اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شکار کاروان‌های پشتیبان جبهه النصره توسط نیروهای ویژه مقاومت/هلاکت ۱۰۰تن از نیروهای کمکی تروریست‌ها در عملیات دقیق جنگنده‌های سوری+ نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13281
  • 27 آذر 1396 - 10:58
شکار کاروان‌های پشتیبان جبهه النصره توسط نیروهای ویژه مقاومت/هلاکت ۱۰۰تن از نیروهای کمکی تروریست‌ها در عملیات دقیق جنگنده‌های سوری+ نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای ویژه مقاومت در مناطق اشغالی استان ادلب موفق شدند در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات گروه تروریستی جبهه النصره را به سوی مناطق جنوبی شناسایی کنند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب و شمال استان حماه حاکیست، شکست های سنگین گروه تروریستی جبهه النصره در محورهای […]

نیروهای ویژه مقاومت در مناطق اشغالی استان ادلب موفق شدند در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات گروه تروریستی جبهه النصره را به سوی مناطق جنوبی شناسایی کنند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب و شمال استان حماه حاکیست، شکست های سنگین گروه تروریستی جبهه النصره در محورهای مختلف ادامه دارد و همین مسئله باعث شده وحشت بر اردوگاه آنان حاکم شود.

پیشروی های گام به گام جبهه مقاومت با تاکتیک های خاص عملیاتی، گروه تروریستی جبهه النصره را در این محور دچار سر درگمی کرده و ابتکار عمل را در میدان نبرد از دست آنان خارج کرده است؛ مسئله ای که به وضوح در شکست های متوالی عناصر تروریستی دیده می شود.

بیعت گروه تروریستی جندالاقصی با گروه تروریستی داعش هم عامل دیگری محسوب می شود که به تضعیف تروریست های جبهه النصره در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب منجر شده است؛ تاکنون بیش از ۴۰ شهرک در این محور به اشغال تروریست های داعش و جندالاقصی درآمده است.

همه این شکست ها باعث شد سرکرده های ارشد گروه تروریستی جبهه النصره در مرکز استان اشغالی ادلب عزم خود را برای ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به جبهه های جنوبی جزم کنند تا تحولات میدانی را به سود خود تغییر دهند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: روز گذشته ( یکشنبه) چند کاروان نظامی گروه تروریستی جبهه النصره شامل تجهیزات سنگین نظامی و صدها تن عناصر تروریستی مرکز استان ادلب را به سوی مناطق جنوبی ترک کردند تا روحیه از دست رفته را به نیروهای شکست خورده بازگردانند.

این منبع میدانی از عملیات همزمان نیروهای جبهه مقاومت در این محور خبر داد و گفت: نیروهای ویژه مقاومت در مناطق اشغالی استان ادلب موفق شدند در یک عملیات دقیق اطلاعاتی، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات گروه تروریستی جبهه النصره را به سوی مناطق جنوبی شناسایی کنند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از زمین گیر کردن کاروان های نظامی و نیروهای کمکی تروریست ها

وی با بیان این که سرکرده های ارشد میدانی جبهه النصره تصور غافلگیر شدن را در این محور نداشتند، افزود: با موفقیت مرحله نخست عملیات نیروهای جبهه مقاومت، مقدمه تشدید بحران در گروه تروریستی جبهه النصره فراهم آمد.

این منبع میدانی گفت: نیروهای ویژه جبهه مقاومت در ادامه اطلاعات لازم را در اختیار اتاق عملیات قرار دادند و دقایقی بعد جنگنده های سوری کاروان های نظامی تروریست های جبهه النصره را به شدت هدف قرار دادند.

وی با بیان این که در حملات گسترده جنگنده های سوری خسارت های سنگینی به کاروان های نظامی تروریست ها وارد آمد، خاطرنشان کرد: این حملات مصداق یک تیر خلاص به گروه تروریستی جبهه النصره بود که در هفته های گذاشته با بحران بزرگی روبه رو شده است.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه های گروه تروریستی جبهه النصره آمار تلفات خود را حدود ۷۰ تن اعلام کرده اند و از کشته شدن دو سرکرده ارشد میدانی و مجروح شدن ۲۱۵ تن دیگر خبر  داده اند اما منابع میدانی در گفت وگو با مشرق تعداد تروریست هایی را که در این عملیات به هلاکت رسیدند را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کردند.

شکار تروریست های جبهه النصره توسط نیروهای ویژه مقاومت

گروه تروریستی جبهه النصره تلاش کرد با انتقال نیرو و تجهیزات به جنوب استان ادلب وضعیت را سر و سامان دهد و شکست ها را در این محور جبران کند اما باز هم اسیر نیروهای جبهه مقاومت شد تا ریشه های دیگری از ضعف در آنان نمایان شود.

از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در ارتفاع « السیرتل» در حومه شهرک ابودالی ( مهم ترین پایگاه تروریست های جبهه النصره در جنوب استان ادلب) به پیشروی ها ادامه دادند و مزارع « الزهرا» و ارتفاع راهبردی « خنریز» را به کنترل خود درآوردند.

ارتفاع راهبردی « خنریز» دروازه جنوبی برای ورود به شرق شهرک ابودالی محسوب می شود؛ با پاکسازی های صورت گرفته، ارتباط تروریست ها در دو منطقه « الرویضه» و « المشرفه» با یکدیگر  قطع شده است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.