اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

احتمال وقوع جنگ با قطر/ عربستان خواهان از بین بردن فرهنگ مقاومت است

  • کد خبر : 8911
  • 15 خرداد 1396 - 14:02
احتمال وقوع جنگ با قطر/ عربستان خواهان از بین بردن فرهنگ مقاومت است

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر سرشناس عرب هشدار داد: اکنون جنگی رسانه ای بین قطر از یک سو و کشورهای امارات و عربستان و مصر از سوی دیگر در جریان است که ممکن است به جنگی نظامی منجر شود. عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر سرشانس عرب با انتشار فایلی ویدئویی به تشدید اختلافات و اتهام […]

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر سرشناس عرب هشدار داد: اکنون جنگی رسانه ای بین قطر از یک سو و کشورهای امارات و عربستان و مصر از سوی دیگر در جریان است که ممکن است به جنگی نظامی منجر شود.

عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر سرشانس عرب با انتشار فایلی ویدئویی به تشدید اختلافات و اتهام زنی ها بین این کشورها و رسیدن آن به مرحله اهانت و دشنام گویی اشاره کرد و هشدار داد: چه بسا عملا درگیری های خونینی روی دهد.

عبدالباری عطوان با اشاره به جنگ های داخلی کشورهای عربی از جمله جنگ بین قطر و عربستان در گذشته و احضار سفرا از دوحه در سال ۲۰۱۴ میلادی تصریح کرد: ما امروز در بحرانی واقعی به سرمی بریم که ممکن است همه منطقه را به جنگ بکشاند.

وی خطاب به این کشورهای عربی تصریح کرد: باید با یکدیگر گفت وگو کنید. شما می گویید در امور داخلی ما دخالت نکنید اما خود شما در سوریه، یمن، عراق، لیبی دخالت کردید.

عطوان خاطرنشان کرد: اکنون مشکل بزرگی وجود دارد.سه شنبه شب گذشته شبکه تلویزیونی العربیه را دیدم، عملا جنگی واقعی بین عربستان و قطر وجود دارد. همچنین شبکه اسکای نیوز امارات و خانواده امیر سابق قطر و علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن وارد ماجرا شده اند.

وی گفت: مشکل چیست؟ امیر قطر در سخنان خود در جشن سردوشی نظامیان گفت که تنش با ایران عاقلانه نیست و ترامپ مشکلات حقوقی دارد که ریاست جمهوری را از دست می دهد و حماس و حزب الله – برخلاف سخن ترامپ در اجلاس ریاض- دو گروه تروریستی نیستند. وی حرف های زیادی زد و قراردادهای تسلیحاتی میلیاردی را زیر سوال برد و گفت که بهتر از این پول ها برای ایجاد فرصت های شغلی هزینه شود. این سخنان زیبایی است و من کاملا با آن موافق هستم.

وی تاکید کرد: من مخالف جنگ با ایران و دیگران هستم. جنگ در سوریه و عراق و لیبی و یمن را دیدیم؟ چه شد؟ که همچنان به ما بخندند و پول های ما را ببرند و ترامپ بیاید و ۴۶۰ میلیارد دلار با خود ببرد؟

وی تصریح کرد: قطر بعدا اعلام کرد که سایت خبرگزاری این کشور هک شده و امیر قطر این مطالب را نگفته است اما ای کاش اصلا تاکید می کردید که این مطالب را امیر قطر گفته است زیرا عملا ما دیگر جنگ نمی خواهیم و نمی خواهیم که قراردادهای تسلیحاتی برای مثال برای جنگ علیه یمن و جنگ علیه ایران هزینه شود. اگر جنگ می خواهید بروید با اسرائیل بجنگید. چرا با یکدیگر می جنگید و یکدیگر را ویران می کنید؟

به گفته عطوان، علت واقعی این برخورد عربستان با قطر این است که قطر بدنبال تقویت روابط خود با ایران است و از نظر سعودی هرگونه نزدیکی روابط کشوری با ایران ممنوع است.

وی گفت: اگر شما بگویید ما جنگ با ایران را نمی خواهیم و ما خواهان گفت وگو با ایران هستیم، مورد حمله تبلیغاتی و اهانت و.. قرار می گیرید.

عطوان با اشاره به توان دفاعی نظامی بالای ایران گفت: آنها (عربستان و هم پیمانانش) می گویند ما باید با ایران بجنگیم. جنگ برای چی؟ آیا شما قدرت جنگ با ایران دارید؟ چرا بدنبال تنش هستید؟ در سوریه و یمن نتوانستید ایران را شکست بدهید.

وی گفت: به نظر من، قطر سه گزینه پیش رو دارد. گزینه نخست این است که همه روابط خود با ایران را قطع کند یا مثلا همه روابط خود با حماس و اخوان المسلمین را قطع کند زیرا از نظر آنها (عربستان و هم پیمانانش) تروریستی هستند.

عطوان تاکید کرد: هدف از همه آنچه در ریاض و غیر از ریاض در جریان است، از بین بردن فرهنگ مقاومت است. از نظر آنها ممنوع است که کسی در برابر اسرائیل مقاومت کند.

وی در اشاره به عربستان و هم پیمانانش افزود: اسرائیل دوست و هم پیمان (آنها) شده است و (آنها می گویند که) در صورت موفقیت ائتلاف عربی تشکیل شده زیر نظر ترامپ در اجلاس ریاض، اسرائیل در کنار ما با ایران خواهد جنگید. (از نظر آنها) اسرائیل دیگر دشمن نیست و بخشی اساسی از منطقه خواهد شد و چه بسا آن را وارد اتحادیه عرب کنند. حقیقت این است.

عطوان گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سفر به واشنگتن ۲۰۰ میلیارد دلار به ترامپ وعده جزیه داد.

وی تصریح کرد: قطر هم مبرا نیست خود قطر میلیاردها دلار پول و هزاران تن سلاح در سوریه هزینه کرد و از گروه جبهه النصره حمایت کرد و محمد الجولانی سرکرده جبهه النصره دو بار در شبکه الجزیره حضور یافت. چه کسی در لیبی دخالت کرد و نیرو و هواپیما و سلاح به لیبی فرستاد؟ بله قطر بود.

عطوان گفت: این سوال مطرح است که گزینه های پیش روی قطر چیست؟ آیا قطر اخوان المسلمین و حماس و خالد مشعل را از قطر بیرون خواهد کرد؟ آیا مثلا روابط خود را به طور کامل با هم پیمانانش در سوریه قطع خواهد کرد؟ آیا مثلا به ترامپ جزیه خواهد داد؟ این سوالات مهم است. قطر کدام گزینه را انتخاب خواهد کرد؟ و اگر نپذیرد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی به سخنان چند ماه پیش یک مسئول آمریکایی اشاره کرد که گفته بود قطر از مسیر خارج شده است و هشدار داد: طرحی وجود دارد و من نگران وقوع جنگی در منطقه هستم. برخی نشانه ها وجود دارد. آیا ما تغییراتی در مواضع قطر در قبال منطقه می بینیم. باید صبر کنیم تا ببنیم.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.