اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادی «الباب» نزدیک است/ استفاده آمریکا از شبه‌نظامیان «احمد الجربا» در نبرد رقه

  • کد خبر : 6814
  • 16 بهمن 1395 - 10:03
آزادی «الباب» نزدیک است/ استفاده آمریکا از شبه‌نظامیان «احمد الجربا» در نبرد رقه

منابع نظامی سوریه از آزادی قریب‌الوقوع شهر الباب در شمال سوریه توسط ارتش و متحدانش خبر داده و تاکید کردند آمریکا شبه نظامیان «احمد الجربا» را در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک برای آزادسازی رقه بکار گرفته است. «علی مقصود» سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه با اشاره به اینکه ارتش سوریه تنها کمتر از ۲٫۵۵ کیلومتر تا شهر […]

منابع نظامی سوریه از آزادی قریب‌الوقوع شهر الباب در شمال سوریه توسط ارتش و متحدانش خبر داده و تاکید کردند آمریکا شبه نظامیان «احمد الجربا» را در کنار نیروهای سوریه دموکراتیک برای آزادسازی رقه بکار گرفته است.

«علی مقصود» سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه با اشاره به اینکه ارتش سوریه تنها کمتر از ۲٫۵۵ کیلومتر تا شهر الباب فاصله دارد، افزود: دستاوردهای نظامی سوریه در شرق حلب حلقه امنیتی اطراف شهر حلب را گسترده تر کرد.

وی با اشاره به شکست نظامی بزرگ نیروهای ترکیه با پشتیبانی شبه نظامیان سپر فرات در جبهه های شمال و شرق شهر الباب، تاکید کرد: ارتش سوریه با قطع راه های کمک رسانی و تسلط بر مسافت ۱۶ کیلومتری از مسیر مواصلاتی بین الباب و حلب به جهانیان نشان داد که تنها قدرت قادر به مبارزه جدی با داعش، ارتش سوریه است.

کارشناس نظامی سوریه گفت: اینکه ارتش سوریه گوی سبقت را در پیشروی به سوی شهر الباب ربوده بازتاب بزرگی بر پرونده سیاسی بحران سوریه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تنها نتایج میدان نبرد است که سرنوشت روند سیاسی بحران سوریه را رقم می زند، افزود: آنچه که از ایجاد راه حل های بحران سوریه توسط سازمان ملل گفته می شود اگر با میزان پیشروی های ارتش سوریه و متحدانش همسو نباشد فایده ای ندارد.

تسلط ارتش بر الباب زمینه پیشروی به سوی رقه را فراهم می کند

مقصود  همچنین پیشروی ارتش سوریه به سوی الباب و تسلط بر آن را زمینه ساز گشوده شدن جبهه درگیری در رقه از سمت سبخه الجبول به سوی حومه جنوبی رقه خواند.

کارشناس نظامی سوریه افزود: با آزادی الباب و تلاش ارتش سوریه برای بازپس گیری ۲ شهرک «دیر حافر» و «مسکنه» منطقه حومه جنوب شرق حلب منطقه امن از سوی سوریه شمرده می شود و با این حساب داعش بسیاری از منابع تامین مالی و راه های کمک رسانی خود را از دست خواهد داد.

مقصود بزرگ ترین هدف دولت سوریه از تسلط بر شهر الباب را ناکام گذشتن طرح ایجاد منطقه بی طرف و امن برای شبه نظامیان ترکیه در مناطق شمال سوریه خواند و گفت: با تصرف الباب ارتش سوریه به مرزهای شمال این کشور دسترسی پیدا می کند.

وی در عین حال احتمال درگیری بین ارتش سوریه و شبه نظامیان وابسته به ترکیه را در شمال سوریه بعید خواند و گفت: این گونه که به نظر می رسد نظام ترکیه به دنبال حفظ خطوط هماهنگی با ایران و مسکو است.

مقصود در پایان سخنان خود تاکید کرد: در مرحله پیش رو با تسلط ارتش سوریه و متحدان آن بر مناطقی که محور ضد سوری انتظارش را ندارد،  شاهد غافلگیری های نظامی بزرگی خواهیم بود.

عشایر و کردهای سوریه نوک پیکان ترامپ برای عملیات موسوم به آزادی رقه

ائتلاف بین المللی در حال مجهز کردن نیروهایش در سوریه برای آغاز عملیات موسوم به ازادسازی رقه طی روزهای آتی هستند.

