اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳ روزه، روز بیست‌ویکم…وقتی رژیم صهیونیستی «نصرالله» را بازداشت کرد

  • کد خبر : 10320
  • 10 مرداد 1396 - 11:37
سالگرد جنگ ۳۳ روزه، روز بیست‌ویکم…وقتی رژیم صهیونیستی «نصرالله» را بازداشت کرد

رژیم صهیونیستی که با هدف بازداشت تعدادی از اعضای مقاومت اقدام به هلی برن نیروهای خود در پشت خطوط درگیری در شهر بعلبک کرده بود، بعد از گرفتار شدن در کمین حزب الله و بازداشت اشتباهی تعدادی از شهروندانی لبنانی، عملیات شکست خورده خود را متوقف کرد. به گزارش اخبار جهادی،در بیست و یکمین روز […]

رژیم صهیونیستی که با هدف بازداشت تعدادی از اعضای مقاومت اقدام به هلی برن نیروهای خود در پشت خطوط درگیری در شهر بعلبک کرده بود، بعد از گرفتار شدن در کمین حزب الله و بازداشت اشتباهی تعدادی از شهروندانی لبنانی، عملیات شکست خورده خود را متوقف کرد.

به گزارش اخبار جهادی،در بیست و یکمین روز از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و بعد از اینکه دولت آمریکا بار دیگر فرصت دو هفته ای به رژیم صهیونیستی داد تا اهداف میدانی خود را به ویژه بعد از ارتکاب جنایت کشتار دوم قانا محقق کند، نظامیان رژیم صهیونیستی عملیات هلی برن گسترده‌ای را در پشت خطوط نیروهای مقاومت و به صورت مشخص در بیمارستان بعلبک انجام دادند که در آن زمان از تعداد اندک نیروها و کارمندان خود نیز خالی شده بود. این عملیات‌ها باعث ناامیدی و یاس رژیم صهیونیستی شد.

در روز اول آگوست سال ۲۰۰۶ عناصر مجاهد مقاومت اسلامی ضربه دیگری به نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی زده و در محور عیتا الشعب- القوزح- رامیه با عناصر تیپ ویژه گولانی وارد درگیری شدند. نیروهای مقاومت اعلام کردند که یک تانک و دو بولدوزر رژیم صهیونیستی را منهدم کردند و موفق شدند ۱۵ نظامی این رژیم را در کمینی که در نزدیکی مدرسه عیتا الشعب قرار داده بودند کشته و زخمی کنند. نیروهای مقاومت همچنین در دو منطقه العدیسه و کفرکلا و ارتفاعات العویضه نیز با نظامیان رژیم صهیونیستی وارد درگیری شدند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل با استفاده از فرصت جدیدی که دولت آمریکا جهت تکمیل عملیات نظامی رژیم صهیونیستی و تحقق اهداف این جنگ به آنها داده بود، عملیات هلی برن گسترده‌ای را در منطقه تل الابیض در ورودی شمالی شهر بعلبک و در نزدیکی بیمارستان دار الحکمه انجام دادند تا بتوانند یکی از عناصر کادر مقاومت را بازداشت کنند. هلی برن هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی با مقاومت سرسختانه عناصر حفاظتی بیمارستان مواجه شد. این در حالی بود که بیمارستان در آن زمان خالی بود و تنها چند نفر از کارمندان آن که تعدادشان به اندازه انگشتان دست نبود، در آن حضور داشتند.

دشمن صهیونیستی جهت مقدمه سازی برای هلی برن نیروهای خود، حملات شدیدی را در اطراف منطقه تل ابیض و مقنه و وادی الصفا و ارتفاعات بعلبک و منطقه بین بودای و السعیده انجام داده و به اطراف مرکز وابسته به ارتش لبنان در منطقه شلیفا نیز حمله کرد. با این وجود اسرائیل نتوانست اهداف خود از هلی برن نیروها در پشت خطوط مقاومت را محقق کند.

آنها برای جبران این شکست اقدام به تخریب منطقه العسیره در بعلبک کرده و چهار تن از غیرنظامیان لبنانی را بعد از هلی برن نیروهای خود بازداشت کردند که یکی از آنها حسن دیب نصرالله بود که به علت شباهت اسمی با دبیرکل حزب‌الله لبنان بازداشت. البته آنها بعدا وقتی متوجه شدند که این فرد یک نظامی عادی است و هیچ گرایش حزبی ندارد و ربطی به دبیرکل حزب‌الله لبنان ندارد، مجبور شدند او را آزاد کنند.

میشل سلیمان فرمانده وقت ارتش لبنان در سخنانی در مدرسه جنگی تأکید کرد که اراده مبتنی بر قدرت حقیقت و ایمان با وجود شدت گرفتن تمامی  ابزارهای جنگی شکسته نخواهد شد و خون نظامیان و عناصر مقاومت که با یکدیگر آمیخته شده به سپر امنیت و وحدت کشور تبدیل می شود.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا بدون اشاره به مهلت دو هفته‌ای که در پشت پرده به اسرائیلی ها داده، اعلام کرد که اعلام آتش بس طی روزهای آینده ممکن خواهد شد. وی ابراز داشت که دیپلماسی در حال پیشروی است و باید دولت لبنان تسلط کامل بر اراضی خود را در اختیار بگیرد.

ترکی الفیصل سفیر وقت رژیم آل سعود در واشنگتن به جای حمایت از نیروهای مقاومت لبنان مدعی شد که حزب‌الله تحت پوشش مقاومت خود را وارد ماجراجویی غیر حساب شده ای کرده است. وی در عین حال مجبور شد حماقت و وحشیگری ارتش اسرائیل را محکوم کند.

در قدس اشغالی نیز ده ها هزار فلسطینی در برابر کنسولگری آمریکا در اعتراض به جنگ  ضد لبنان تظاهرات کردند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات شعارهایی در حمایت از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان سر می‌دادند. در رام الله را نیز تظاهرات مشابهی در حمایت از نیروهای مقاومت و حزب‌الله برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.