اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات عملیات گروه‌های مورد حمایت آمریکا در «الرقه»/چرا آمریکا از «فسفر سفید» استفاده کرد؟

  • کد خبر : 9069
  • 20 خرداد 1396 - 20:09
جزئیات عملیات گروه‌های مورد حمایت آمریکا در «الرقه»/چرا آمریکا از «فسفر سفید» استفاده کرد؟

عملیات نظامی در الرقه در حالی ادامه دارد که جنگنده‌های آمریکایی که هیچ تفاوتی میان داعش و غیرنظامیان قائل نیستند،‌ مناطق غیرنظامی را بمباران می‌کنند به طوری که صدها غیرنظامی تا کنون در این حملات جان باخته‌اند و حالتی از رعب و وحشت ایجاد شده است.  به گزارش اخبار جهادی ، گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا […]

عملیات نظامی در الرقه در حالی ادامه دارد که جنگنده‌های آمریکایی که هیچ تفاوتی میان داعش و غیرنظامیان قائل نیستند،‌ مناطق غیرنظامی را بمباران می‌کنند به طوری که صدها غیرنظامی تا کنون در این حملات جان باخته‌اند و حالتی از رعب و وحشت ایجاد شده است.

 به گزارش اخبار جهادی ، گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا وارد اولین محله شهر «الرقه» شدند،‌در حالی که جنگنده‌های آمریکایی از فسفر سفید که استفاده از آن ممنوع است،‌در حمله به این شهر استفاده کردند.

گروه‌های موسوم به سوریه دموکراتیک(قسد) از دو محور به سمت شهر الرقه پیشروی کردند : اول از محور شرقی که بر محله «المشلف» مسلط شدند و محور دوم پیشروی از سمت غربی که طی آن بر روستای «هرقله» و روستای «الجزره» مسلط شدند و در آستانه ورود به محله «السباعی» قرار گرفتند که اولین محله شهر الرقه از سمت غربی به شمار می‌رود،‌سیطره این گروه‌ها بر این دو محله اولین شکست گروه داعش در دژ و پایتخت خلافت خودخوانده خود یعنی الرقه قلمداد می‌شود.

گروه‌های سوریه  دموکراتیک همچنین بر مقر لشکر ۱۷ و کارخانه شکر در شمال شهر الرقه پس از عقب‌نشینی داعشی‌ها مسلط شدند.

آماده سازی برای عملیات الرقه با بازپس‌گیری حومه شرقی، غربی و شمالی الرقه از سوی این گروه‌ها با هدف محاصره کردن داعشی‌ها در شهر آغاز شد.

جنگجویان عرب و  ترکمان‌های موسوم به «جیش الثوار،‌مجلس منبج العسکری، لواء السلاجقه،قوات العشائر العربیه، لواء مغاویر حمص و صقور الرقه» و گروه‌های دیگر در عملیات پیشروی به سمت الرقه به فرماندهی نیروهای سوریه دموکراتیک(که اکثریت آن را کردها تشکیل می‌دهند) با حمایت هوایی و یگان‌های زمینی ارتش آمریکا مشارکت دارند.

بیش از دو هزار تروریست داعشی در داخل شهر الرقه استقرار دارند،‌هر چند سرکردگان داعش به سمت دیرالزور گریخته‌اند، اما داعش درمدتی که این شهر را اشغال کرده،‌به حفر تونل و خندق و ایجاد موانع و آماده‌سازی خودروهای بمب‌گذاری شده روی آورده و استحکامات زیادی در آن ایجاد کرده است.

داعش برای حفظ آخرین شاهراه حیاتی خود به سمت عراق و ایجاد دژ جدید پس از شکست و عقب‌نشینی تروریست‌هایش از حومه حمص،‌حلب و حماه پیش از شکست در الرقه می جنگد که عرصه بر آن تنگ می‌شود.

آمریکا هیچ فرقی میان داعشی‌ها و غیرنظامیان قائل نیست

عملیات نظامی در الرقه در حالی ادامه دارد که جنگنده‌های آمریکایی که هیچ تفاوتی میان داعش و غیرنظامیان قائل نیستند،‌ مناطق غیرنظامی را بمباران می‌کنند به طوری که صدها غیرنظامی تا کنون در این حملات جان باخته‌اند و حالتی از رعب و وحشت و آوارگی مستمر در میان آوارگان به وجود آمده است که این مسئله را وزارت خارجه سوریه محکوم کرده است، این در حالی  است که جامعه جهانی در این زمینه سکوت کرده و جنایاتی را که آمریکا علیه مردم الرقه مرتکب می‌شود،‌نادیده می‌گیرد. در آخرین جنایت آمریکا علیه مردم الرقه،‌۲۰ غیرنظامی در محله‌های المشلب و الرمیله در غرب این شهر جان باختند،‌آمریکا از بمب‌های حاوی فسفر سفید که استفاده از آن در سطح بین المللی ممنوع است،‌در این حملات استفاده کرده است.

به گفته ناظران نظامی،‌آمریکا از چنین سلاح‌های ممنوعه‌ای برای تسریع در عملیات و تخلیه سریع شهر استفاده می‌کند،‌زیرا واشنگتن به دنبال تسریع در سیطره بر شهر الرقه است تا همانند موصل یک جنگ فرسایشی رخ ندهد.

فسفر سفید با سوختن و حرارت بالا سبب ذوب شدن اعضای بدن انسان می‌شود به همین سبب  کاربرد آن در سطح بین المللی ممنوع اعلام شده است.

این در حالی است که بیش از ۱۵۰ هزار غیرنظامی در پی حملات بی‌هدف جنگنده‌های آمریکایی و یورش گروه‌های مورد حمایت آمریکا یعنی نیروهای سوریه دموکراتیک و گروه‌های همسو از چندین محور به الرقه و بروز درگیری‌های سنگین با داعشی‌ها درمنازل خود محاصره شده‌اند.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.