اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادلب چگونه به تصرف القاعده در آمد؟

  • کد خبر : 10684
  • 23 مرداد 1396 - 12:43
ادلب چگونه به تصرف القاعده در آمد؟

روزنامه «حریّت» نزدیک به دولت ترکیه در گزارشی با عنوان «ادلب چگونه به تصرف القاعده در آمد» اولین نگرانی‌ها از بازگشت موج تروریسم به داخل ترکیه را بروز داد. به گزارش اخبار جهادی،روزنامه ترکی «حریّت» نزدیک به دولت آنکارا طی مقاله‌ای تحت عنوان «چگونه القاعده ادلب را تصرف کرد؟» به بررسی وضعیت استان ادلب سوریه […]

روزنامه «حریّت» نزدیک به دولت ترکیه در گزارشی با عنوان «ادلب چگونه به تصرف القاعده در آمد» اولین نگرانی‌ها از بازگشت موج تروریسم به داخل ترکیه را بروز داد.

به گزارش اخبار جهادی،روزنامه ترکی «حریّت» نزدیک به دولت آنکارا طی مقاله‌ای تحت عنوان «چگونه القاعده ادلب را تصرف کرد؟» به بررسی وضعیت استان ادلب سوریه تحت سیطره گروه‌های تروریستی پرداخت.

اشغال کامل استان ادلب در سال ۲۰۱۵ نتیجه اتحاد گروه‌های مسلح در شمال غرب سوریه مثل «جبهه النصره»، «احرار الشام» و سایر گروهک‌های مسلح دیگر و همچنین اتحاد حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان (عربستان، قطر و ترکیه، آمریکا و…) بود. این استان جز دو شهرک «فوعه و کفریا» در شمال غرب آن، کاملا در اشغال گروههای تروریستی بود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه بخش اعظمی از استان ادلب در اختیار گروه تروریستی «هیئت تحریر الشام» (جبهه النصره یا همن القاعده) قرار دارد، آمده است: « احرار الشام – دیگر گروه شورشی که با بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) می‌جنگد و قبلا مرکز ادلب را تحت کنترل داشت – توافق آتش‌بسی با هیئت تحریر الشام امضا کرده و شبه‌نظامیانش سوار بر خودروهای پیک‌آپ مشهور به سمت جنوب این استان رفتند».

«دنیز زیرک» نویسنده این یادداشت چرایی این اتفاق را اینگونه توضیح می‌دهد: «احرار الشام باید مناطق مسکونی در مرز سرزمین‌های تحت کنترل دولت اسد را تقویت می‌کرد و به دلیل آنکه نمی‌توانست در دو جبهه بجنگد، شمال (ادلب) را به هیئت تحریر الشام – که آن را شیطانی کوچکتر از اسد می‌داند – واگذار کرد».

این روزنامه ترکی، که برخلاف حمایت آنکارا از گروه‌های مسلح در سوریه، ظاهرا از حضور تروریست‌ها در مرزهایشان نگران شده، نوشت: «درپی این تحولات، هیئت تحریر الشام ایست‌های بازرسی در سراسر مرز (با ترکیه) ایجاد کرده و در عرض دو روز بر بیش از ۳۰ روستا شامل باب الهوا تسلط پیدا کرد».

در حالی که هیئت تحریر الشام و گروه احرار الشام برای مدت طولانی شانه به شانه یکدیگر علیه دولت سوریه جنگیده‌اند اما روزنامه حریّت، ایران و روسیه را – درپی حمایت از بشار اسد – در قضیه تقسیم حضور تروریست‌ها در شمال و جنوب ادلب (و اختلاف افتادن میان آنها) متهم می‌کند.

در ادامه با اشاره به اظهارات «بینالی ایلدیریم» نخست وزیرترکیه که گفته بود اقدامات پیشگیرانه را در مرز ۱۵۰ کیلومتری با ادلب انجام داده‌اند، به نقل از وی نوشت: «روسیه و ایران به دنبال راه‌هایی برای انتقال ادلب به دست اسد هستند؛ چیزی که نمی‌توانند از طریق مذاکرات آستانه انجام دهند».

این روزنامه نزدیک به دولت ترکیه، ایران و روسیه را به اینکه «از طریق بازی‌های اطلاعاتی»، گروه‌های معارض تروریستی را به جان یکدیگر انداخته و درپی آن ادلب به دست گروهی که از سوی آمریکا «بالاترین دشمن» (القاعده و هیئت تحریر الشام) شناخته می‌شود، بیفتد.

نویسنده یادداشت خود را با این سوال به پایان می‌برد که اگر نیروهای مقاومت و ارتش سوریه ادلب را تحت کنترل دربیاورند، آنگاه تروریست‌ها به کجا خواهند رفت. وی تلویحا ترکیه را مقصد آنها اعلام کرد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.