طلال سلو، سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دموکراتیک به تازگی از رسیدن ۱۰ زره پوش آمریکا به سوریه به عنوان کمک های نظامی ائتلاف بین المللی به نیروهای سوریه دموکراتیک برای مبارزه با داعش خبر داد.

احمد الجربا، رئیس جریان معارض الغد نیز خبر داده که با ۳ هزار شبه نظامی موسوم به نیروهای نخبه سوریه که از سوی ائتلاف آمریکایی آموزش دیده اند تصمیم به مشارکت در عملیات آزادی رقه گرفته است.

یک مقام نظامی سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: شیوخ عشایر شمر عراق و همچنین دولت اقلیم کردستان نیز شماری شبه نظامی در اختیار الجربا قرار داده تا نیرویی برای مبارزه با داعش تشکیل بدهد.

وی افزود: این نیروها که بخش اعظم آن از جنگجویان عشایر هستند ابزار ائتلاف آمریکایی برای آغاز عملیات نظامی از مناطق جنوب حسکه به سوی بادیه ابوخشب در حومه شرقی دیر الزور محسوب می شوند تا در نخستین هدف منطقه بادیه ابوخشب را از حیث وجود مناطق نفت خیز در آنجا که نقطه مهم راهبردی و نظامی و اقتصادی برای داعش است تحت تسلط بگیرند تا مسیر بین رقه و دیر الزور در منطقه الجزیره نیز مسدود شود.

منبع نظامی سوریه گفت: در صورتی که این عملیات نظامی آغاز شود شهر الشدادی در حومه جنوب حسکه پایگاه عملیات محسوب می شود شهری که در آن عناصر آمریکایی از جمله افسران اطلاعاتی حضور دارند که ماموریت آنها تعیین اهداف زمینی شبه نظامیان وابسته به ائتلاف بین المللی است.

منبع سوری گفت: ائتلاف بین المللی از طریق الجربا به دنبال استفاده از عشایر سوریه است تا مطمئن شود که عشایر دیر الزور و رقه علیه گروه های کُرد نیروهای سوریه دموکراتیک اقدامی نمی کنند چون عشایر سوریه از اینکه پیشروی نیروهای سوریه پیشروی کردها محسوب شود ناراضی بودند بخصوص که کُردها در مناطقی که تا پیش از این تحت سیطره خود گرفته بودند اقدام به تغییر بافت جعمیتی آن کرده بودند.

مقام سوری تاکید کرد: کمک های شاخه نظامی الجربا و دیگر گروه هایی که به حمله آمریکا علیه رقه ملحق خواهند شد از گذرگاه مرزی سیمالکا وارد می شود که گذرگاه غیرقانونی در مرز سوریه و عراق محسوب می شود و یگان های کُرد سوریه و نیروهای پیشمرگه عراق بر آن نظارت خواهند داشت.

وی شمار شبه نظامیان الجربا برای تسلط بر شهر بادیه الخشب را کافی خواند و گفت: حضور داعش در این شهر گسترده نیست و تروریست ها تنها مناطق حفاظت از امنیت تاسیسات نفتی تحت تسلط داعش مستقر هستند.

این منبع با پیش بینی افزایش شمار شبه نظامیان الجربا به هشت هزار نفر گفت: گروه های مختلف نیروهای سوریه دموکراتیک مثل گروه ارتش صنادید، شبه نظامیان دیر الزور و احتمالا گروه احرار الشرقیه که اخیرا از گروه های سپر فرات جدا شده اند نیز به نبرد آزادسازی رقه ملحق می شوند تا نیروهای الجربا و سوریه دموکراتیک نوک پیکان حملات آمریکا برای آزدی پایتخت داعش محسوب شوند.

منبع سوری در خصوص تحولات میدانی در رقه از درگیری های پراکنده بین داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک در پیرامون الطبقه گفت: داعش هنوز سه روستای اصلی شامل السویدیه بزرگ، السویدیه کوچک و غضبان را تحت تسلط خود دارد همزمان با آرامش شکننده حاکم بر برخی محورهای نبرد در این منطقه، داعش به دنبال پیشروی های ارتش سوریه و متحدانش شماری از نیروهایش را از جبهه های الباب و تدمر بیرون کشیده است.

منبع : فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.