اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

زندگی جدید ابوبکر بغدادی؛ خلیفه‌ای که فراری شد

  • کد خبر : 9209
  • 25 خرداد 1396 - 11:51
زندگی جدید ابوبکر بغدادی؛ خلیفه‌ای که فراری شد

رویترز در گزارشی به زندگی جدید سرکرده داعش به عنوان یک فراری پرداخت.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از رویترز، مقامات و کارشناسان آگاه به روند مبارزه با گروه تروریستی داعش بر این باورند که با اینکه این گروه در حال از دست دادن دو مرکز اصلی خلافت خودخوانده‌اش است و «ابوبکر بغدادی» سرکرده آن نیز […]

رویترز در گزارشی به زندگی جدید سرکرده داعش به عنوان یک فراری پرداخت.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از رویترز، مقامات و کارشناسان آگاه به روند مبارزه با گروه تروریستی داعش بر این باورند که با اینکه این گروه در حال از دست دادن دو مرکز اصلی خلافت خودخوانده‌اش است و «ابوبکر بغدادی» سرکرده آن نیز فراری است؛ باز هم ممکن است بازداشت یا کشتن او چندین سال طول بکشد.

«لاهور طالبانی» رئیس بخش ضد تروریسم اقلیم کردستان در شمال عراق در این خصوص گفت: «او [ابوبکر بغدادی] در نهایت یا کشته یا بازداشت می‌شود. اما اینکه این اتفاق چند سال طول بکشد،‌ مشخص نیست».
«هشام هاشمی» یک کارشناس در امور مربوط به داعش می‌گوید مهم‌ترین کاری که بغدادی باید انجام دهد این است که مطمئن شود اطرافیانش برای دریافت پاداش ۲۵ میلیون دلاری آمریکا به او خیانت نمی‌کنند. آمریکا این مبلغ را به کسی که بغدادی را تحویل این کشور دهد می‌پردازد.
هاشمی در این خصوص گفت: «حالا که بغدادی نمی تواند به صورت آشکار بر جایی کنترل داشته باشد و فراری است دیگر نمی تواند ادعای تشکیل خلافت را داشته باشد و حامیانش به دلیل از دست دادن قلمروشان هر روز کمتر و کمتر می‌شوند».
نیروهای عراقی بخش زیادی از موصل را که یک شهر در شمال این کشور است و در ژوئن ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد باز پس گرفته‌اند. بغدادی اندکی پس از اینکه این شهر به دست گروه تروریستی داعش افتاد خود را خلیفه نامید. مرکز خلافت بغدادی در سوریه نیز «رقه» است که در حال حاضر از سوی ائتلافی متشکل از گروه‌های عرب و کُرد سوری به محاصره درآمده است.
آخرین فیلمی که از بغدادی منتشر شده است مربوط به سال ۲۰۱۴ است. او در این فیلم لباس سیاهی بر تن دارد و در مسجد جامع «النوری» در موصل خلافت خود را اعلام می‌کند.
نام اصلی بغدادی «ابراهیم السامرائی» است. او یک عراقی ۴۶ ساله است که ۲ سال پس از کشته شدن «اسامه بن لادن» سرکرده گروه تروریستی القاعده (۲۰۱۳) از این گروه جدا شد. بغدادی در سال ۲۰۰۳ که آمریکا به عراق حمله کرد به شورش افراطگرایی سلفی ملحق شد. نیروهای آمریکایی او را بازداشت کردند؛ اما یک سال بعد او را رها کردند چون باور داشتند او یک شهروند عادی است نه یک هدف نظامی.
وزارت خارجه آمریکا همین جایزه‌ ۲۵ میلیون دلاری را برای تحویل دادن بن لادن و «صدام حسین» دیکتاتور اسبق عراق نیز پیشنهاد داد. این جایزه در حال حاضر در ازای تحویل «ایمن الظواهری» جانشین بن لادن نیز پرداخت می‌شود. اطرافیان صدام و بن لادن به آنها خیانت نکردند ولی تعیین این جایزه‌ بزرگ، ارتباط و تردد آنها را محدود و پیچیده کرده بود.
یک کارشناس گروه‌های افراطی می‌گوید: «این جایزه نگرانی و تنش ایجاد می‌کند و سفرهای بغدادی را محدود می‌کند. او مجبور می‌شود تعداد محافظانش را کاهش دهد و نمی‌تواند بیش از ۷۲ ساعت در یک مکان بماند».
طالبانی که به طور مستقیم از نقشه‌های ضد تروریسم مطلع است در این خصوص می‌گوید: «بغدادی به شدت عصبی و محتاط شده است. حتی تعداد افرادی که به آنها اعتماد دارد کمتر از قبل شده‌ است».
آخرین سخنرانی او که ضبط شده بود اوایل ماه نوامبر منتشر شد. او ۲ هفته بعد از آغاز جنگ موصل در این فایل ضبط شده از پیروانش خواست با کفار بجنگند و خونشان را مانند رودخانه جاری کنند. مقامات عراق و آمریکا بر این باورند که بغدادی جنگ را به اعضای گروهش سپرده تا روی حفظ جان خودش تمرکز کند و امکان حدس زدن مکان دقیق او وجود ندارد. بغدادی برای برقراری ارتباط با دستیاران اصلی خود از چندین پیک مطمئن استفاده می‌‌کند و با تلفن ارتباطی برقرار نمی‌کند.
با این حال،‌ کارشناسان معتقدند او تا پایان عمر نمی‌تواند در زیر زمین زندگی کند و بالاخره روزی مجبور می‌شود از مخفیگاه خود خارج شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.