اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا تروریست‌ها اطراف «مرقد حجربن عدی» را حفر کردند +عکس

  • کد خبر : 13005
  • 11 آذر 1396 - 20:40
چرا تروریست‌ها اطراف «مرقد حجربن عدی» را حفر کردند +عکس

در پنجمین ماه سال ۲۰۱۳ میلادی، گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره وارد شهر «عدرا» شدند و مرقد شریف حجر بن عدی را ویران کردند، بدون اینکه شان و مقام صاحبان آن یا حتی حرمت اموات را رعایت کنند… به گزارش اخبار جهادی، اینجا مرقد صحابی جلیل‌القدر، «حجر بن عدی کندی» و ۶ نفر از یارانش […]

در پنجمین ماه سال ۲۰۱۳ میلادی، گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره وارد شهر «عدرا» شدند و مرقد شریف حجر بن عدی را ویران کردند، بدون اینکه شان و مقام صاحبان آن یا حتی حرمت اموات را رعایت کنند…

به گزارش اخبار جهادی، اینجا مرقد صحابی جلیل‌القدر، «حجر بن عدی کندی» و ۶ نفر از یارانش است، این ضریحی است که تروریست‌های کینه‌توز می‌خواستند آن را نبش قبر کرده و ویران کنند، اما خداوند خواست آن را از کید و نیرنگ مفسدان حفظ کند، تا ذکر و نام نبی مصطفی(ص) و آل او(علیهم السلام) و اصحابش همچنان در این بقعه مبارک باقی بماند، هر چند جنایتکاران نخواهند.

در پنجمین ماه سال ۲۰۱۳ میلادی، گروه‌های مسلح به ویژه جبهه النصره وارد شهر «عدرا» شدند و این ضریح شریف را ویران کردند، بدون اینکه شان و مقام صاحبان آن یا حتی حرمت اموات را رعایت کنند… افراد مسلح در آن روز ادعا کردند که به پیکر حجر بن عدی دست یافته و آن را به مکان دیگری منتقل کردند، ولی یکی از مسئولان این مرقد تاکید کرد روایت افراد مسلح هرگز صحت ندارد.

مسئول خدمت‌رسانی به این مرقد شریف می‌گوید: افراد مسلح، به میزان ۳۰ سانتی‌متر در کنار ضریح حفر کردند، آنها به دنبال یافتن حجر نبودند، فقط به دنبال آثار باستانی بودند. قبر سالم باقی ماند و منطقه‌ای که افراد مسلح حفر کردند، در زیر این مکانی است که ما روی آن قرار داریم، این مقام همچنان پابرجاست، آنها دست به اقدامات خرابکارانه زدند.

از او می‌پرسیم آیا افراد مسلح هنگام سیطره خود بر این مکان مقدس از آن به عنوان یک موضع نظامی استفاده می‌کردند؟

وی پاسخ می‌دهد: بله البته، افراد مسلح در این مکان موضع می‌گرفتند تا ارتش سوریه آنها را هدف قرار ندهد، در آن زمان، این مقام وضعیت بسیار وخیم و نامناسبی داشت،‌اما خدا را شکر از سه سال پیش تا کنون وضعیت اینجا بسیار خوب شده است و زائران از تمام کشورهای دوست،‌از بحرین، کویت، هند، ایران،‌عراق و دیگر کشورها به اینجا می‌آیند.

بلافاصله پس از اعلام سیطره ارتش سوریه بر شهر  عدرا در نهمین ماه سال ۲۰۱۴ میلادی، طرف‌های متعددی بلافاصله وارد عمل شدند تا در کنار وزارت اوقاف سوریه در بازسازی ضریح شریف مشارکت کنند، بیشتر اقدامات ترمیم و بازسازی در همینجا انجام شد، در کنار ضریح شریف، نمازخانه‌ای بنا شد تا تعداد زیادی از زائران را در خود جای دهد کسانی که از کشورهای مختلف عربی و اسلامی از همان لحظه نخست پاکسازی این مرقد از لوث گروه‌های مسلح به سوی آن روانه شدند.

با «جاسم محمود» شهردار  عدرا گفت‌وگو می‌کنیم و از او می‌پرسیم این مکان در دورانی که در اشغال گروه‌های مسلح بود، چه وضعیتی داشت و پس از آزادی، چه اقداماتی برای ترمیم و بازسازی آن انجام شد؟

او می‌گوید: قطعا افتخاری برای ما است که در کنار مرقد صحابی جلیل‌القدر آقایمان حجر بن عدی کندی و اصحابش قرار داریم، سال ۲۰۱۳ میلادی باندهای تروریستی مسلح وارد منطقه عدرا شدند و به ویرانگری و خرابکاری در آن از جمله مرقد آقایمان حجر پرداختند، هنگامی که وارد این مقام شدیم، خرابی زیادی دیدیم، اما اکنون این مقام همچنان پابرجاست و من اولین شاهد این صحنه بودم. خرابی‌ها مربوط به دیوارها و اماکن خارجی مرقد بود و طرف‌های متعددی از جمله برادران ایرانی و عراقی ما هم برای بازسازی این مکان با ما همکاری کردند.

ما به لطف ارتش سوریه، اکنون در منطقه هستیم که صد در صد امن است و هر روز شاهد ورود زائران به این مرقد از کشورهای برادر، ایران، لبنان و عراق در صبح و شام هستیم، قطعا هنگام بازگشت ساکنان این منطقه در آینده‌ نزدیک، ان شاء الله سفر زائران به شکل سازمان‌دهی‌تر و منظم‌تری انجام خواهد شد و اماکنی برای اتوبوس‌هایی که زائران را به این مرقد منتقل می‌کنند، اختصاص خواهد یافت.

چه عاملی،‌افراد مسلحی که وابسته به باندهای جیش‌الاسلام بودند وادار کرد تا این مقام و مکان دینی را که همه مسلمانان به آن احترام می‌گذارند، ویران کنند؟

کسانی که در عملیات تخریب شرکت داشتند، فقط از باند جیش الاسلام نبودند، بلکه در کنار آنها باندهای فیلق‌الرحمن و جبهه النصره حضور داشتند، همه می‌دانند که جبهه النصره یک گروه تکفیری ارسالی از خارج است که بر طبل طایفه‌گری می‌کوبد، کار آنها به راه انداختن اختلافات طایفه‌ای است،‌آقای ما حجر یکی از صحابه رسول الله(ص) است و همه مردم به اینجا می‌آیند و مقام حجر را زیارت می‌کنند تا از آن تبرک بجویند، خداوند این سرزمین را به خاطر وجود مرقد پاک حفظ کرده است.

جهت  اطلاع باید بگویم، تروریستی که اقدام به بریدن محفظه اطراف ضریح آقای ما حجر کرده بود، به یک ضربه الهی گرفتار شد و بدنش به دو نیم تقسیم شد،‌همانطوری که این صندوق را بریده بود.

فداکاری و جانفشانی فراوان و خون‌های پاک رزمندگان مقاوم برای دفاع از سرزمین و مراقد شریف در سوریه بذل شد، سرزمینی که شریف‌ترین مخلوقات یعنی اهل بیت پیامبر علیهم السلام و اصحابش را در خود جای داده است.

آنها می‌خواستند اینجا را ویران کنند، اما خداوند عزت و بقا را برای این مکان و ذلت و خواری را برای دشمنان قرار داد،  مرقد صحابی جلیل القدر حجر بن عدی کندی در شهر عدرا آزاد شد تا از زائران استقبال کند، در حالی که مدعیان دروغین اسلام می‌خواستند ذکر و نامش را محو کنند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.