اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

روسیه بمب افکن‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن داعش به کار گرفته است

  • کد خبر : 7003
  • 02 اسفند 1395 - 22:33
روسیه بمب افکن‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن داعش به کار گرفته است

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تلویزیون الاخباریه، روسیه در راستای مبارزه با تروریسم بمب افکنهای جدیدی را برای هدف قرار دادن گروه تکفیری صهیونیستی داعش به کار گرفته است. روسیه در هدف قرار دادن مواضع داعش چندین بار از بمب افکن هایی از نوع توپولف استفاده کرده است و استفاده از این نوع بمب […]

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تلویزیون الاخباریه، روسیه در راستای مبارزه با تروریسم بمب افکنهای جدیدی را برای هدف قرار دادن گروه تکفیری صهیونیستی داعش به کار گرفته است.

روسیه در هدف قرار دادن مواضع داعش چندین بار از بمب افکن هایی از نوع توپولف استفاده کرده است و استفاده از این نوع بمب افکنهای روسی آخرین بار در دو روز گذشته صورت گرفته است.

خبرنگار الاخباریه در گزارشی گفت: این بمب افکن های راهبردی نقش ویژه ای برای روسیه دارند زیرا از پایگاههای تخصیص یافته برای آنان در خاک روسیه به پرواز در می آیند و ماموریتهای خود را به انجام می رسانند سپس به پایگاههای خود در خاک روسیه باز می گردند.

یکی از این بمب افکنها، بمب افکن «توپولف – تو – ۱۶۰» است که نام پلیکان سفید را بر آن گذاشته اند. پلیکان سفید بزرگترین بمب افکن راهبردی در جهان به شمار می رود و توانایی هدف قرار دادن اهداف و بازگشت به پایگاههای خود با سرعتی بیش از سرعت صوت را دارد. وزن آن هنگام پرش دویست و هفتاد و پنج تن است. این بمب افکن می تواند با سرعتی بیش از دو هزار کیلومتر در ساعت به پرواز در آید و قادر است چهل تن سلاح و بمب با خود حمل کند که از آن جمله بمب های هسته ای و موشک های راهبردی «اکس ۵۵» است که قادر به حمل کلاهکهای هسته ای است.

همچنین موشکهای بالستیک «اکس ۱۵» را می تواند حمل کند. پلیکان سفید می تواند با حمل انواع سلاح ده هزار کیلومتر را طی کند و در صورتی که خالی از سلاح باشد می تواند شانزده هزار کیلومتر را بپیماید.

بمب افکن دیگر، بمب افکن «توپولف – تو – ۲۲م۳» است که به عنوان «حمله کننده به کشتی ها» توصیف می شود. این نام می تواند ویژگیهای فنی این بمب افکن را به ما نشان بدهد.

طول بالهای این بمب افکن سی و پنج متر است و در مسافت پانصد کیلومتری، موشکهای آن می تواند اهداف زمینی و دریایی را هدف قرار دهد. این بمب افکن می تواند شش موشک را حمل کند که سه فروند آن می تواند کلاهک هسته ای داشته باشد. همچنین می تواند بیست و چهار تن بمب با خود حمل کند.

این بمب افکن می تواند با سرعت دوهزار و سیصد کیلومتر بر ساعت تا مسافتی که به شش هزار کیلومتر می رسد پرواز کند و بمبهای آن با شدت بسیار زیادی منفجر می شوند . این بمب افکن توانست پایگاههای گروه تروریستی داعش را در شهر تدمر و در اطراف میدان نفتی آن هدف قرار دهد.

دیگر بمب افکن روسی «توپولف – تو – ۹۵ ام اس» است که به «خِرس روسی» مشهور است و می تواند بیست تن بمب و موشک را با خود حمل کند و تا مسافتی بیش از ده هزار کیلومتر و با سرعتی معادل هشتصد و سی کیلومتر در ساعت به پرواز در آید. این بمب افکن می تواند مدت زمان طولانی در مناطق پیچیده از نظر جغرافیایی به پرواز در آید.

گزارشگر الاخباریه سوریه افزود: در مفهوم روابط بین الملل، روسیه حق دارد که امنیت خود را تضمین کند. از این رو اقدامات لازم را برای دور کردن خطر تروریسم از خاک روسیه به اجرا در می آورد . بنابراین زرادخانه نظامی بی سابقه ای در سطح جهانی با ارتش سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم در داخل خاک سوریه همکاری می کند.  تروریستها حتی توانایی شنیدن نام این بمب افکن های روسی را ندارند زیرا این بمب افکن ها در هر بار که حملاتی را ضد پایگاههای تروریستها به اجرا در می آورند آن پایگاهها را با خاک یکسان می کنند.

منبع:صدا و سیما

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.