اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

از آزادسازی موصل در آینده‎ای نزدیک تا تنگ‎تر شدن حلقه محاصره داعش+تصاویر

  • کد خبر : 8581
  • 05 خرداد 1396 - 9:38
از آزادسازی موصل در آینده‎ای نزدیک تا تنگ‎تر شدن حلقه محاصره داعش+تصاویر

نیروهای عراقی طی هفته‌ای که گذشت نیز پیشروی‌هایی در مناطق غربی موصل داشته‌اند و بسیاری از مقانمات عراق نیز عملیات موصل را در مراحل انتهایی آن توصیف و اعلام کرده‌اند که موصل در آینده نزدیک از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد. بهب گزارش اخبار جهادی نیروهای عراقی طی هفته‌ای که گذشت نیز پیشروی‌هایی در مناطق غربی […]

نیروهای عراقی طی هفته‌ای که گذشت نیز پیشروی‌هایی در مناطق غربی موصل داشته‌اند و بسیاری از مقانمات عراق نیز عملیات موصل را در مراحل انتهایی آن توصیف و اعلام کرده‌اند که موصل در آینده نزدیک از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد.

بهب گزارش اخبار جهادی نیروهای عراقی طی هفته‌ای که گذشت نیز پیشروی‌هایی در مناطق غربی موصل داشته‌اند و بسیاری از مقانمات عراق نیز عملیات موصل را در مراحل انتهایی آن توصیف و اعلام کرده‌اند که موصل در آینده نزدیک از اشغال تروریست‌ها آزاد خواهد شد.

آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
پیشروی گسترده ارتش در غرب موصل

نیروهای ارتش عراق در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش پیشروی‌های گسترده‌ای داشته و حلقه محاصره را در این شهر را تنگ‌تر کرده‌اند.
نیروهای عراقی در ادامه عملیات خود موفق شدند در ساحل غربی رود «دجله» پیشروی گسترده‌ای  انجام دهند که با این اقدام یک گام دیگر به آزادسازی کامل شهر موصل از اشغال تروریست‌های داعش نزدیکتر شده‌اند.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
پس از آزادسازی ۴ محله در غرب موصل طی عملیات ارتش در اوایل هفته جاری، نیروهای عراقی پنجشنبه شب موفق شدند که محله «الرفاعی» در غرب موصل را نیز از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.
سرویس ضد تروریسم عراق نیز عملیات خود را برای آزادسازی دو محله «الزنجلی» و «النجار» آغاز کرده‌اند.
فرمانده عملیات قادمون یا نینوی نیز روز جمعه اعلام کرد که محله «الورشان» در بخش غربی موصل از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شد.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
براساس گزارش منابع محلی در حال حاضر حدود ۵۰۰ تروریست داعش در غرب موصل حضور دارند که بیشتر آنان در مناظق پرجمعیت این شهر موضع گرفته‌اند.
آزادسازی محله «۱۷ تموز»
نیروهای عراقی در ادامه عملیات‎های پی‌درپی روزهای اخیر برای آزادسازی کامل شهر موصل موفق شدند یکی از بزرگترین مناطق غرب موصل را از چنگ عناصر داعش خارج کنند.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
رسانه جنگی نیروهای عراقی به نقل از «عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد که تیپ نهم زرهی ارتش طی عملیاتی موفقیت‌آمیز منطقه «۱۷ تموز» در غرب موصل را آزاد کنند.
بنا به گزارش این رسانه در عملیات هوایی جنگنده‌های عراق نیز شمار زیادی از تروریست‎های داعش در مناطق اشغالی غرب موصل به قتل رسیدند.
آزادسازی موصل طی روزهای آینده
رئیس‌جمهور عراق روز شنبه ابراز امیدواری کرد که ظرف چند روز آینده عملیات آزادسازی موصل به اتمام خواهد رسید و کل شهر موصل از اشغال تروریستهای داعش خارج خواهد شد.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
معصوم درافتتاحیه گردهمایی «مجمع جهانی اقتصاد در خاورمیانه و شمال آفریقا» در اردن گفت که در روزهای آینده شهر موصل به صورت کامل آزاد خواهد شد.
وی ضمن تأکید براینکه نیروهای عراقی دستاوردهای زیادی در مبارزه علیه تروریسم به دست آورده‌اند اظهار داشت: ما امیداریم که با آزادسازی موصل در روزهای آینده این پیروزی کامل شود.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
رئیس‌جمهور عراق همچنین از سرمایه‌گذاران دعوت کرد که به عراق رفته و در بازسازی شهر موصل مشارکت داشته باشند.
انتشار اسناد جدید از جنایات هولناک داعش در موصل
نیروهای عراقی به اسنادی دست‌یافته‌اند که نشان می‌دهد گروه داعش در موصل آزمایش‎های هولناک شیمیایی را بر روی زندانیان خود انجام می‌داده‌است.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
بنا به گزارش‌ها نیروهای ویژه عراقی در عملیات پاکسازی دانشگاه موصل به اسنادی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد تروریست‎های داعش برای توسعه سلاح‎های شیمایی خود از افراد زندانی برای آزمایش شیمایی استفاده می‌کردند و در حین آزمایش بسیاری از آن‌ها جان خود را از دست می‌دادند.
بنا به گزارش وب‌سایت روزنامه «تایمز» انگلیس بررسی‌های نیروهای عراقی از اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهد عناصر تروریست از آفت‌کش‌های معمولی برای توسعه سلاح‎های شیمایی خود استفاده می‌کرده‌اند.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
«تایمز» درباره جزئیات چگونگی این آزمایشهای شیمیایی می‌افزاید که داعش به شیوه‌هایی همانند شیوه‌های نازی‌های آلمان از افراد زندانی برای آزمایش سلاح‌های شیمیایی خود استفاده می‌کرده‌است؛ تروریستهای داعش به جای استفاده از خوکچه هندی از اسرای خود برای آزمایش سلاح‎های شیمایی استفاده می‌کرده‌اند که بیشتر آن‌ها جان خود را از دست دادند.
کشف این اسناد در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند گروه داعش برای توسعه برنامه شیمیایی خود کارشناسانی از سراسر جهان را به استخدام خود در آورده‌ است و پس از عملیات آزادسازی موصل و پیشروی‎های نیروهای عراقی در این شهر، داعش برنامه تحقیقاتی خود را به سوریه منتقل کرده‌ است.
گزارش نماینده سازمان ملل از عملیات موصل:
 نماینده سازمان ملل در عراق اعلام کرد که موصل در آینده نزدیک آزاد خواهد شد.
«جان کوبیس» روز دوشنبه اعلام کرد که آزادی موصل قریب‌الوقوع است و حضور داعش در این شهر به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
نماینده سازمان ملل در عراق گفت: با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در موصل، از آنجایی که داعش در موصل آخرین روزهای خود را سپری می‌کند و نفس این گروه تروریستی به شماره افتاده، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و عملیات در حال حاضر با چالش‌هایی مواجه شده است.
آزادی ۹۷ درصد از غرب موصل
مقامات عراق طی روزهای گذشته خبر دادند که ۹۷ درصد از غرب موصل از اشغال تروریست‌های داعش آزاد و تنها ۳ درصد دیگر از این شهر در اشغال تروریست‌ها باقی مانده است.
آزادسازی موصل در آینده نزدیک/حلقه محاصره داعش تنگ‌تر شد
«حسام العبار» از اعضای شورای استان نینوی طی روزهای گذشته علاوه بر اعلام این خبر افزود که نیروهای پلیس در حال عملیات برای آزادسازی چندین محله دیگر هستند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8581

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.