اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نبرد سرنوشت ساز ارتش در «دیرالزور»/ ارتباط پایان «پروژه داعش» با تحولات شرق سوریه

  • کد خبر : 9262
  • 27 خرداد 1396 - 10:31
نبرد سرنوشت ساز ارتش در «دیرالزور»/ ارتباط پایان «پروژه داعش» با تحولات شرق سوریه

یک منبع نظامی سوری تاکید کرد پایان پروژه داعش از طریق محور دیرالزور خواهد بود،‌ زیرا این شهر محور و قلب نبرد در شرق سوریه به عنوان حلقه استراتژیکی است که عراق را به سوریه وصل می‌کند. منبع نظامی سوری خاطر نشان کرد آزادسازی میدان نفتی «آراک» و تمام تپه‌های اطراف آن،‌زمینه تامین امنیت بخش‌های وسیعی از […]

یک منبع نظامی سوری تاکید کرد پایان پروژه داعش از طریق محور دیرالزور خواهد بود،‌ زیرا این شهر محور و قلب نبرد در شرق سوریه به عنوان حلقه استراتژیکی است که عراق را به سوریه وصل می‌کند.

منبع نظامی سوری خاطر نشان کرد آزادسازی میدان نفتی «آراک» و تمام تپه‌های اطراف آن،‌زمینه تامین امنیت بخش‌های وسیعی از صحرای سوریه در حومه شرقی حمص تا مرزهای عراق و سوریه و نیز دیرالزور را به این دلیل فراهم می‌کند که مناطق آزادشده در امتداد صحرا، مناطق باز بوده و به همین سبب ارتش و همپیمانان آن به سرعت برای آزادسازی و تثبیت مواضع خود پس از آزادی برای جلوگیری از اشغال مجدد این مناطق توسط داعش وارد عمل شدند.

دستاورد نیروهای ارتش و همپیمانان در حومه شرقی حمص نقطه عطفی برای عملیاتی قلمداد می‌شود که ارتش در صحرای شرقی آغاز کرد و هدف از آن آغاز نبرد شکستن حلقه محاصره دیرالزور است،‌ سیطره چند روز پیش بر تپه «دکوه» که مرتفع‌ترین تپه قلمداد می‌شود و حومه شرقی دمشق را به حومه شمال شرقی السویداء‌ وصل می‌کند و نیز ورود نیروها به میدان «آراک» و ایستگاه سوم پمپاژ گاز، همگی منجر به بسته شدن راه به روی گروه‌های تروریستی شده که از این محورها برای جابجایی جنگ‌افزار استفاده می‌کردند.

این منبع افزود سیطره بر این تپه‌ها و میادین نفتی به این معناست که تمام خطوط امداد و دفاعی که گروه‌های تروریستی را به یکدیگر وصل می‌کرد و خطوط ارتباطی آنها را تشکیل می‌داد، در حال حاضر قطع شده است و تروریست‌ها در کانون‌های جدا از یکدیگر در التنف و در امتداد السخنه منزوی شده‌اند و حتی برخی از گروه‌های تروریستی که آمریکا،‌آنها را در التنف در مرزهای عراق و سوریه مستقر کرده تا از آنها استفاده ابزاری کند، همگی در یک مکان واحد در وسط صحرای سوریه محاصره شده‌اند.

اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که عملیات شکستن حلقه محاصره دیرالزور در حالی آغاز شده است که داعش اقدام به ارسال استحکامات کرده است، این در حالی  است که نیروهای ارتش و همپیمانان آنها با وجودی که در داخل شهر دیرالزور محاصره شده‌اند،‌قدرت و توانمندی خود برای مهار تمام حملات تروریست‌های داعشی نشان داده‌‌اند که تا کنون ده‌ها بار از محورهای مختلف به این شهر حمله کرده‌‌اند.

این منبع تصریح کرد شکست داعش در حومه شرقی حمص تنها شکست این گروه نبود، بلکه شکست طرح‌هایی بود که آمریکا از وجود آن بهره‌برداری می‌کرد، ‌آمریکایی‌ که با داعش همدست بوده و زمینه عقب‌نشینی آن از الرقه به سمت دیرالزور را تسهیل کرد که هدف از آن تحکیم طرح تجزیه‌ای آن و فراهم شدن زمینه نفوذ این کشور در آن مناطق بوده است.

منبع سوری در ادامه گفت‌وگو با تسنیم خاطر نشان کرد عملیات نظامی در عمق صحرای شرقی، عملیات پیچیده و طولانی است و ارتش سوریه و همپیمانان آماده‌سازی و برنامه‌ریزی خوبی برای آن انجام داده‌اند،‌این عملیات مبتنی بر دو عنصر اساسی است : نیروی هوایی و سیطره بر تپه‌های استراتژیک و مرتفع و به لطف این دو  عنصر نبرد به نفع نیروهای سوری و متحدانشان یکسره شده و زمینه سیطره آنها را فراهم کرده است.

روند نبردها از سمت غرب به سمت شرق شروع شده تا دیگر هیچ امکانی برای بازگشت داعش و حملات مجدد آن به نیروهای ارتش به وجود نیاید به طوری که ارتش هیچ روزنه‌ای را برای تروریست‌های داعشی برای انجام ضد حمله یا مشغول کردن  ارتش به نبردهای دیگر در محور حومه شرقی حمص باقی نگذاشته است.

مسئله  اساسی که به نظر می‌رسد در این عملیات واضح و آشکار است، هماهنگی عالی میان ارتش سوریه و نیروهای همپیمان(ایران، روسیه و رزمندگان مقاومت) و آماده‌سازی و برنامه‌ریزی عالی برای آغاز چنین نبردی است که این مسئله را پیشروی سریع نیروها و تثبیت مواضعشان در مواضعی که به سرعت آزاد می‌شود، توضیح می‌دهد و نشان می‌دهد این نبردها روند پیشروی به سمت مناطق جدید در شرق سوریه که مهمترین آن دیرالزور است، تکمیل خواهد کرد.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.