اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

استقرار هزاران تروریست در جنوب سوریه برای باز کردن جبهه جدید علیه نیروهای مقاومت

  • کد خبر : 14085
  • 25 اسفند 1396 - 12:15
استقرار هزاران تروریست در جنوب سوریه برای باز کردن جبهه جدید علیه نیروهای مقاومت

تروریستها با حمایت آمریکا، اسرائیل و عربستان این بار در جنوب سوریه مستقر شده‌اند و قصد دارند با آغاز عملیات گسترده به زعم خود موازنه قوا را در سوریه تغییر دهند. به گزارش اخبار جهادی،ارتش سوریه و نیروهای مقاومت که از ۶ اسفند ماه سال جاری عملیات پاکسازی غوطه شرقی را آغاز کرده بودند، اکنون […]

تروریستها با حمایت آمریکا، اسرائیل و عربستان این بار در جنوب سوریه مستقر شده‌اند و قصد دارند با آغاز عملیات گسترده به زعم خود موازنه قوا را در سوریه تغییر دهند.

به گزارش اخبار جهادی،ارتش سوریه و نیروهای مقاومت که از ۶ اسفند ماه سال جاری عملیات پاکسازی غوطه شرقی را آغاز کرده بودند، اکنون عزم خود را برای آزادسازی شهر «دوما» جزم کرده‌اند؛ شهری که بزرگترین شهر غوطه شرقی به شمار می‌رود و مرکز استقرار تروریستهای جیش الاسلام است.

کارشناسان بر این باورند که پس از آزادسازی شهر دوما که از بزرگترین نبردهای ارتش سوریه علیه تروریستها به شمار میرود، این بار نیروهای مقاومت باید عازم استانهای «قنیطره و درعا» در جنوب این کشور خواهند شد.

اطلاعات و گزارشهای دریافتی نشان میدهد که هزاران تروریست تا بن دندان مسلح در جنوب سوریه تجهیز شده و آماده آغاز عملیات نظامی علیه ارتش سوریه هستند.

وبگاه خبری «رأی الیوم» گزارش داد که سرویسهای جاسوسی اسرائیل، آمریکا و عربستان مقدمات این عملیات را فراهم کرده اند و پر واضح است که این سرویسها حمایت نظامی، تسلیحاتی و لجستیکی را از تروریستها به عمل خواهند آورد تا شاید به زعم خود بتوانند ورق را در سوریه به سود خود برگردانند، معادلات نظامی را تغییر دهند و فشار را از روی تروریستهای محاصره شده در غوطه بردارند.

فرماندهی نظامی سوریه نیز خطرات آتی را احساس کرده است؛ خطراتی که قنیطره و درعا و به تبع آن جنوب سوریه را هدف قرار میدهد. آمریکا و همپیمانانش بر روی منطقه جنوب سوریه به عنوان هدفی حساب باز کرده اند که از طریق آن بتوانند دستکم روند موازنه های نظامی میدانی را تغییر دهند.

لذا ارتش سوریه تجهیزات نظامی زیادی به ریف شمالی و شمال شرقی درعا ارسال کرده و شهرک «خربه غزاله» و برخی از محله های شهر درعا را تقویت کرده است. نیروهای مقاومت همچنین تجهیزات نظامی به شهرکهای «خان ارنبه و البعث» در شهر قنیطره ارسال کرده تا برای درگیریهای احتمالی آماده باشند.

به گزارش رأی الیوم، هنگامی که از قنیطره و درعا سخن گفته میشود، نمی‌توان موقعیت راهبردی این دو استان را در جنوب سوریه نادیده گرفت. این استانها کلید مناطقی هستند که در طول جغرافیای سوریه امتداد دارد و نقطه ارتباط میان جنوب و مرکز سوریه به شمار میرود. قنیطره و درعا در طول نوار مناطق مرزی سوریه با اردن، فلسطین اشغالی و لبنان امتداد دارد و نقطه ارتباط میان مناطق جغرافیایی است که از غرب با دمشق و از جنوب با مرزهای اردن، فلسطین و لبنان ارتباط دارد. این مسئله بیانگر اهمیت راهبردی این دو استان در جنوب و مرکز سوریه است.

امروز و همزمان با درخواست آمریکا برای نشست فوری در خصوص جنوب سوریه، بار دیگر مراکز تصمیم ساز بین المللیِ دخیل در جنگ علیه سوریه روند عملیات احتمالی در جنوب سوریه و نحوه واکنش حکومت سوریه و همپیمانانش را رصد می‌کنند.

بنا بر این گزارش، امروز ارتش سوریه و برخی از همپیمانانش به هر گونه تحرک در جنوب سوریه با عملیات بزرگ آزادسازی ریفهای شرقی و شمال شرقی درعا پاسخ میدهند تا به صورت کامل درعا را آزاد کنند. دولت سوریه نیز باید به عملیات خود ادامه دهد تا اراضی خود را از لوث تروریسم و حامیانش پاک کند و سرنوشت خود را به دور از منافع آمریکا و اسرائیل و رژیم مرتجع عرب رقم بزند. این مهم جز با آزادسازی قنیطره و درعا حاصل نخواهد شد.

در واقع نمیتوان حمایت اسرائیل، عربستان و آمریکا از گروههای تروریستی در جنوب سوریه و تجاوزات مکرر تل آویو به این منطقه را انکار کرد و اینکه این تجاوزات با دستور اتاق عملیاتهای منطقه ای و عربی صورت گرفت.

رأی الیوم اعلام کرد که بعید نیست نهایتا اسرائیل در عملیات جنوب سوریه به صورت مستقیم وارد عمل شود تا از تروریستهای حاضر در این منطقه حمایت کند. این حمایت احتمالی از سلسله جبال «حرمون» آغاز و به منطقه قلمون شرقی خواهد رسید. اسرائیل همچنین به روی تروریستها حساب باز کرده تا بتوانند کمربند امنیتی برای این رژیم ایجاد کنند که جولان اشغالی را از عمق جغرافیایی سوریه جدا کند.

این وبگاه در پایان گزارش داد، امروز یقینا در انتظار «طوفانهای جدید جنوب» هستیم؛ موجی که برخی از آن تحت عنوان موج جنون آمیز یاد می کنند؛ چرا که این موج عبارتست از حملات انتحاری گسترده و حملات پیاپی تروریستها تا بتوانند در استان قنیطره دستاورد راهبردی کسب کنند.

اطلاعات دریافتی حاکی از این است که فرماندهی نظامی سوریه تأکید کرده که سرنوشت این حمله و این موج نیز مانند سرنوشت سایر عملیاتهای پیشین تروریستها خواهد بود و به شکست منتهی خواهد شد و باید جنوب سوریه طی چند مرحله آزاد شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.