اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۳۶ مدافع حرم لبنانی که طی ماه گذشته شهید شدند + عکس

  • کد خبر : 10337
  • 11 مرداد 1396 - 17:43
۳۶ مدافع حرم لبنانی که طی ماه گذشته شهید شدند + عکس

ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ نام ۳۶ تن از شهدای زینبی لبنان را در تاریخ ثبت کرد. اکثر شهدای این ماه مربوط به نبرد شهرک عرسال بوده‌اند. به گزارش اخبار جهادی،لبنان یکی از کشورهایی است که طی شش سال جنگ سوریه با گروهک‌های تروریستی به‌عنوان یکی از گروه‌های اصلی مقاومت در صحنه مبارزه با تکفیری‌ها حضور […]

ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ نام ۳۶ تن از شهدای زینبی لبنان را در تاریخ ثبت کرد. اکثر شهدای این ماه مربوط به نبرد شهرک عرسال بوده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی،لبنان یکی از کشورهایی است که طی شش سال جنگ سوریه با گروهک‌های تروریستی به‌عنوان یکی از گروه‌های اصلی مقاومت در صحنه مبارزه با تکفیری‌ها حضور داشته و کنار مجاهدان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی، عراقی و سوری در زمره مدافعان حرم اهل بیت(ع) شهدای بسیاری تقدیم جبهه مقاومت کرده است. خط مقاومت اسلامی برای حزب‌الله لبنان که مهمترین و اصلی‌ترین گروه مقاومت این کشور محسوب می‌شود در حال حاضر در دو جبهه نبرد با صهیونیست‌ها در مرز لبنان و نبرد با تکفیری‌ها در سوریه تعریف می‌شود. رزمندگان لبنانی، در اطلاعیه‌های خود از شهدای مدافع حرم با عنوان «شهید زینبی» یاد می‌کنند.

ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ نام ۳۶ تن از شهدای زینبی لبنان را در تاریخ ثبت کرد. تعداد شهدای حزب‌الله این ماه در یک سال اخیر بی‌سابقه بوده است. اکثر شهدای این ماه مربوط به نبرد شهرک عرسال بوده‌اند که طی عملیات‌های انجام‌شده مناطق وسیعی از اطراف این شهرک از دست تکفیری‌ها آزاد شد. این شهرک در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و لبنان واقع است. میان شهدای ماه ژوئیه نام یکی از فرماندهان حزب‌الله، شهید حمزه حسن حاج دیاب (ابوعباس) دیده می‌شود. مشخصات و تصاویر شهدای گرانقدر مدافع حرم لبنانی که در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیدند به‌همراه گزیده فیلم‌هایی از مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر این شهدای حزب‌الله در ادامه می‌آید:

فرمانده شهید «حمزه حسن الحاج دیاب» ملقب به «ابوعباس» پدر شهید «علی محمد الحاج دیاب» است. او از اهالی شهر کوچک «شمسطار» در منطقه بقاع لبنان و ساکن «حی السلم» در  ضاحیه جنوبی بیروت بود. او در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۷ در شهرک عرسال به شهادت رسید. این شهید پدر شهید «محمد الحاج دیاب» بود که بیش از سه سال پیش در نبرد با گروه‌های تکفیری در شهرک «الصرحه» در منطقه قلمون در حومه شهر دمشق به شهادت رسید.

شهید زینبی «قاسم محمد العجمی» از اهالی شهر کوچک «القماطیه» در شمال لبنان و ساکن «الاوزاعی» در ضاحیه جنوبی است. او در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «احمد علی الحاج حسن» ملقب به «ابومحمد» از اهالی شهر کوچک «شعث» در منطقه بقاع لبنان و ساکن «الاوزاعی» در ضاحیه واقع در جنوب لبنان بود. او در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «فؤاد احمد ابوحرب» ملقب به «ابوصالح» از اهالی روستای «ایعات» در منطقه بقاع لبنان ساکن ضاحیه جنوبی بیروت بود که در ۲۵ ژوئیه به شهادت رسید.

