اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین دژ مستحکم داعش در مرکز سوریه فرو ریخت؛ پاکسازی ۳ هزار کیلومتر مربع در شمال حمص و شرق حماه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 11886
  • 15 مهر 1396 - 9:55
آخرین دژ مستحکم داعش در مرکز سوریه فرو ریخت؛ پاکسازی ۳ هزار کیلومتر مربع در شمال حمص و شرق حماه + نقشه میدانی

مجموع مساحت اشغالی در شرق استان حماه و شمال استان حمص ۳ هزار و ۴۰ کیلومتر مربع بود که در جریان درگیری های سنگین، این مناطق اشغالی به کنترل نیروهای متحد درآمد. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از پاکسازی کامل شرق استان حماه از لوث وجود عناصر تروریستی داعش، […]

مجموع مساحت اشغالی در شرق استان حماه و شمال استان حمص ۳ هزار و ۴۰ کیلومتر مربع بود که در جریان درگیری های سنگین، این مناطق اشغالی به کنترل نیروهای متحد درآمد.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از پاکسازی کامل شرق استان حماه از لوث وجود عناصر تروریستی داعش، عملیات آزادسازی شمال استان حمص را در دستور کار قرار دادند و موفق به کسب پیروزی راهبردی در این محور شدند.

در جریان عملیات امروز نیروهای سوری و مقاومت، حلقه محاصره تروریست های داعش در معدود شهرک های اشغالی تنگ تر شد و در نهایت مناطق « منطار المعلق، علیه العلیان، منطار الشیخ، خربه سنو القاضل، ام قبیبه، المخبوطه، بستان صبیح، جب الریان،الحریشه، ارتفاعات منقور، بلعاس، ام قبیبه و میدان نفتی بلعاس» به طور کامل آزاد شدند.

با پاکسازی های صورت گرفته، ۵۳۵ کیلومتر از مساحت های آلوده از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و شمال استان حمص به طور کامل به کنترل نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه درآمد؛ مجموع مساحت آلوده در شمال استان حمص حدود هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع بود.

به گزارش اخبار جهادی، مجموع مساحت اشغالی در شرق استان حماه و شمال استان حمص ۳ هزار و ۴۰ کیلومتر مربع بود که در جریان درگیری های سنگین، این مناطق اشغالی به کنترل نیروهای متحد درآمد. پیچیده ترین نبردها با داعش در ۵ سال گذشته در شمال استان حمص و شرق استان حماه جریان داشت که منجر به شهادت صدها تن از نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت شد.

با پاکسازی شرق استان حماه و شمال استان حمص که یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی گروه تروریستی داعش به شمار می آمد، هزاران تن از نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت برای نبرد با تروریست ها به شرق سوریه منتقل می شوند و همین مسئله بدون شک معادلات میدانی را دیرالزور تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.