اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حلقه امنیتی اطراف حلب بزرگ‌تر می شود/ ورود ارتش به القابون از سه محور

  • کد خبر : 7374
  • 19 اسفند 1395 - 11:39
حلقه امنیتی اطراف حلب بزرگ‌تر می شود/ ورود ارتش به القابون از سه محور

منابع میدانی سوریه از درگیری ارتش سوریه با گروه تروریستی فتح الشام در غرب حلب با هدف بزرگ‌تر شدن حلقه امنیتی اطراف این شهر و همچنین یورش سنگین ارتش سوریه به تروریست‌های القابون در حومه شمال شرق دمشق خبر دادند. یک منبع میدانی سوری اظهار داشت: ارتش سوریه به منظور سنجش قدرت دفاعی فتح الشام در جبهه […]

منابع میدانی سوریه از درگیری ارتش سوریه با گروه تروریستی فتح الشام در غرب حلب با هدف بزرگ‌تر شدن حلقه امنیتی اطراف این شهر و همچنین یورش سنگین ارتش سوریه به تروریست‌های القابون در حومه شمال شرق دمشق خبر دادند.

یک منبع میدانی سوری اظهار داشت: ارتش سوریه به منظور سنجش قدرت دفاعی فتح الشام در جبهه غربی حلب و بررسی میزان مقاومت آن، حملات سبکی را علیه این گروهک تروریستی ترتیب داده است.

وی افزود: این حملات قرار است مقدمه عملیات نظامی با هدف گسترش سیطره ارتش سوریه بر محور غربی حلب و تنگ کردن عرصه بر فتح الشام باشد گروهکی که همه گروه های تروریستی هم نوع خود را که در محور غربی حضور داشتند طی درگیری های شدید با آنها از این منطقه بیرون کرده است.

این منبع گفت: فتح الشام در غرب حلب، قرارگاه های گروه جیش المجاهدین را تصرف کرده و جنبش نور الدین زنکی هم به فتح الشام ملحق شده در نتیجه محور غربی کاملا تحت سیطره آن است.

منبع سوری تاکید کرد: حملات ارتش سوریه به فتح الشام در غرب حلب از سه محور صورت گرفته در محور نخست نیروهای سوری مستقر در منطقه کاستلو با آغاز عملیات و پیشروی یک کیلومتری به سمت منطقه حریتان موقعیت خود را تحکیم کردند

وی افزود: پیشروی نیروهای سوری از نقطه الطاموره در حومه شمالی حلب نیز با قطع راه کمک رسانی که از حومه إدلب و از طریق مسیر بابیص می گذرد، موجب جدایی و انزوای کامل محور روستاهای حیان، حریتان و عندان می شود.

منبع سوری گفت: محور الزهراء، کتیبه المدفعیه و الفامیلی نیز شاهد درگیری هایی بوده اما با تغییری در مواضع استقرار نظامیان سوری و پیشروی یا عقب نشینی همراه نبوده است.

وی افزود: محور سوم هم إکثار البذار است که درگیری های آنجا نیز با پیشروی یا عقب نشینی همراه نبوده است.

منبع سوری گفت: مناطقی که شاهد این درگیری ها بوده شامل المسلمیه، کشتزارهای الملاح و الزهراء و از سمت اتوبان کاستیلو به سمت فامیلی هاوس و المنصوره اولی، راشدین ۴ و راشدین ۵ است.

این منبع گفت: هدف اصلی از این درگیری ها کشف شکاف عمیق تری است که ارتش سوریه می تواند از آنجا به مناطق تحت سیطره فتح الشام ورود پیدا کند تا با تنگ کردن عرصه بر آن، تروریست ها را بیشتر از حلب دور کرده و حلقه امنیتی اطراف شهر را بزرگ تر کند.

ارتش سوریه از سه محور به القابون یورش برد

یک منبع میدانی دیگر سوریه نیز از پیشروی یگان های ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن در محله القابون در حومه شمال شرق دمشق خبر داده و تاکید کردند: نیروهای سوری از محور شرقی و محور جنوبی شرقی و همچنین سمت شمال شرقی القابون وارد آنجا شدند.

این منبع افزود: پیاده نظام ارتش سوریه درصددند با محاصره کردن القابون از همه جبهه ها عرصه را بر تروریست های جبهه النصره تنگ کرده و از دامنه تحرکاتشان کم کنند.

منبع سوری گفت: هم اینک درگیری ها در همه محورهای القابون ادامه دارد و بر اثر حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست ها شمار زیادی از آنها زخمی یا کشته شدند.

این منبع گفت: یگان های ارتش سوریه همچنین تونل های بیشتری را که القابون را به مناطق غوطه شرقی متصل می کند کشف کردند و تازه ترین آن ششمین تونل و مخصوص عبور و مرور خودروهای تروریست ها بوده که تقریبا ۲ کیلومتر هم طول دارد.

منبع سوری افزود: با وجود اینکه فروپاشی کامل صفوف تروریست های جبهه النصره در القابون بسیار نزدیک است اما، طی روزهای گذشته نشست هایی برای تسویه وضعیت تروریست ها و دستیابی به توافقی برای خروج آنها یا تسلیم شدنشان و در نتیجه تسلط ارتش سوریه بر این محله برگزار شده با وجود اینکه تروریست ها القابون را شاهرگ اصلی برای غوطه می دانند.

این منبع گفت: عملیات ارتش سوریه در القابون با حملات به مواضع جبهه النصره در عربین همراه شده و درگیری هایی نیز در اطراف شهر دوما در محور حوش الظواهره و حرزما جریان دارد آن هم پس از اینکه نیروهای ارتش سوریه نقض آتش بس تروریست ها و  پنجمین حمله راکتی آنها به سمت پایتخت را پاسخ دادند.

منابعی محلی در غوطه شرقی نیز از اختلافات شدید بین جبهه النصره و جیش الاسلام با فیلق الرحمن خبر دادند با وجود اینکه در مدت گذشته بین این گروه های تروریستی اختلافی نبود.

این منابع افزودند: رابطه بین این گروه های تروریستی از زمانی شکرآب شده که فیلق الرحمن عناصری از جیش الاسلام در شهرک های جسرین و کفر بطنا را به اسارت گرفتند آن هم به دلیل اینکه فیلق الرحمن موضع گروه لواء الاول در محله برزه در خصوص آتش بس در این محله را تایید کرده اما دیگر گروه ها مخالف آن هستند.

 منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.