شهید زینبی «محمد سهیل الحاج حسن» ملقب به «ابوحسن» از اهالی روستای «شعث» در منطقه بقاع لبنان و ساکن «برج البراجنه» بود که در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده‌ است.
شهید زینبی «علی الرضا قاسم عبید» ملقب به «میثم» پسر «الشیخ قاسم عبید» از اهالی روستای «قرحا العکاریه» است که در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «اسماعیل غسان اَمهز» از اهالی روستای «نبحا» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «محمد جمیل حسن» از اهالی روستای «حاره الفیکانی» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «علاء احمد کرنیب» ملقب به «ابوصالح» از اهالی روستای «حداثا» در جنوب لبنان است که در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «حسن عباس المصری» از اهالی روستای «طلیا» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «جعفر علی مشیّک» ملقب به «ابوحیدر» از اهالی روستای «کفردان» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «محمد حسن العزّی» از اهالی روستای «النبطیه الفوقا» در جنوب لبنان است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «حسین علی اسماعیل» ملقب به «ساجد» از اهالی روستای «تولین» در جنوب لبنان و ساکن «الحرش ــ الغبیری» بود که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «مهران محمد الطقش» ملقب به «جواد» از اهالی روستای «العقیدیه» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «فضل عباس بزّی» از اهالی شهر «الصمود بنت‌جبیل» است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «محمد مهدی عساف» از اهالی روستای «الهرمل» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «حسین زهیر عساف» از اهالی روستای «بوادی» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «علی محمد المقداد» از اهالی روستای «مقنه» در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «محمود علی عسیلی» از اهالی روستای «رشاف» در جنوب لبنان است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «محمد عصام سلامه» از اهالی روستای «الاوزاعی» است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «حسن سمیر سیف‌الدین» از اهالی شهر کوچک «لاسا المقاومه» است که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «محمد طالب شعیب» از اهالی روستای «الشرقیه» و ساکن روستای «تول» است که در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «مهدی محسن رعد» از اهالی شهر بعلبک در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «حسین علی حمود» ملقب به «جواد» از اهالی روستای «بیت‌لیف» در منطقه جنوب و ساکن برج البراجنه است که در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «حسن علی حمود» از اهالی روستای «الطیبه» در منطقه جنوب است که در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسید.

شهید زینبی «یاسر اَیمن شمص» پسر «شیخ ایمن شمص» از اهالی شهر بعلبک در منطقه بقاع لبنان است که در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «حسین زهیر سلیم» ملقب به «جواد» از اهالی منطقه ضاحیه جنوبی بیروت (الغبیری) است که در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «صالح محمد الهق» ملقب به «کمیل» از اهالی روستای «الکوّاخ» در منطقه بقاع لبنان است که در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «احمد حسین صبرا» ملقب به «ابوعلی» از اهالی روستای «تول» در جنوب است که در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «مهدی سلیمان یونس» ملقب به «حیدر» از اهالی روستای «بریتال» است که در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «علی طالب منون» ملقب به «یاسر» از اهالی روستای «خربه سلم» در جنوب است که در ۸ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «محمد حسین علی الهق» ملقب به «ابوتراب» از اهالی روستای «الکواخ» در منطقه بقاع است که در ۸ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «مهدی حسان ابوحمدان» از اهالی روستای «تعلبایا » در منطقه بقاع است که در ۸ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «کریم کرم کریم» ملقب به «علی الرضا» از اهالی روستای «شقراء» در جنوب است که در ۷ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «ابراهیم حیدر جونی» ملقب به «علی الاکبر» از اهالی شهر کوچک «الغازیه» در جنوب لبنان است که در ۷ ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

شهید زینبی «مهدی قیس خضر» ملقب به «ساجد» از اهالی روستای «کفرملکی» در منطقه جنوب و ساکن «حاره صیدا» بود که در اول ژوئیه ۲۰۱۷ به شهادت رسیده است.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.