نداشته است و در مواردی تروریست‌های داعش با استفاده از شرایط جغرافیایی و همچنین بدی آب و هوا و توفان‌های فصلی، توانسته‌اند پیشروی کرده یا مناطق از دست داده خود را بازپس گیرند.

منطقه تحت اشغال داعش در شرق دیرالزور حداکثر ۵۰ کیلومتر طول و پنج کیلومتر عرض دارد و تنها منطقه‌ای است که تروریست‌ها در سوریه به صورت منسجم کماکان در اختیار خود دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.