اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی سوریه؛ پاکسازی ۱۶ هزار و ۹۶۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در مرکز و شرق سوریه +نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 11288
  • 21 شهریور 1396 - 23:31
آخرین تحولات میدانی سوریه؛ پاکسازی ۱۶ هزار و ۹۶۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در مرکز و شرق سوریه +نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری، در شمال استان حمص پیشروی های چشمگیری داشتند و همچنین موفق به پاکسازی شهر عقیربات و مناطق حومه شدند. به گزارش اخبار جهادی، ۷۵ روز از عملیات جدید نیروهای جبهه مقاومت در استان های رقه، حماه، حمص و دیرالزور می گذرد و گروه تروریستی داعش […]

نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری، در شمال استان حمص پیشروی های چشمگیری داشتند و همچنین موفق به پاکسازی شهر عقیربات و مناطق حومه شدند.

به گزارش اخبار جهادی، ۷۵ روز از عملیات جدید نیروهای جبهه مقاومت در استان های رقه، حماه، حمص و دیرالزور می گذرد و گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف متحمل شکست های سنگینی شده و در لاک دفاعی قرار گرفته تا بتواند آخرین پایگاه خود را در شرق سوریه حفظ کند.

در ۶۰ روز نخست عملیات، نیروهای متحد موفق شدند، ۱۱ هزار و ۶۵۰ کیلومتر مربع از مساحت های آلوده را به کنترل خود درآورند و تروریست های داعش را در مساحتی حدود ۳۱۰۰ کیلومتر مربع در شرق استان حماه و شمال استان حمص محاصره کنند.

در نقشه میدانی ذیل، نتایج دو ماه نخست عملیات را در مرکز و شرق سوریه مشاهده می کنید:

نیروهای جبهه مقاومت در ۱۵ روز گذشته هم ضربات مهلکی را به عناصر تروریستی وارد کرده اند به طوری که حالا می توان گفت پدیده داعش به بن بست برخورده کرده و به پایان کار  خود نزدیک شده است. شرق استان حماه و شمال استان حمص یکی از نقاطی به شمار می آید که تروریست ها خسارت های سنگینی را متحمل شده اند.

نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری، در شمال استان حمص ( حومه منطقه جب الجراح و شمال فرودگاه تی ۴) پیشروی های چشمگیری داشتند و همچنین موفق به پاکسازی شهر عقیربات ( مهم ترین پایگاه داعش در شرق استان حماه) و مناطق حومه شدند.

در عملیات دو هفته گذشته، ۱۰۰ شهرک و روستا در شرق استان حماه و شمال استان حمص از اشغال تروریست های داعش خارج شده و نیروهای جبهه مقاومت توانسته اند مساحتی حدود یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع را به کنترل خود درآورند. در حال حاضر، فقط نیمی از مساحت ۳۱۰۰ کیلومتری در این محور در اشغال تروریست های داعش است.

در نقشه میدانی ذیل، مساحت پاکسازی شده را در شرق استان حماه و شمال استان حمص مشاهده می کنید:

در ۱۵ روز گذشته، نیروهای جبهه مقاومت در شرق سوریه هم به پیروزی های بزرگی دست پیدا کردند و با ادامه پیشروی ها در جنوب شرق استان رقه و شرق استان حمص موفق شدند  محاصره شهر و فرودگاه دیرالزور را پس از ۳ سال درهم بشکنند.

در جریان این عملیات، مناطق مهمی از جمله ارتفاعات «البشیری، ادمه، الثرده»، شهرک های «هریبشه، شولا، کباجب» و میادین نفتی « المزرعه، الخراطه، التیم» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد و امنیت مسیر ارتباطی « دمشق  – حمص – دیرالزور» به طور کامل تامین شده است. در این محور عملیاتی مساحت ۳ هزار و ۷۶۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

به گزارش اخبار جهادی، در مجموع عملیات ۷۵ روزه در مرکز و شرق سوریه، رزمندگان جبهه مقاومت حزب الله لبنان، عراق، فلسطین، لشکر خط شکن فاطمیون، مستشاران سپاه پاسدران، ارتش سوریه و نیروهای متحد روسی مشارکت دارند و مجموع مساحت پاکسازی شده به ۱۶ هزار و ۹۷۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.