اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اینجا غزه نیست… سایه سنگین وبا بر سر کودکان یمنی +تصاویر

  • کد خبر : 9942
  • 21 تیر 1396 - 12:22
اینجا غزه نیست… سایه سنگین وبا بر سر کودکان یمنی +تصاویر

اینجا زجه و ناله کودکانی را می‌شنوی که در نتیجه جنگ و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی با انواع بیماری و مرگ دست و پنجه نرم می‌کند . کودکان یمنی که مقابل چشمان پدران و مادران خود جان می‌دهند. به گزارش اخبار جهادی ، بیش از دو سال و نیم از جنگ علیه یمن به رهبری عربستان […]

اینجا زجه و ناله کودکانی را می‌شنوی که در نتیجه جنگ و تحریم‌های ظالمانه اقتصادی با انواع بیماری و مرگ دست و پنجه نرم می‌کند . کودکان یمنی که مقابل چشمان پدران و مادران خود جان می‌دهند.

به گزارش اخبار جهادی ، بیش از دو سال و نیم از جنگ علیه یمن به رهبری عربستان می‌گذرد و طی این مدت زیر ساخت‌ها و تاسیسات حیاتی این کشور کاملا نابود شده و در نتیجه تحریم های اقتصادی  و نیز شیوع انواع بیماری‌های واگیر دار از جمله بیماری وبا زندگی مردم این کشور با تهدید جدی مواجه هست که در صورت عدم توجه به  آن با «فاجعه انسانی» در این کشور روبرو خواهیم شد.

بر اساس گزارش «سازمان بهداشت جهانی» که روز سه شنبه منتشر شده  از ۲۷ آوریل تاکنون، ۱۷۳۲ نفر بر اثر بیماری وبا جان خود را از دست داده اند .  در این بین  ۳۱۳ هزار و ۵۳۸ مورد مبتلا به این بیماری و اسهال شدید گزارش شده است .

نکته ای که مایه نگرانی است این است که این بیماری از مجموع ۲۲ استان یمن در ۲۱ استان این کشور شیوع پیدا کرده است و تنها یک استان از این بیماری مصون مانده است که در این بین منطقه «عبس» واقع در استان حجه با توجه به اینکه  پذیرای دهها هزار پناهجو بوده بیشتر از مناطق دیگر یمن شاهد شیوع این بیماری بوده و عدم دسترسی به آب سالم و بهداشتی نیز بر شیوع این بیماری در این مناطق افزوده است.

بیماری وبا به علت اسهال شدید و در صورتی که تحت درمان فوری قرار نگیرد منجر به مرگ انسان می شود و کودکان  پائین تراز ۵ سال که از سوء تغذیه رنج می برند بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

بر اساس گزارش مرکز حقوقی” المرکز القانونی للحقوق والتنمیه” که پیش از این منتشر شده بود، ۲۹۴ بیمارستان و مراکز درمانی در نتیجه حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان  در طول جنگ کاملا نابود شد و بیشتر مراکز درمانی هم به دلیل محاصره شدید با کمبود دارو مواجه هستند که این امر جان مردم این کشور از جمله کودکان یمنی را با مرگ مواجه می کند.

عربستان سعودی در سایه سکوت کشورها و نهادهای مدافع حقوق بشر از ورود هرگونه کمک‌های بشردوستانه بین المللی و وسایل ضروری به یمن جلوگیری می کند که  در صورت نرسیدن به موقع داور و لوازم پزشکی باید در انتظار مرگ تدریجی در این کشور باشیم.

آنچه که مایه تاسف است این است که نهادهای حقوق بشر و مجامع بینالمللی در این زمینه سکوت پیشه کرده‌اند و هیچ  اقدام و تحرکی از جانب این نهادها برای فشار به رژیم سعودی دیده نمی‌شود  جا دارد نهادهای مستقل و حقوق بشری رژیم سعودی را وادار کنند اجازه دهد هر چه سریعتر کمک های دارویی و بهداشتی برای نجات جان مردم یمن به این کشور ارسال شود .

در اینجا نقش رسانه‌های مستقل مهم و تعیین کننده استکه با انعکاس و بازتاب گسترده اخبار درد و رنج مردم یمن، جهانیان را از وقوع فاجعه انسانی که در این کشور در حال رخ دادن است با خبر کنند؛ فاجعه‌ای که در سایه  اختلافات بین کشورهای عربی و اسلامی نادیده گرفته شده و جهانیان از آنچه در این کشور در حال رخ دادن است بی‌خبرند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.