اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ابعاد حضور آمریکا در جنوب سوریه و اهداف اسرائیل / دمشق تمام برگ‌های برنده خود را رو نکرده است

  • کد خبر : 8292
  • 22 اردیبهشت 1396 - 13:08
ابعاد حضور آمریکا در جنوب سوریه و اهداف اسرائیل / دمشق تمام برگ‌های برنده خود را رو نکرده است

یک فعال رسانه‌ای در جنوب سوریه با تشریح ابعاد حضور نظامی آمریکا در مرزهای اردن و سوریه اعلام کرد هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا به جنوب سوریه در نهایت به‌نفع رژیم اسرائیل خواهد بود، اما هرگز به‌نفع آمریکا نیست که با داعش در منطقه بجنگد. «علی الاعور» فعال رسانه‌ای در جنوب سوریه در واکنش به استقرار […]

یک فعال رسانه‌ای در جنوب سوریه با تشریح ابعاد حضور نظامی آمریکا در مرزهای اردن و سوریه اعلام کرد هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا به جنوب سوریه در نهایت به‌نفع رژیم اسرائیل خواهد بود، اما هرگز به‌نفع آمریکا نیست که با داعش در منطقه بجنگد.

«علی الاعور» فعال رسانه‌ای در جنوب سوریه در واکنش به استقرار گسترده نظامیان و جنگ‌افزارهای آمریکایی در مرزهای اردن و سوریه و اهداف احتمالی این حضور به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت: نمی‌توان میان هیاهوی رسانه‌ای گسترده و تبلیغات درباره استقرار گسترده نظامیان آمریکایی و اردنی در مرزهای جنوبی سوریه و میان ‌آنچه در سوریه رخ می‌دهد، جدایی قائل شد، با توجه به تجربه سال‌هایی که از جنگ علیه سوریه می‌گذرد، نتیجه می‌گیریم که هرگاه ارتش پیشروی داشته و پیروزی‌هایی در صحنه میدانی کسب کرده، با واکنش‌های خارجی از سوی کشورهایی هستیم که با سوریه و نقش آن و محور مقاومت به دشمنی می‌پردازند.

وی اظهار داشت: من با توجه به اینکه از ساکنان استان السویداء که بسیار به مرزهای اردن نزدیک است، هستم و با توجه به اینکه پرونده‌های میدانی را از نزدیک دنبال می‌کنم، معتقدم این هیاهو و تبلیغات رسانه‌ای گسترده ممکن است دو بعد داشته باشد؛ بعد اول چه‌بسا بهانه‌ای برای اسرائیل باشد تا بیشتر به تجاوزگری خود ادامه دهد و ما طی سه ماه اخیر شاهد تجاوزات پیاپی رژیم صهیونیستی به چندین نقطه سوریه بودیم.

الاعور افزود: بعد دوم، افزایش فشار روانی بر شهروندان سوری است که از بلایا و مصایب جنگ از یک سو و از شرایط دشوار اقتصادی از سوی دیگر رنج می‌برند.

این فعال رسانه‌ای سوری خاطرنشان کرد: بسیار دشوار است که دشمن آمریکایی به‌همراه نظامیان عربی و حتی اسرائیلی حاضر در آن مناطق حتی به‌اندازه سرسوزنی در منطقه جنوبی سوریه تأثیرگذاری داشته باشد، یعنی در درعا و السویداء، زیرا این کشور یک ارتش معتقد و ملتی که به سرزمینش چنگ زده و پایبند است، دارد و اگر این نظامیان وارد شوند و به سرزمین ما تجاوز کنند،‌ قطعاً سالم و زنده خارج نخواهند شد.

الاعور درباره اطلاعاتی که از تحرکات نظامیان سوری و همپیمانانش به‌سمت مرزهای اردن همزمان با اعلان حضور نظامیان آمریکایی در این مناطق حکایت می‌کند، تأکید کرد:‌ هرگونه بازدارندگی نظامی در برابر هرگونه تلاش برای تجاوز یا مقاصد پنهانی به‌صورت سرّی صورت می‌گیرد و ضرورتی ندارد که در این زمینه سروصدای رسانه‌ای ایجاد شود، من هنگامی که با یک دشمن روبه‌رو می‌شوم، نباید تمام برگ‌های برنده و زرادخانه‌ای‌ را که با آن از خودم دفاع خواهم کرد، بر ملا کنم.

وی درباره نقش رژیم صهیونیستی و منافع این رژیم در هر تجاوز نظامی به خاک سوریه از سمت جنوب اظهار داشت: اسرائیل طی دو ماه گذشته بارها به نیروها و مناطق ما حمله کرده، ولی نه‌تنها دستاوردی کسب نکرده بلکه این تجاوزات به افزایش عزم و اراده سوری‌ها منجر شده است، اکنون نیز اسرائیل به‌شیوه دیگری که جنگ پنهانی و با ابزار متفاوت است، فعالیت خود را شروع کرده است، آنها این بار از اردن برای فشار بر جبهه جنوبی سوریه استفاده کرده‌اند، آنها این کار را پس از آنکه ما کار جبهه شمالی را پس از آزادسازی حلب یک‌سره کردیم، می‌خواهند در جنوب انجام دهند، من همواره تأکید کرده‌ام که پایان جنگ در سوریه از استان‌های سه‌گانه «قنیطره، درعا و السویداء» خواهد بود.

این فعال رسانه‌ای سوری ابراز کرد: خطر این تحرک ممکن است به‌خاطر نزدیکی آن به دمشق باشد، حتی اگر یک عملیات نظامی محدود در یک نقطه صورت گیرد، معتقدم به‌نفع اسرائیل خواهد بود و بعید نمی‌دانم که این عملیات در نزدیکی مرزها با جولان اشغالی از سمتی باشد که به گروه‌هایی که با داعش بیعت کردند، نزدیک باشد.

وی در پایان گفت‌وگو با تسنیم گفت: در نهایت به‌نفع آمریکا نیست که با داعش بجنگد،‌ آنچه ما شاهد هستیم تنها توهم است، منطقه‌ای که نظامیان آمریکایی حضور دارند به گروه داعش نزدیک است و گمان نمی‌کنم که آنها دست به تحرک در این منطقه بزنند و پیشروی کنند، بلکه نیروهایشان را به‌خاطر این در این مکان جمع کرده‌اند تا از مکان دیگری که به‌نفع اسرائیل باشد، دست به تجاوز بزنند.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.