اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات پاکسازی ۳ هزار کیلومتر مربع در شرق حماه و شمال حمص + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 10856
  • 31 مرداد 1396 - 14:17
آغاز عملیات پاکسازی ۳ هزار کیلومتر مربع در شرق حماه و شمال حمص + تصاویر و نقشه میدانی

در جریان این درگیری ها داعش ۴۰ تن از نیروهای خود را از دست داد اما نتوانست موفق به اشغال مجدد این مناطق شود. به گزارش اخبار جهادی،پس از محاصره تروریست های داعش در شرق استان حماه و شمال استان حمص، نیروهای جبهه مقاومت عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده را در این محور تشدید کردند. […]

در جریان این درگیری ها داعش ۴۰ تن از نیروهای خود را از دست داد اما نتوانست موفق به اشغال مجدد این مناطق شود.

به گزارش اخبار جهادی،پس از محاصره تروریست های داعش در شرق استان حماه و شمال استان حمص، نیروهای جبهه مقاومت عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده را در این محور تشدید کردند.

در محور نخست، عقیربات، مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در شرق حماه شاهد عملیات نیروهای جبهه مقاومت بوده و حومه این شهر با آتش سنگین توپخانه هدف قرار گرفته شد. پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت این نیروهای متحد بودند که توانستند بر تروریست ها غلبه کنند و مواضع خود را در مناطق « الدکیه شمالی، و جنوبی و ام حارتین تثبیت کنند.

در جریان این درگیری ها داعش ۴۰ تن از نیروهای خود را از دست داد اما نتوانست موفق به اشغال مجدد این مناطق شود؛ از سویی دیگر در حملات غافلگیرانه نیروهای جبهه مقاومت، ارتفاعات جنوبی منطقه ام حارتین از اشغال تروریست ها خارج و چند خودروی نظامی مجهز به دوشکای تروریست ها منهدم شد.

محور دوم عملیات نیروهای متحد در شرق استان حماه، حومه شرق شهر راهبردی سلمیه بود و با انجام حملات گسترده در امتداد شهرک صلبا، ۸ کیلومتر از مساحت آلوده از وجود تروریست های داعش پاکسازی شد. تثبیت مواضع در منطقه « جب المزارع» و آزادی ارتفاعات حومه این منطقه دستاورد دیگر نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در این محور بود.

نیروهای متحد در تلاش هستند خود را در این محور به شهرک راهبردی صلبا برسانند؛ این شهرک دروازه غربی برای ورود به شهر عقیربات محسوب می شود. از ارتفاعات الشاعر  سومین و  آخرین محور عملیاتی نیروهای متحد هم خبر می رسد پیشروی ها به سوی شرق استان حماه ادامه دارد و در جدیدترین پیشروی ها، تعدادی از ارتفاعات بخش غربی الشاعر از اشغال تروریست ها خارج شد.

ارتفاعات الشاعر در شمال استان حمص، بر تعداد زیادی از میدان های نفتی و گازی منطقه اشراف کامل دارد. به گزارش مشرق، پیشروی ها در این سه محور عملیاتی ادامه دارد و تروریست های داعش در شرق استان حمص و حماه در مساحتی بالغ بر ۳ هزار کیلومتر مربع در محاصره هستند. در ذیل تصاویر اختصاصی مشرق را از شروع عملیات در شرق استان حماه و شمال استان حماه مشاهده می کنید:

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.