اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات ارتش در شرق «قلعه تکفیری‌ها»/ آزادسازی مناطق استراتژیک در حومه «حلب و حمص» + نقشه

  • کد خبر : 7757
  • 15 فروردین 1396 - 15:39
آغاز عملیات ارتش در شرق «قلعه تکفیری‌ها»/ آزادسازی مناطق استراتژیک در حومه «حلب و حمص» + نقشه

منابع سوری از آغاز عملیات ارتش در شرق شهر «دوما» در حومه دمشق و آزادسازی مناطق استراتژیک در حومه حمص و حومه حلب از اشغال گروه‌های تروریستی خبر دادند.  به گزارش اخبار جهادی ، یک منبع میدانی تأکید کرد نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای همپیمان، عملیات نظامی در شرق مزارع «الریحان» در نزدیکی شهر «دوما» مهمترین دژ […]

منابع سوری از آغاز عملیات ارتش در شرق شهر «دوما» در حومه دمشق و آزادسازی مناطق استراتژیک در حومه حمص و حومه حلب از اشغال گروه‌های تروریستی خبر دادند.

 به گزارش اخبار جهادی ، یک منبع میدانی تأکید کرد نیروهای ارتش با پشتیبانی نیروهای همپیمان، عملیات نظامی در شرق مزارع «الریحان» در نزدیکی شهر «دوما» مهمترین دژ گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه شرقی دمشق را آغاز کردند.

این منبع افزود : استحکامات و تجهیزات زیادی برای ارتش و نیروهای دفاع ملی وارد محور شرقی شهر دوما با هدف بازپس‌گیری مزارع الریحان با هدف محاصره کامل گروه‌های تروریستی در دوما وارد شده است.

این منبع خاطرنشان کرد: تمام عملیات‌های نظامی که  ارتش در اطراف غوطه شرقی انجام می‌دهد، با هدف فشار بر تروریست‌ها و تنگ‌کردن عرصه بر آنها برای دستیابی به توافق سیاسی که آنها را به وادار به آشتی یا تسلیم کند، دنبال می‌شود.

خبر  دیگر اینکه نیروهای امنیتی سوریه در یک عملیات منحصر به فرد در اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق توانستند یکی از تونل‌های حفرشده از سوی تروریست‌ها میان محله «التضامن» و خیابان «فلسطین» را کشف و پس از بمب‌گذاری، آن را در حالی که شماری از تروریست‌ها در داخل آن بودند، منفجر کنند، ابوربیع کرعونه سرکرده گردان تروریستی الکراعین که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده بود، به‌همراه شماری از همدستانش به هلاکت رسیدند.

در شمال سوریه هم نیروهای ارتش، شهرک‌های «الدروبیه و عطشانه الامیر» واقع در حومه شرقی را پس از درگیری‌ با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

ارتش به‌دنبال قطع راه‌های کمک رسانی به تروریست‌های داعشی حاضر در فرودگاه نظامی الجراح با هدف تنگ‌ کردن عرصه بر آنها و فراهم کردن مقدمات آزادسازی این مکان است.

ارتش طی روزهای گذشته توانسته بود ۲۷ شهرک و روستا در حومه شرقی را آزاد کند که مهمترین آنها، شهر دیرحافر بود.

در حماه هم نیروهای ارتش به پیشروی خود در حومه شمالی ادامه می‌دهند و توانستند شهرک‌های «معردس و الاسکندریه» در جنوب شهر «صوران» را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های تکفیری آزاد کنند که در نتیجه آن ده‌ها تروریست باند موسوم به هیئه تحریر الشام (جبهه النصره) و گروه‌های الجیش الحر به هلاکت رسیدند.

جنگنده‌های سوری و روسی هم بارها مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در اطراف شهرک‌‌های طیبه الامام، صوران و حلفایا بمباران کردند.

ارتش سوریه توانسته است ۸۵ درصد مناطقی را که گروه‌های تروریستی در جریان حملات گسترده چند روز اخیرشان اشغال کردند، آزاد کند.

در حمص در مرکز سوریه هم نیروهای ارتش کوه‌های «التاج و ابوضهور» در حومه شرقی حمص را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی پاکسازی کردند، دو داعشی در جریان این  عملیات اسیر شدند.

به‌گفته یک منبع نظامی، موفقیت امروز ارتش در حومه حمص یکی از مهمترین دستاوردهای ارتش است که در حال پیشروی به‌سمت میدان نفتی آراک به‌ویژه پس از سیطره بر تپه‌های التلیله است.

خبر دیگر  اینکه توافق مربوط به شهرک‌های محاصره‌شده کفریا و فوعه در حومه ادلب و الزبدانی و مضایا در حومه دمشق به‌سبب اختلافات گروه‌های تروریستی درباره راه خروج از مضایا به تأخیر افتاده، با این حال  این توافق همچنان پابرجاست و طی هفته آ‌ینده اجرایی خواهد شد.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.