اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی یمن: «الخوخه» سقوط کرد/ شاهرگ حیاتی انصارالله در آستانه خطر؛ هلاکت ۴۸۰ نیروی متجاوز ائتلاف سعودی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13125
  • 18 آذر 1396 - 8:29
آخرین تحولات میدانی یمن: «الخوخه» سقوط کرد/ شاهرگ حیاتی انصارالله در آستانه خطر؛ هلاکت ۴۸۰ نیروی متجاوز ائتلاف سعودی + نقشه میدانی

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خیانت نیروهای علی عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلی الخوخه را به تصرف خود در آوردند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از یمن حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی جنبش انصارالله در شهر صنعا برای شناسایی آخرین بقایای گروه های شبه نظامی وابسته به علی عبدالله […]

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خیانت نیروهای علی عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلی الخوخه را به تصرف خود در آوردند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از یمن حاکیست، عملیات نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی جنبش انصارالله در شهر صنعا برای شناسایی آخرین بقایای گروه های شبه نظامی وابسته به علی عبدالله صالح ( رئیس جمهور پیشین) ادامه دارد.

نیروهای امنیتی و انصارالله در ساعات گذشته در جریان عملیات جست و جوی محله به محله در  مناطق مختلف شهر صنعاء موفق شدند چند انبار سلاح را در خانه های فرماندهان شبه نظامیان از جمله طارق عفاش، برادرزاده علی عبدالله صالح کشف و ضبط کنند.

همزمان با عملیات نیروهای امنیتی، انصارالله و قبایل یمنی برای برقراری امنیت در شهر صنعا، ائتلاف سعودی متشکل از شورشیان وابسته به منصور هادی، نظامیان سعودی، اماراتی، نیروهای مزدور چند ملیتی و برخی شبه نظامیان وابسته به احمد عبدالله صالح پسر علی عبدالله صالح حملات گسترده ای را برای اشغال مناطق مختلف انجام دادند.

حملات نیروهای ائتلاف سعودی با پشتیبانی جنگنده های عربستاتی از شهر ساحلی « المخا» در استان تعز علیه نیروهای یمنی در شهر ساحلی « الخوخه» در استان الحدیده انجام شد.

نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در نهایت پس از ساعت ها درگیری توانستند این شهر ساحلی را به اشغال خود دربیاورند و برای نخستین بار وارد استان الحدیده شوند؛ نیروهای یمنی پس از عقب نشینی از شهر « الخوخه» در شهر حیس موضع دفاعی گرفتند.

خبرها حاکیست، نیروهای تازه نفس و تجهیزات نظامی برای باز پس گیری این شهر ارسال شده است؛ درگیری ها به شدت در حومه شمال شهر الخوخه ادامه دارد؛ حملات جنگنده های سعودی در حمایت از نیروهای ائتلاف چندین برابر افزایش یافته و مواضع نیروهای یمنی هدف قرار گرفته می شود.

از سویی دیگر، پنج تن از سران حزب المؤتمر به نام های « احمد علی محسن الأحول، حمود عباد، عبده الجندی، عبدالعزیز بن حبتور  و فیصل جمعان» که از مقامات ارشد دولت فعلی یمن به شمار می آیند، وفاداری خود را به جنبش انصارالله اعلام کردند.

به گزارش اخبار جهادی، حملات نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در مناطق « صرواح و عسیران» در استان شبوه و  «رازح» در استان صعده با مقاومت نیروهای یمنی ناکام ماند؛ در جریان درگیری ها ۵۰ تن از شورشیان به هلاکت رسیدند.

تنها پیروزی میدانی نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی، اشغال شهر الخوخه در جنوب استان الحدیده به شمار می آید که در همین ارتباط منابع میدانی اعلام کرده اند: نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خیانت نیروهای علی عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلی الخوخه را به تصرف در آوردند.

در حال حاضر، نیروهای ائتلاف سعودی درصدد هستند خود را به بندر الحدیده برسانند؛ این بندر راهبردی شاهرگ حیاتی نیروهای انصارالله از شمال به جنوب یمن محسوب می شود.

استان تعز هم در ۲۴ ساعت گذشته شاهد درگیری های شدیدی بود و نیروهای یمنی در عملیاتی دقیق، مواضع شورشیان را با آتش توپخانه در منطقه موزع هدف قرار دادند؛ در این عملیات چند خودروی نظامی منهدم و حدود ۴۰ تن از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

نیروهای یمنی در عملیات دیگر، مواضع نیروهای ائتلاف را در سه راهی موزع در جنوب ایستگاه بازرسی هدف قرار دادند و خسارت سنگینی را به آنان وارد کردند؛ در مقابل جنگنده های سعودی پایگاه نظامی خالد را به شدت هدف قرار دادند؛ جنگنده های سعودی در یک هفته گذشته بیش از ۱۰۰ مرتبه، مناطق مسکونی را هدف حملات کور خود قرار داده اند و حدود ۵۰  شهروند بی گناه از جمله چند کودک را شهید و زخمی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و انصارالله یمن هم در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف سعودی، ۱۷ موشک کوتاه برد و دوربرد علیه مواضع نیروهای متجاوز در جبهه های مختلف شلیک کردند؛ نیروهای یمنی همچنین با آتش توپخانه مواضع نیروهای ائتلاف را در هم کوبیدند.

در یک ماه گذشته ۶۹ نفربر نظامی، خودروی زرهی و مجهز به دوشکا نیروهای ائتلاف منهدم شده است؛ در جریان درگیری های تن به تن هم ۱۰ نظامی سعودی و ۴۲۸  شورشی وابسته به منصور هادی و نیروهای متجاوز چند ملیتی به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.