اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پروژه آمریکایی-اسرائیلی علیه خاورمیانه، یکبار در لبنان و یکبار در سوریه متحمل شکست شد

  • کد خبر : 8557
  • 04 خرداد 1396 - 16:27
پروژه آمریکایی-اسرائیلی علیه خاورمیانه، یکبار در لبنان و یکبار در سوریه متحمل شکست شد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد پروژه‌ آمریکایی-اسرائیلی علیه منطقه خاورمیانه دوبار با شکست سختی روبرو شد؛ یکبار در جنگ ۲۰۰۶ علیه لبنان و اخراج صهیونیست‌ها از جنوب این کشور، و بار دوم در جنگ علیه سوریه. به گزارش اخبار جهادی شیخ«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان پنجشنبه (امروز) در هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت […]

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد پروژه‌ آمریکایی-اسرائیلی علیه منطقه خاورمیانه دوبار با شکست سختی روبرو شد؛ یکبار در جنگ ۲۰۰۶ علیه لبنان و اخراج صهیونیست‌ها از جنوب این کشور، و بار دوم در جنگ علیه سوریه.

به گزارش اخبار جهادی شیخ«نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان پنجشنبه (امروز) در هفدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان بر رژیم صهیونیستی و اخراج نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان اعلام کرد پروژه آمریکایی-اسرائیلی در منطقه خاورمیانه دو باره به سختی شکست خورد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، قاسم گفت: اولین این شکست‌ها در جولای ۲۰۰۰ اتفاق افتاد زمانی که «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه وقت آمریکا اعلام کرد آنچه در خاورمیانه در حال جریان است درد زایمان خاورمیانه جدید است [و بعدا مشخص شد] که خاورمیانه جدید متولد نخواهد شد زیرا مقاومت ، اسرائیل را شکست داد.

وی در ادامه اعلام کرد: بار دومی که این پروژه شکست خورد در جنگ علیه سوریه بود، در این جنگ ایستادگی و مقاومت دولت، ارتش و ملت سوریه و تمام رزمندگانی را مشاهده کردند؛ اینها (آمریکا و متحدانش) تصور می‌کردند نقشه خاورمیانه طی چند ماه عوض خواهد شد ، اکنون ۶ سال و ۳ ماه (از جنگ سوریه) گذشته و مقاومت هم‌چنان سربلند باقی مانده است.

شیخ قاسم در ادامه گفت اما گروهک‌های تروریستی علیرغم اینکه از سرتاسر زمین جمع شده و تمام امکانات مالی و نظامی را بسیج کرده بودند ، شکست خوردند زیرا اراده اعضای مقاومت به فضل خدا قویتر است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان سپس به نشست ریاض پرداخت و گفت: شاهد برگزاری نشست «درماندگان» در ریاض بودیم، این قبیل نشست‌ها دشمنی به جز «محور مقاومت» و شعاری به جز مقابله با آزادگان ندارند؛ عربستانی می‌خواهد بگوید او نماینده جهان اسلام است، ۵۵ کشور را در این نشست جمع کرد و سپس بیانیه‌ای را در نبود آنها صادر کرد؛ به ظاهر تصویر رهبری یک جماعت به ذهن می‌آید اما در نتیجه و واقعیت فقط تنهایی است؛ علاوه اینکه عربستان می‌خواهد بگوید آمریکا در کنارش است؛ اما آیا اینها به عربستان در پوشاندن بحران‌ها، فسادها و ظلم به ملتش کمک خواهد کرد؟

شیخ قاسم افزود: علاوه اینکه عربستان وارد نبردی نشده مگر اینکه شکست خورده است؛ در سوریه، لبنان و عراق شکست خورد، و اکنون در یمن و بحرین به مردم تعرض می‌کند، انسان‌ها را می‌کشد و هیچ دستاور سیاسی ندارد، آیا این قهرمانی و دستاورد است؟ بنابراین عربستان نیاز دارد که در ظاهر نشان دهد آمریکا با اوست اما این نشست بیفایده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: اما دونالد ترامپ آنچه را که می‌خواست گرفت، او گاو شیردهی چون عربستان  می‌خواست که پول آن را خرج ملت آمریکا کند و اکنون با ۴۸۰ دلار از اموال ملت عربستان فرصت‌های کار و اقتصاد را در کشورش تضمین کرد ، طبیعی است که خوشحال باشد؛ با همه اینها او خجالت نمی‌کشد ؛ پول عربستانی‌ها را می‌گیرد و به آنها می‌گوید: شما بجنگید، مسئولیت این کار بر عهده شماست ، جلو بروید ما پشت سر شما و حامیتان هستیم؛ آیا این طلم به ملت عربستان نیست؟ اگر عربستان ۴۸۰ میلیارد دلار به نفع آرمان فلسطین داده بود اکنون از اسرائیل خلاص شده بودیم و دولت فلسطین ایجاد شده بود.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: نشست ریاض، نشست حمایت از اسرائیل بود نه نشست نجات عرب‌ها و مسلمانان؛ اما این نشست قادر به تغییر معادلات نخواهد بود.

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.