اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشروی ارتش عراق در غرب موصل در میان مقاومت ضعیف داعش

  • کد خبر : 6958
  • 02 اسفند 1395 - 9:16
پیشروی ارتش عراق در غرب موصل در میان مقاومت ضعیف داعش

نیروهای عراقی در حالی روز اول عملیات در غرب موصل را پشت سر گذاشتند که توانستند در جریان آن ۱۳ روستا را در محور شمال و جنوب آزاد کنند. از آن طرف خبر می‌رسد که روحیه‌ نیروهای داعش به شدت ضعیف شده است. به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، سرلشگر […]

نیروهای عراقی در حالی روز اول عملیات در غرب موصل را پشت سر گذاشتند که توانستند در جریان آن ۱۳ روستا را در محور شمال و جنوب آزاد کنند. از آن طرف خبر می‌رسد که روحیه‌ نیروهای داعش به شدت ضعیف شده است.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، سرلشگر عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات “نینوا می‌آییم” در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای ارتش عراق و نیروهای پلیس فدرال توانستند ۱۳ روستا را در جریان مرحله سوم عملیات آزادسازی موصل  آزاد کنند.

گزارش پلیس فدرال از عملیات در محور جنوب موصل

رائد شوکت، فرمانده پلیس فدرال عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات پلیس فدرال در محور جنوب به کشته شدن ۸۰ فرد مسلح، انهدم ۱۳ خودروی بمب‌گذاری شده، ۳۰ بمب، سه تونل و تسلط بر ذخایر تسلحیاتی تررویست‌ها منجر شد.

جودت افزود: نیروهای پلیس فدرال توانستند روستاهای العذبه، البوجورای، الجماسه، الکنیطره، الکافور، الابیض، الحیالیین، وهب، الزکروطیه، اللزاکه، نیروگاه برق اللزاکه و ایست بازرسی العقرب را تحت تسلط خود درآورند.

در این بیانیه‌ها آمده است، نیروها بر چندین روستا تسلط یافته و به روستای الزکروطیه در پنج کیلومتری جنوب فرودگاه موصل رسیدند و بر نیروگاه برق تسلط یافته و تعدادی تروریست‌ را از پای درآوردند.

یگا واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق نیز در کنار پلیس فدرال در حال پیشروی است و تعدادی روستا را به تصرف درآورده‌ است.

یگان‌های پلیس فدرال پیشروی به سمت شمال از طریق محله‌های واقع در غرب رود دجله را با هدف تسلط بر فرودگاه موصل که در بخش جنوبی شهر واقع است، هدایت می‌کنند.

فیصل صباح الخفاجی از نیروهای پلیس فدرال نیز گفت: فرودگاه موصل هدف اول نیروهای پلیس فدرال در عملیات نظامی غرب موصل است.

فرار ده‌ها تن از عناصر داعش از غرب موصل به سوریه

یک منبع عراقی در استان نینوا از فرار ده‌ها تن از عناصر داعش از ساحل راست در غرب شهر موصل به سمت خاک سوریه از زمان آغاز عملیات نظامی در غرب موصل خبر داد.

این منبع در ادامه گفت: غرب موصل امروز شاهد فرار ده‌ها عضو داعش به سمت خاک سوریه بود و داعش اسامی عناصر فراری خود را برای مجازات کردنشان منتشر کرده جهت حفظ نیروهای خود برای فراری‌ها مجازات دو ماه حبس و ۹۰ ضربه شلاق را در صورت توبه کردنشان اجرا و در غیر این صورت آنها را اعدام می‌کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: داعش از فرار نیروهای عرب و غیرعرب خود رنج می‌برد و تعداد نیروهایش رو به کاهش است. داعش قبلا پذیرای ۱۰۰ تروریست در روز بود در حالی که این آمار تقریبا دیگر وجود ندارد.

نیروهای حشد شعبی پایان مرحله اول آزادسازی غرب موصل را اعلام کردند

فرماندهی عملیات نیروهای حشد شعبی در بیانیه‌ای از پایان عملیات مرحله نخست عملیات غرب موصل و ماموریت محول شده به این نیروها در غرب موصل خبر داد.

در این بیانیه آمده است، یگان العباس مرحله نخست و ماموریت محوله خود را در این بخش خاتمه داد و توانست شکست بزرگی به داعشی‌ها وارد کند.

رسانه‌های عراق از عملیات هلی برن برای نصب یک پل معلق برای متصل کردن دو طرف موصل خبر دادند

یک منبع امنیتی عراق در استان نینوا اعلام کرد، نیروهای امنیتی عراق دو پل معلق را به منظور متصل کردن غرب و شرق موصل کار گذاشتند و هلی‌کوپترهای عراقی توانستند این عملیات هلی برن را انجام دهند.

این منبع به خبرگزاری عراق گفت: نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم و واکنش سریع توانستند این دو پل را نصب کنند تا نیروهای پیاده نظام و خودروها به غرب موصل منتقل شوند و این دو پل از صبح امروز قابل استفاده است و نیروها پل‌های معلق دیگری را در صورت پیشروی نیروهایی که از کرانه جدیدی عبور خواهند کرد، نصب می‌کنند. این عملیات در دو روستای عزیز آغا و اللزاکه انجام شد.

منبع:ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.