اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایران، نیروزی زمینی مسلط منطقه می‌شود/دفاع نیروهای قدرتمند ارتش و سپاه از مرزها و داخل کشور

  • کد خبر : 9600
  • 08 تیر 1396 - 15:16
ایران، نیروزی زمینی مسلط منطقه می‌شود/دفاع نیروهای قدرتمند ارتش و سپاه از مرزها و داخل کشور

نشریه آمریکایی نوشت: اختصاص منابع مالی مناسب می‌تواند ایران را به قدرت زمینی مسلط در غرب آسیا مبدل کند. به گزارش اخبار جهادی ، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی به قلم «کایل میزوکامی» تحلیلگر امور امنیتی درباره توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نوشت: ایران بی‌شک یکی از قدرتمندترین و بانفوذترین کشورها در خاورمیانه است. «آیت […]

نشریه آمریکایی نوشت: اختصاص منابع مالی مناسب می‌تواند ایران را به قدرت زمینی مسلط در غرب آسیا مبدل کند.

به گزارش اخبار جهادی ، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در تحلیلی به قلم «کایل میزوکامی» تحلیلگر امور امنیتی درباره توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نوشت: ایران بی‌شک یکی از قدرتمندترین و بانفوذترین کشورها در خاورمیانه است. «آیت الله خامنه‌ای» فرمانده کل قوای ایران است و همانند بسیاری از کشورها، ایران دارای دو نیروی مسلح یکی ارتش و دیگری سپاه پاسداران و بسیج است. البته نیروهای مسلح ایران به علت وقوع انقلاب از کمبودهایی رنج می‌برند.

در این میان ارتش حفاظت از مرزها و سپاه حفاظت از شهرها را بیشتر بر عهده دارند. مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل در سال ۲۰۱۳ در ارزیابی اعلام کرد ایران ۳۵۰ هزار نیروی فعال دارد که در این بین ۱۳۰ هزار نفر کادر و ۲۲۰ هزار نفر سرباز مشمول خدمت هستند.

نویسنده با اشاره به توان لجستیکی ارتش و فشار ناشی از تحریم‌ها بر بدنه نیروهای مسلح و تلاش‌های صنایع دفاعی ایران برای رفع کمبود‌ها نوشت: ایران امروزه مشتاق برتری نظامی در صنایع تسلیحاتی است و کم و بیش سلاح‌هایی تولید می‌کند. این کشور مدعی ساخت تانکی به نام «کرار» است. کرار از نسخه روسی «تی -۹۰» که قبلا قصد خرید آن‌را داشت، ساخته شده و مقام‌های ایران کرار را برتر از تی‌-۹۰ می‌دانند.

 در ادامه این تحلیل آمده است: در این میان هزاران نیروی سپاه قدرتمند ایران با دفاع از نظام البته با کمی اختلاف با ارتش از نظر تجهیزات نظامی کلاسیک ، مشغول فعالیت هستند. مهم‌ترین بخش سپاه پاسداران و شاید تمام نیروهای نظامی ایران، «نیروی قدس سپاه» است که متشکل از پانزده تا سی هزار نفر از بهترین نفرات سپاه بوده و قابلیت رزم غیرمتعارف را به ایران بخشیده و از این حیث به شدت شبیه نیروهای ویژه آمریکا است. نیروهای قدس سپاه به طور عمده در قالب گروه‌های غیردولتی چون حزب‌الله لبنان و مبارزان شیعه عراق فعالیت دارند و به آن‌ها کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی ارائه می‌دهند.

نویسنده در خاتمه نوشت: ارتش و دیگر نیروهای زمینی ایران مانند ارتش چین در دهه هشتاد میلادی در حالی‌که از حیث نیرو بزرگ هستند، اما چندان مجهز نمی‌باشند. هرچند که موقعیت جغرافیایی و جمعیتی ایران خود در واقع یک عامل بازدارنده برابر تهاجم نظامی است اما اختصاص منابع مالی می‌تواند همچون «ارتش جمهوری خلق چین» ایران را به قدرت زمینی مسلط در غرب آسیا مبدل کند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.