اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مزدوران آمریکایی نقره داغ شدند؛ تروریست ها در جنوب غرب استان دمشق در آستانه محاصره + نقشه میدانی

  • کد خبر : 9921
  • 21 تیر 1396 - 9:08
مزدوران آمریکایی نقره داغ شدند؛ تروریست ها در جنوب غرب استان دمشق در آستانه محاصره + نقشه میدانی

۱۲۵ تن از عناصر گروه های تروریستی جیش الاسود، احمد العبدو، جیش العشائر و مغاویر الثوره که به صورت مستقیم توسط دولت آمریکا حمایت می شوند در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند. به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از عصر روز گذشته مرحله دوم عملیات « فجر […]

۱۲۵ تن از عناصر گروه های تروریستی جیش الاسود، احمد العبدو، جیش العشائر و مغاویر الثوره که به صورت مستقیم توسط دولت آمریکا حمایت می شوند در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی ،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از عصر روز گذشته مرحله دوم عملیات « فجر الکبری» را با هدف پاکسازی مناطق اشغالی شمال شرق استان سویدا و جنوب غرب استان دمشق در سه محور آغاز کردند.

در محور نخست، نیروهای سوری و مقاومت از منطقه راهبردی « تل دکوه» مواضع تروریست ها را هدف قرار دادند و پس از درگیری های سنگین موفق به پاکسازی مناطق « رغیله، البقر، خربه الامباشی، الکراعه و رشته کوه های مکحول» شدند.

در محور دوم عملیات که از جنوب فرودگاه السین آغاز شد، مناطق بئر مکحول، کوه السیس و مناطق بیابانی حد فاصل سد ریشه و کوه السیس بازپس گرفته شد. پیشروی در عمق این محور  باعث شده تروریست ها در این محور در آستانه محاصره قرار گیرند.

براساس اطلاعات به دست آمده در محور سوم در شمال شرق استان سویدا مناطق « دیر النصرانی، رجم البقر، تلول سلمان، تلول فدیین، تل اصفر، اشهیب، ارتفاعات اشهیب شمالی، جنوبی، مفطره، ارتفاع مفطره، شنوان، ساقیه، القصر، ارتفاع بنات، خربه صعد، ارتفاع صعد، رسم عساف، علیان و الاصفر» از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شدند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

۱۲۵ تن از عناصر گروه های تروریستی جیش الاسود، احمد العبدو، جیش العشائر و مغاویر الثوره که به صورت مستقیم توسط دولت آمریکا حمایت می شوند در جریان این درگیری ها کشته و زخمی شدند. در لیست کشته شدگان نام « وائل عدنان الدلاتی» از سرکرده های گروه تروریستی « احمد العبدو» دیده می شود.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جریان این عملیات بزرگ توانستند ۳۵۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده به عناصر تروریستی را در شمال شرق استان سویدا و جنوب غرب استان دمشق پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای جبهه مقاومت از محور جنوبی کوه السیس بتوانند خود را به منطقه الرحبه برسانند، تروریست ها در شمال شرق استان سویدا و جنوب غرب استان دمشق به طور کامل محاصره می شوند. در حال حاضر فاصله نیروهای متحد با یکدیگر در این محور ۱۰ کیلومتر است.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات ناگهانی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت، مجموع مساحت تحت کنترل دولت در استان سویدا به ۹۳ درصد افزایش یافت و فقط ۷ درصد این استان در اشغال عناصر تروریستی است.

در این عملیات موفقیت آمیز ،امنیت فرودگاه راهبردی « الخلخله» در شمال استان سویدا به طور کامل تامین شد و رویای تروریست ها برای اتصال مناطق اشغالی استان های درعا، دمشق و سویدا برباد رفت و همچنین دیگر امکانی برای محاصره نیروهای سوری در استان سویدا وجود ندارد.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.