اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فقط ۱۵هزار و ۸۵۰ کیلومتر مربع تا آزادسازی عراق از تکفیر و تروریسم/ نقشه میدانی آخرین مناطق تحت اشغال داعش در عراق +تصاویر

  • کد خبر : 12966
  • 08 آذر 1396 - 18:17
فقط ۱۵هزار و ۸۵۰ کیلومتر مربع تا آزادسازی عراق از تکفیر و تروریسم/ نقشه میدانی آخرین مناطق تحت اشغال داعش در عراق +تصاویر

نیروهای ارتش، بسیج مردمی عراق از دوم آذرماه آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق از دوم آذرماه آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در استان […]

نیروهای ارتش، بسیج مردمی عراق از دوم آذرماه آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق از دوم آذرماه آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی داعش را در استان های صلاح الدین، الانبار و نینوا آغاز کردند.

نیروهای عراقی در این عملیات پاکسازی صحرای الجزیره را با مساحت ۳۰ هزار کیلومتر  مربع در بخش شمال غرب استان صلاح الدین،جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان الانبار در دستور کار قرار دادند.

در مرحله نخست عملیات که تا چهارم آذرماه ادامه پیدا کرد، نیروهای عراقی با پاکسازی ۲۵ منطقه و ۷ پایگاه نظامی موفق شدند در مجموع مساحتی حدود ۸ هزار کیلومتر مربع را از اشغال تروریست های داعش خارج کردند.

تامین امنیت جاده راهبردی «الحضر- راوه» و پایان دادن به ۳ سال اشغالگری تروریست های داعش در استان صلاح الدین مهم ترین دستاورد نیروهای عراقی در مرحله دوم عملیات آزادسازی صحرای الجزیره بود؛ در این مرحله حدود ۵۰ درصد از مناطق تحت اشغال داعش در صحرای الجزیره پاکسازی شد.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر، تنها بخش هایی از  جنوب و جنوب غرب استان نینوا و شمال غرب استان الانبار در اشغال تروریست های داعش است؛ در مجموع حدود ۱۸۰ منطقه در ۵ روز گذشته به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

پاکسازی ۳ پل راهبردی، آزادسازی فرودگاه راهبردی « ژنو»، انهدام ۲۲ خودروی انتحاری بخش دیگری از نتایج عملیات نیروهای عراقی است؛ حدود هزار و ۱۶۰ تله انفجاری در مناطق تازه آزاد شده خنثی شده است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: از شروع آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق اشغالی عراق از وجود تروریست های داعش تاکنون حدود ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۱۵ هزار و ۸۵۰ کیلومتر از مساحت آلوده در صحرای الجریزه در اشغال تروریست های داعش است؛ حدود ۲۱۸ تن از عناصر تروریستی در جریان عملیات نیروهای عراقی کشته و زخمی شدند.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.