اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فشار آمریکا به کُردها برای تخلیه شهرک‌های شمال حلب و تحویل آن به ارتش آزاد

  • کد خبر : 7876
  • 25 فروردین 1396 - 13:04
فشار آمریکا به کُردها برای تخلیه شهرک‌های شمال حلب و تحویل آن به ارتش آزاد

منابع معارض سوری اعلام کردند که از چند روز پیش نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه تحت فشار آمریکا با تروریست‌های ارتش آزاد در حال مذاکره هستند تا از شهرک‎ها و مناطق ریف شمالی حلب خارج شوند. به گزارش اخبار جهادی یک منبع وابسته گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» از مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه […]

منابع معارض سوری اعلام کردند که از چند روز پیش نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه تحت فشار آمریکا با تروریست‌های ارتش آزاد در حال مذاکره هستند تا از شهرک‎ها و مناطق ریف شمالی حلب خارج شوند.

به گزارش اخبار جهادی یک منبع وابسته گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» از مذاکره با نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، خبر داد.

این منبع به وبگاه معارض «بلدی» اعلام کرد که این مذاکرات با حضور یک میانجی سوم در جریان است تا بر اساس آن توافقی میان طرفین حاصل شود.

بر اساس توافق احتمالی، قرار است نیروهای دموکراتیک سوریه از شهرکها و روستاهای واقع در ریف شمالی حلب عقب نشینی کنند؛ مناطقی که چندی پیش کنترل آن را به دست گرفته بودند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که گروه تروریستی «لواء المعتصم» به همراه برخی از فرماندهان ارتش آزاد مسئولیت مذاکره با نیروهای دموکرات را با میانجیگری آمریکا بر عهده گرفته اند.

قرار است که نیروهای کُرد از «تل رفعت، منغ، عین دقنه، مریمین، شیخ عیسى، مرعناز، کفرناصح، دیر جمال، المالکیه، شواغره، حربل و کفرکرمین» خارج شوند و آن را در اختیار ارتش آزاد قرار دهند.

منبع مذکور با اشاره به نشست روز گذشته فرماندهان ارتش آزاد با کُردها در روستای «الغزاویه» واقع در ریف شهر عفرین، اعلام کرد که فرماندهان کُرد در راستای به موفقیت رسیدن این مذاکرات، از خود نرمی نشان داده اند. احتمالا این توافق احتمالی طی هفته های آتی اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که منابع خبری سوری اعلام کردند که ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به نیروهای دموکرات نامه نوشته و بر لزوم تخلیه این مناطق به ویژه تل رفعت تأکید کرده است تا وضعیت نظامی به دوران قبل از پیشروی کُردها بازگردد.

به گفته این منابع، آمریکا به کُرد فشار آورده است تا بدون اینکه از ماهیت توافق چیزی بدانند آن را بپذیرند.

منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.