اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روز شمار جنگ ۳۳ روزه؛ شوک اسرائیل از پیروزی مقاومت

  • کد خبر : 9958
  • 22 تیر 1396 - 10:37
روز شمار جنگ ۳۳ روزه؛ شوک اسرائیل از پیروزی مقاومت

اسرائیل در دومین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه لبنان برای انتقام از پیروزی‌های مقاومت دست به سلسله جنایت‌هایی زد که از بامداد سیزدهم جولای آغاز شد.  روز دوم جنگ تابستان ۲۰۰۶ که به جنگ ۳۳ روزه معروف است، رژیم صهیونیستی از پیروزی مقاومت اسلامی در عملیات «وعده صادق» و اسارت چند سربازاسرائیلی در شوک […]

اسرائیل در دومین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه لبنان برای انتقام از پیروزی‌های مقاومت دست به سلسله جنایت‌هایی زد که از بامداد سیزدهم جولای آغاز شد.

 روز دوم جنگ تابستان ۲۰۰۶ که به جنگ ۳۳ روزه معروف است، رژیم صهیونیستی از پیروزی مقاومت اسلامی در عملیات «وعده صادق» و اسارت چند سربازاسرائیلی در شوک به سر می برد، از همین رو در صدد انتقام از غیرنظامیان برآمد و سلسله جنایت هایی را مرتکب شد که از بامداد سیزدهم جولای آغاز شد.

حمله به منزل عادل عکاش و شهادت ۱۰ غیرنظامی

جنگ افزارهای صیهونیستی به کار افتادند و منزل عادل عکاش در شهرک الدویر را هدف قرار دادند که شهادت ده نفر از اعضای این منزل را به دنبال داشت.

این بمباران زنگ آغاز جنایت های صهیونیست ها در جنگ تابستان بود زیرا نیروی هوایی این رژیم پس از آن پل های باقی مانده در مناطق جنوب لبنان را هدف قرار داد و با بمباران شدید پل صوفر- المدیرج که یکی از بزرگترین پل های خاورمیانه بود و نیز پل النملیه محاصره لبنان را تشدید کرد و با این حمله راه ارتباطی بین المللی بین بیروت و دمشق قطع  شد.

گسترده شدن دایره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان

رژیم صهیونیستی دایره تجاوازت خود را افزایش داد و به فرودگاه بین المللی بیروت حمله کرد و باندهای این فرودگاه و انبارهای سوخت آن را زیر آتش گرفت و به این ترتیب این فرودگاه را به تعطیلی کشاند.

این حملات ساختمان تلویزیون «المنار» در محله «حریک» را نیز در برگرفت و ماهواره های این شبکه در محله «عمشکی» نیز هدف قرار گرفتند.

پاسخ مقاومت به تهدید علیه ضاحیه جنوبی

علاوه بر این اسرائیل تهدید کرد، ضاحیه جنوبی را نیز هدف قرارخواهد داد و از ساکنان این مناطق خواست منازل خود را تخلیه کنند، اما مقاومت با صدور بیانیه ای تهدید کرد در صورت تجاوز به بیروت و ضاحیه، حیفا را هدف بمباران قرار خواهد داد.

در این میان فرماندهی ارتش لبنان از شهادت دو نظامی و مجروح شدن هفت نفر دیگر از جمله دو افسر خبر داد و اعلام کرد مراکز ارتش به منظور مقابله با هرگونه عملیات فرود دشمن و یا نفوذ آن به خاک لبنان در آماده باش به سر می برند.

فراخوان جرج بوش برای اعمال فشار بر مقاومت

در بحبوحه این حملات جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا با ترتیب دادن یک کنفرانس مطبوعاتی در آلمان گفت: باید سوریه را مجازات کرد، دمشق باید برای آزادی سربازان اسرائیلی (مقاومت) را تحت فشار قرار دهد، اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و هرکاری که لازم باشد باید انجام داد اما نباید دولت لبنان تضعیف شود.

عربستان در صف دشمنی با مقاومت

در این میان عربستان نیز مقاومت اسلامی را مسئول کامل اقدامات «غیرمسئولانه» دانسته و «پایان بحرانی که به وجود آورده» را خواستار شد و گفت باید بین «مقاومت شرعی و ماجراجویی های حساب نشده» تفاوت قائل شد.

این در حالی بود که جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای بازسازی ویرانه ها حملات اسرائیل علیه لبنان اعلام و این حملات را محکوم کرد.

ایران همچنین تاکید کرد، در کنار مقاومت است و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران حملات اسرائیل را بیانگر «ماهیت تجاوزکارانه این رژیم» برشمرد.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.