اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

داعش در مرکز عراق به پایان خط رسید/ پاکسازی ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از مساحت آلوده در استان کرکوک/ مقصد بعدی نیروهای عراقی کجاست؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 12059
  • 22 مهر 1396 - 17:41
داعش در مرکز عراق به پایان خط رسید/ پاکسازی ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از مساحت آلوده در استان کرکوک/ مقصد بعدی نیروهای عراقی کجاست؟ + نقشه میدانی

در روزهای پایانی عملیات نیروهای عراقی، حدود ۷۰۰ کیلومتر از مساحت آلوده در استان کرکوک از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و در نهایت حدود هزار تن از تروریست‌های داعش به سوی مناطق کردنشین متواری شدند.  به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس عراق پس از ۲۳ روز درگیری های سنگین […]

در روزهای پایانی عملیات نیروهای عراقی، حدود ۷۰۰ کیلومتر از مساحت آلوده در استان کرکوک از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و در نهایت حدود هزار تن از تروریست‌های داعش به سوی مناطق کردنشین متواری شدند.

 به گزارش اخبار جهادی، عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس عراق پس از ۲۳ روز درگیری های سنگین با گروه تروریستی داعش در مرکز این کشور به پایان رسید و در نهایت شمال استان صلاح الدین ( حومه شرقی شهر الشرقاط) و مناطق آلوده استان کرکوک به طور کامل پاکسازی شدند.در مرحله نخست این عملیات که از سی ام شهریورماه تا ۴ مهرماه سال جاری ادامه پیدا کرد، نیروهای عراقی توانستند مساحتی حدود هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع را در شمال استان صلاح الدین ( حومه شرقی شهر الشرقاط) از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند و به کنترل خود درآورند.

در مرحله دوم، عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در استان کرکوک ۱۷ روز ادامه یافت و در مجموع ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی شد.

در جریان مرحله دوم عملیات نیروهای عراقی، شهر الحویجه، بزرگترین پایگاه گروه تروریستی داعش در مرکز عراق پاکسازی شد؛ « رشته کوه های « حمرین و مکحول» و مناطق مهمی از جمله « الریاض،الرشاد، العباسی، الزاب، القدس، المهوز، کاظمیه، الحلاوه و البسل» در این عملیات از اشغال تروریست های داعش خارج شدند.

نیروهای عراقی در جریان سه هفته عملیات سنگین خود موفق شدند ۵۲۸ تن از تروریست های داعش را در جریان درگیری ها به هلاکت برسانند و ۱۵ تن دیگر را در محور های مختلف دستگیر کنند. عملیات جست وجوی منطقه به منطقه نیروهای عراقی برای کشف هسته های خاموش داعش هم در تمامی مناطق رو به اتمام است.

تروریست های داعش در این عملیات خسارت های زیادی را متحمل شدند؛ انهدام ۹۸ خودروی انتحاری تروریست ها فقط بخشی از ضربات سنگین وارد شده به تروریست ها به شمار می آید. در  جریان ۲۳ روز عملیات، ۵۸ پایگاه و اتاق عملیات گروه تروریستی داعش هم منهدم شد.

در روزهای پایانی عملیات نیروهای عراقی، حدود ۷۰۰ کیلومتر از مساحت آلوده در استان کرکوک از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و در نهایت حدود هزار تن از تروریست های داعش به سوی مناطق کردنشین متواری شدند و خود را به نیروهای پیشمرگه تسلیم کردند.

در حال حاضر، نیروهای عراقی خود را برای پاکسازی معدود مناطق آلوده در غرب و شمال غرب استان صلاح الدین آماده می کنند تا آخرین امیدهای تروریست های داعش برای اشغال مجدد شهر الشرقاط و قطع مسیر ارتباطی « بغداد – موصل» از بین برود.

به گزارش اخبار جهادی، مرحله نهایی عملیات نیروهای عراقی برای نابودی کامل گروه تروریستی داعش، پاکسازی مناطق آلوده در استان الانبار و نینوا به شمار می آید؛ آزادسازی مناطق مرزی مشترک با سوریه و گذرگاه مرزی « القائم» یکی از سخت ترین نبردها در این محور است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.