اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عکس/خودروی ایرانی «سفیر» در محور البوکمال/در مورد خودروی سبک تاکتیکی «سفیر» چه می دانید؟

  • کد خبر : 12710
  • 27 آبان 1396 - 9:43
عکس/خودروی ایرانی «سفیر» در محور البوکمال/در مورد خودروی سبک تاکتیکی «سفیر» چه می دانید؟

خودروی سبک تاکتیکی ایرانی «سفیر» در جبهه البوکمال سوریه در حال کمک رسانی در نبرد با داعش است. خودروی سبک تاکتیکی ایرانی «سفیر» (احتمالا) مجهز به راکت انداز ۱۰۷ میلیمتری (فجر-۱) در جریان پیشروی ها در محور البوکمال در دستان رزمندگان مقاومت در حال کمک رسانی است. خودروی جیپ ۱٫۴ تنی سفیر از خودروهای تاکتیکی نیروی […]

خودروی سبک تاکتیکی ایرانی «سفیر» در جبهه البوکمال سوریه در حال کمک رسانی در نبرد با داعش است.

خودروی سبک تاکتیکی ایرانی «سفیر» (احتمالا) مجهز به راکت انداز ۱۰۷ میلیمتری (فجر-۱) در جریان پیشروی ها در محور البوکمال در دستان رزمندگان مقاومت در حال کمک رسانی است.

خودروی جیپ ۱٫۴ تنی سفیر از خودروهای تاکتیکی نیروی زمینی کشورمان محسوب می‌شود که جعبه دنده آن از نوع مکانیکی سینکرونیزه بوده و در دو نوع فرمان هیدرولیکی و معمولی طراحی شده است.‌ این خودرو قادر است انواع تسلیحات و موشک‌های ضدتانک مانند طوفان و توسن را با خود حمل کند.

طراحی این خودرو در کلاس تاکتیکی یک و ۴ دهم تن به گونه‌ای است که با اندک تغییراتی در ظاهر خودرو، امکان نصب و استفاده از انواع سلاح از جمله موشک‌انداز ۱۰۶ میلی متری، موشک‌انداز تاو، راکت‌انداز ۱۰۷ میلی‌متری، موشک‌انداز مالیوتکا و نارنجک‌انداز GMG فراهم می‌شود.

خودروی زرهی سفیر ایرانی، سفیر پیروزی برای حشدالشعبی عراق

خودروی ایرانی «سفیر» در دستان پرقدرت نیروهای حشدالشعبی عراق

در تولید این نوع خودرو، به استانداردهای کیفی روز دنیا توجه ویژه شده و پس از انجام آزمایش های مختلف در شرایط مختلف جغرافیایی ایران و مناطق متعدد عملیاتی، هم اکنون در خط تولید انبوه قرار گرفته است.  استهلاک کم قطعات، مصرف کم سوخت، توان بالای موتور، تطبیق با شرایط مختلف جغرافیایی ایران، سیستم تعلیق عالی متناسب با ماموریت نظامی و داشتن اکسل های پرقدرت از ویژگی های این خودرو است.

همچنین با نصب تجهیزات مختصری روی خودروی سفیر، این خودرو به صورت خودروی فرماندهی، آتلیه مخابراتی و آمبولانس، در میدان‌های رزم و عملیاتی قابل استفاده است.

قطعات خودروی سفیر کاملا در کشور تولید می‌شود و در مقایسه با خودروهای مشابه در دنیا، به علت برخورداری از موتور پرتوان، سیستم انتقال قدرت بسیار توانمند، شاسی فولادی و بدنه‌ای مستحکم، از برترین این خودروها محسوب می‌شود.

نیروهای حزب الله لبنان، ارتش سودان، حشد الشعبی عراق و نیروی ضربتی آفریقای مرکزی به مشتریان شماره یک خودروی سفیر تبدیل شده‌اند. نکته حائز اهمیت در مورد ارتش سودان این است که این کشور خط تولید سفیر را هم با نام KARABA VTG01 در کشور خود افتتاح کرده است و زیر نظر وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به تولید سفیر می‌پردازد.

خودروی ایرانی «سفیر» در دستان پرقدرت نیروهای محور مقاومت در جبهه البوکمال

مشخصات

سازنده : صنایع خودروسازان فتح ( سازمان صنایع دفاع )
خانواده : جیپ ۱٫۴- تن
طراحی و ساخت اولین نمونه : پژوهشکده علوم خودرویی سال ۱۳۸۴
تولید انبوه : صنایع خودروسازان فتح از سال ۱۳۸۵
ظرفیت تولید اسمی سال اول : ۶۰۰ دستگاه
ظرفیت تولید اسمی سال دوم به بعد : ۱۲۵۰ دستگاه
تایید کننده نهایی : ستاد کل نیروهای مسلح
مشتریان : نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
موتور : نیسان مدل Z-24 کاروانی
سازنده موتور : مگا موتور
گیربکس : مکانیکی / سینکرونیزه / F4W81A
کمک گیربکس : مکانیکی / T130 A
سازنده گیربکس و کمک گیربکس : شرکت چرخشگر
اکسل جلو : صلب / فرمان پذیر / فعال / تمام شناور / C 200
اکسل عقب : صلب / فعال / تمام شناور / H233 B
سازنده اکسل ها : مگا موتور
فرمان : هیدرولیکی – معمولی
شاسی : U شکل
سازنده شاسی و بدنه : خودروسازان فتح

انتهای پیام/

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.