اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایگاه‌های موشکی انصار الله یمن+ نقشه و تصاویر

  • کد خبر : 11772
  • 11 مهر 1396 - 11:49
پایگاه‌های موشکی انصار الله یمن+ نقشه و تصاویر

قدرت موشکی انصار الله توانسته دشمن سعودی- صهیونیستی را زمین‌گیر کند که حملات به پایگاه نظامی “خمیس مشیط” گویای این موضوع است. به گزارش اخبار جهادی،ارتش و نیروهای مردمی یمن بیش از دو سال است که با رژیم سعودی و همپیمانانش در حال نبرد هستند و در این نبردها ضربات سختی به جبهه عربی-غربی-صهیونیستی وارد […]

قدرت موشکی انصار الله توانسته دشمن سعودی- صهیونیستی را زمین‌گیر کند که حملات به پایگاه نظامی “خمیس مشیط” گویای این موضوع است.

به گزارش اخبار جهادی،ارتش و نیروهای مردمی یمن بیش از دو سال است که با رژیم سعودی و همپیمانانش در حال نبرد هستند و در این نبردها ضربات سختی به جبهه عربی-غربی-صهیونیستی وارد آورده اند.
ارتش رژیم سعودی با هدف اشغال یمن در مدت چند هفته؛ هجوم گسترده ای را به این کشور آغاز کرد و البته در گام های نخست شکست های سنگینی را متحمل شد. یکی از دلایل توفیقات گسترده ارتش و انصار الله یمن ، استفاده گسترده از موشک های بالستیک در پایگاه های مختلف موشکی در یمن است که توازن قدرت را در این کشور در اختیار رزمندگان ارتش و انصارالله قرار داده است.


یکی از پایگاه های نظامی که انصار الله به کمک آن رژیم سعودی را در نجران، جیزان و عسیر هدف حملات موشکی قرار داده است، پایگاه موشکی صعده است.
وبگاه عمران نت در سال ۲۰۱۵ میلادی گزارش داد : موشک های بالستیک کوتاه برد اسکاد در پایگاه نظامی در شهر صعده و شهر خمر در شمال عمران واقع در مرزهای مشترک یمن برای حملات موشکی علیه عربستان سعودی مستقر است.
این وبگاه ادامه داد: در این پایگاه نظامی موشک های بالستیک “اسکاد” مستقر شده است .
یکی دیگر از پایگاه های موشکی ارتش یمن در روستای بیت الوداعی در نزدیکی خط صنعا –صعده قرار دارد. گزارش منابع میدانی نشان می دهد که از ابتدای جنگ یمن ودروهای نظامی حامل پایگاههای موشکی اسکاد پس از استقرار سامانه موشکی در صعده در این مکان نیز مستقر هستند و جنوب عربستان را مدت هاست که آماج حملات خود قرار داده اند.


وضعیت میدانی “نجران” نشان می‌دهد که در دو سال اخیر “انصار الله” توانسته در خطوط مقدم نبرد پالایشگاه “نجران”، مجمتع “اباسعود”، پادگان نظامی “شرفه” و کمپ نظامیان در نزدیکی منطقه “میخلاف” را با موشک “زلزال-۳” هدف قرار دهد.
شبکه تلویزیونی المسیره در گزارش سپتامبر سال ۲۰۱۶ از شلیک موشک های یمنی (“کاتیوشا” و “زلزال-۳”) به انبارهای نفت شرکت “آرامکو” و پالایشگاه های اطراف و واحد توپخانه آن در منطقه “بن یالین نجران” عربستان سعودی خبر داده بود.


در اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی ؛ حمله موشکی دقیقی از سوی انصار الله علیه مواضعی در پایگاه ملک فهد جده تدارک دیده شد. موشک بالستیک به سمت فرودگاه ملک عبدالعزیز جده که مقر نیروی هوایی سلطنتی عربستان است شلیک شده است؛ شهر جده دقیقاً در ۶۵ کیلومتری غرب مکه مکرمه قرار دارد؛ ارتش عربستان البته در آن زمان مدعی شدکه این موشک ها توسط سامانه مستقر در فرودگاه طائف یعنی ۶۵ کیلومتری شرق مکه رهگیری شده است.
در دو سال اخیر موشک هایی همچون “اورگان”، “اسکاد”، “زلزال ۱” ، “زلزال ۲” ، “برکان” ، “توچکا” و “کاتیوشا” به سمت مواضع مورد نظر در استان های جنوبی عربستان شلیک شد و نتیجه آن به هلاکت رسیدن ده ها نظامی رژیم سعودی و اماراتی بوده است.
برای مثال در یک حمله موشکی به پادگان “مارب” توسط ارتش و انصار الله در سال ۲۰۱۵ ؛ بیش از ۲۰ نظامی اماراتی کشته شدند که البته این تعداد کشته ، میزان تلفات ارتش این کشور را در یمن دو برابر افزاش داد و این هم به دلیل حمله موشکی “انصار الله” با موشک “توچکا” بود. در حمله دیگری که در ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی انجام گرفت، موشک بالستیک “توچکا”، “پایگاه البیرق” در استان “مارب” واقع در شرق یمن را هدف قرار داد و خسارت زیادی به متجاوزان سعودی و اماراتی وارد کرده است. این موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد و یک اتاق عملیات مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و سیستم‌های جاسوسی و رصد و نظارت را هدف قرار داد.
تحلیلگران سیاسی و نظامی معتقدند که نبرد موشکی بین عربستان و یمن مستقیما به نفع مقاومت یمن خواهد بود. صادق الشرفی مسئول سابق کمیته های مردمی مواجهه با تجاوز نظامی عربستان درباره توانمندی موشکی نیروهای یمنی در حمله به مراکز حساس رژیم سعودی می گوید: یگان های موشکی یمن توانایی و امادگی حمله به پالایشگاه ارامکو را دارند.

وی درباره میزان توفیقات مقاومت یمن در جبهه های شمالی نیز گفت : نیروهای یمنی در مقابل قوات مرتزقه منصور هادی و همپیمانانش دست بالا را در اختیار دارند.

صادق الشرفی در پایان خاطرنشان کرد : مقاومت یمن در جبهه های نجران، جیزان، عسیر، تعز، مارب و … موفقیت های بسیاری را کسب کرده اند. هزاران موشک در بردهای مختلف به استان‌های جنوبی عربستان از جمله “نجران”،”جیزان” و”عسیر” شلیک شده است. گام‌هایی لازم است در راستای این تجاوز سعودی اتخاد شود و ملت یمن این‌ها را برای پاسخ به تجاوز سعودی به کار گرفته اما از همه گزینه‌های راهبردی خود استفاده نکردیم. گزینه‌هایی که در اختیار داریم باعث می‌شود که تمام رژیم‌های طاغوتی منطقه ادب شوند و سلاح‌هایی داریم که به منابع و بنادر سعودی دسترسی دارند و نیروهایی داریم که حکومت ظالم آل سعود را سرجایش بنشاند .
برخی مناطق در جنوب عربستان از جمله تعدادی از پادگان‌های استان “نجران”،”جیزان” و “عسیر” هر روز به صورت محدود با شلیک موشک‌های کلاس‌های مختلف یمنی مواجه است و شاید در آینده این شلیک‌ها در مقیاس گسترده‌تر ادامه یابد. همانطور که مشاهده می کنیم برد موشک های بالستیک یمنی از ۱۰۰ کیلومتر به نزدیک ۸۰۰ کیلومتر رسیده و این یک زنگ خطر جدی برای جنگ افروزان غربی و همپیمانانشان در منطقه خواهد بود.

قدرت موشکی انصار الله توانسته دشمن سعودی -صهیونیستی را به عقب براند و در این زمینه حملات به استان های جنوبی عربستان و پایگاه نظامی خمیس مشیط گویای همین موضوع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.