اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پلیس نظامی روسیه به ادلب می‌رود

  • کد خبر : 11282
  • 21 شهریور 1396 - 11:27
پلیس نظامی روسیه به ادلب می‌رود

استقرار نیروهای پلیس نظامی روسیه در استان ادلب سوریه، امکان کنترل ترکیه بر این استان را از بین برده و به حفظ تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کند. به گزارش اخبار جهادی،روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک و نظامی خود خبر داد که پلیس نظامی روسیه بزودی برای کنترل اوضاع در منطقه […]

استقرار نیروهای پلیس نظامی روسیه در استان ادلب سوریه، امکان کنترل ترکیه بر این استان را از بین برده و به حفظ تمامیت ارضی سوریه کمک می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی،روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک و نظامی خود خبر داد که پلیس نظامی روسیه بزودی برای کنترل اوضاع در منطقه کاهش تنش به استان ادلب سوریه اعزام می شوند. این در حالی است که در ابتدا تصور بر این بود که مسئولیت کنترل آتش‌بس در استان ادلب برعهده ترکیه باشد.

به عقیده کارشناسان، این تغییر وضعیت به نفع مسکو و دمشق است، برای اینکه از یک سو نفوذ روسیه در سوریه را افزایش داده و در عین حال امکان کنترل آنکارا بر استان ادلب را از بین برده و به تمامیت ارضی سوریه کمک خواهد کرد.

یک دیپلمات بلندپایه روس به این روزنامه گفت: «نیروهای پلیس نظامی روسیه بزودی برای اجرای رژیم آتش بس و فراهم سازی شرایط برای رساندن کمکهای انسان دوستانه به چهارمین و آخرین منطقه کاهش تنش بوجود آمده در خاک سوریه، یعنی استان ادلب اعزام خواهند شد.»

یک مقام نظامی روس نیز این مسئله را تایید کرده و یادآور شد که در حال حاضر مختصات دقیق این منطقه در حال بررسی است و اوضاع در این منطقه نیز توسط پلیس نظامی روسیه کنترل خواهد شد.

حضور نظامیان ترکیه در استان ادلب برای سوریه خطرناک بود

لازم به یادآوری است که در حال حاضر سه منطقه از مناطق چهارگانه کاهش تنش در سوریه، برقرار بوده و رژیم آتش بس در آنها اجرا می شود. روسیه، ایران و ترکیه، بعنوان کشورهای ضامن صلح، فعالانه در حال مذاکره برای ایجاد چهارمین منطقه امن هستند و این مذاکرات در حال اتمام است.

استان ادلب سوریه دارای ویژگیهای خاصی در بین سایر مناطق کاهش تنش است، برای اینکه همجوار با مرز کشور ترکیه است، به همین دلیل بسیاری از کارشناسان هشدار داده بودند که آنکار ممکن است درصدد ایجاد منطقه نفوذ خویش در آنجا باشد. در ابتدا قرار بود که تنها نظامیان ترکیه در استان ادلب حضور داشته و اجرای رژیم آتش بس را تحت کنترل خود درآورند.  ولی آنکارا در اواخر ماه ژوئن امکان استقرار نیروهای نظامی روسی را نیز در این استان بوجود آورد و اکنون ظاهرا طرفین در حال رسیدن به توافق در این مورد  هستند که در این منطقه تنها نیروهای پلیس نظامی روسی حضور داشته باشند.

“ولادیمیر ایوانوفسکی” رئیس اداره پلیس نظامی وزارت دفاع روسیه، پیش از این اعلام کرده بود: «در هر منطقه کاهش تنش در سوریه گروهی کنترل اوضاع را در دست دارند. در سه منطقه ایجاد شده قبلی ۶ مرکز کنترل اتش بس و ۱۷ ستاد نظارتی ایجاد شده است. ما روند اجرای آتش بس در این مناطق را تحت کنترل داریم تا هیچ مهمات و تسلیحات نظامی به این مناطق وارد نشود.» به گفته این مقام نظامی، حضور پلیس نظامی روسیه باعث شده تا موارد نقض آتش بس حداقل ۱۰ برابر کاهش یابد.

وضعیت خاص استان ادلب و کاهش خطر از دست رفتن آن برای سوریه

“الگ گلازونوف” عضو انجمن کارشناسان نظامی روسیه در گفتگو با «ایزوستیا» با تاکید بر اینکه استقرار پلیس نظامی روسیه امکان اینکه سوریه استان ادلب را از دست بدهد را از بین خواهد برود، افزود: «به احتمال زیاد امکان استقرار پلیس نظامی روسیه در منطقه کاهش تنش ادلب، نتیجه توافق مسکو با مقامات آنکاراست. “رجب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه احتمالا درک کرده که این کشور قادر به کنترل اوضاع در این استان نیست و ممکن است نظامیان ترکیه تلفات زیادی داشته باشند. ضمن اینکه آنکارا تمایل داشت تا بخشی از خاک سوریه را تحت نفوذ خویش درآورد، ولی در شرایط کنونی دیگر نمی تواند چنین نقشه ای را پیاده کند.»

این روزنامه در آخر یادآور شده است: البته نیروهای پلیس نظامی روسیه نیز باید در شرایط نه چندان آسانی در استان ادلب فعالیت کنند، برای اینکه نیروهای مسلح مخالف سوری ، از جمله گروه «جبهه النصره» که در روسیه گروه تروریستی بشمار می رود، دقیقا به این منطقه انتقال یافته‌اند. در واقع تمامی افراد مسلحی که مایل به شرکت در طرح آتش بس در سایر مناطق سوریه نبودند، دقیقا به این استان شمالی این کشور عزیمت کرده و در آنجا مستقر شده اند. ضمن اینکه تروریستهایی، حدود ۷ الی ۹ هزار نفر، اخیرا بعد از توافق با حزب الله لبنان، مناطقی از خاک این کشور را ترک کرده و به استان ادلب سوریه فرستاده شدند. بدین ترتیب اوضاع در استان ادلب تا حدودی پیچیده و دشوار خواهد بود.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11282

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.