اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادی ۱۶۰کیلومتر از مناطق تحت اشغال داعش در حومه شمالی شهر سامراء/ شمارش معکوس برای شروع عملیات پاکسازی جزیره مرگ به صدا درآمد+ نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13275
  • 27 آذر 1396 - 10:52
آزادی ۱۶۰کیلومتر از مناطق تحت اشغال داعش در حومه شمالی شهر سامراء/ شمارش معکوس برای شروع عملیات پاکسازی جزیره مرگ به صدا درآمد+ نقشه میدانی و تصاویر

گروهی از نیروهای بسیج مردمی عراق هم عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در حومه شمال غرب شهر سامراء و غرب رودخانه دجله آغاز کردند؛ در این عملیات شبانه، مناطق بیابانی از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شد.  به گزارش اخبار جهادی، اواخر هفته گذشته، هسته های خاموش گروه تروریستی داعش حملات گسترده ای را علیه […]

گروهی از نیروهای بسیج مردمی عراق هم عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در حومه شمال غرب شهر سامراء و غرب رودخانه دجله آغاز کردند؛ در این عملیات شبانه، مناطق بیابانی از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شد.

 به گزارش اخبار جهادی، اواخر هفته گذشته، هسته های خاموش گروه تروریستی داعش حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای « سرایا السلام» بسیج مردمی عراق در جنوب استان صلاح الدین ترتیب دادند.

تروریست های داعش در این حملات درصدد بودند با اشغال مواضع و ایستگاه های دفاعی نیروهای بسیج مردمی، به سوی شهر سامرا هجوم بیاورند؛ در جریان درگیری های سنگین در این محور دو تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

نیروهای بسیج مردمی پس از دفع حملات تروریست ها، در ۴۸ ساعت گذشته عملیات گسترده ای را با مشارکت های نیروهای تیپ ۲۶ و تیپ حضرت عباس (ع) در حومه شهر سامراء برای نابودی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

پاکسازی منطقه مهم « مطیبیجه» در شمال شهر سامراء در گام نخست عملیات در دستور کار نیروهای عراقی قرار گرفت؛ نیروهای عراقی در مرحله اول این عملیات توانستند مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را به سوی این منطقه از تله های انفجاری کار گذاشته شده پاکسازی کنند.

در مرحله دوم عملیات، نیروهای عراقی در حملات غافلگیرانه، روستاهای « احمد الجاسم و الرمل» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند و خود را به مسجد « الرامی» در منطقه رساندند. در این عملیات ۲۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

گروهی دیگر از نیروهای بسیج مردمی عراق هم عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در حومه شمال غرب شهر سامراء و غرب رودخانه دجله آغاز کردند؛ در این عملیات شبانه، مناطق بیابانی از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شد. در این عملیات تعدادی از پایگاه های داعش منهدم شد.

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی عراق پس از دو روز درگیری سنگین در حومه شمال و شمال غرب شهر سامراء موفق شدند منطقه « مطیبیجه» را به مساحت ۱۶۰ کیلومتر مربع از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

در این عملیات چند تونل تروریست ها هم کشف و منهدم شد و در حال حاضر عملیات حنثی سازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد؛ با پاکسازی های صورت گرفته امنیت حومه شهر سامراء تا حدودی تامین شد.

یک منبع میدانی از حضور تروریست های داعش در صحرای غربی شهر سامراء خبر داد و گفت: نیروهای بسیج مردمی عملیات پاکسازی این منطقه حساس را هم در روزهای آینده در دستور کار قرار می دهند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.