اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پنتاگون مانع پایان جنگ داخلی در سوریه/ حضور موثر ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم

  • کد خبر : 9198
  • 25 خرداد 1396 - 10:32
پنتاگون مانع پایان جنگ داخلی در سوریه/ حضور موثر ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم

در حالیکه روسیه و ایران در حال کمک به ارتش سوریه برای مبارزه موثر با تروریست‌ها هستند، آمریکا و نیروهای متحد آن برای رسیدن به اهداف خود، اصلی ترین مانع برای پایان درگیری‌ها در خاک سوریه هستند. به گزارش اخبار جهادی ،روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» در تحلیلی نوشته است: سرهنگ ” سرگئی رودسکی” سخنگوی ستادکل نیروهای […]

در حالیکه روسیه و ایران در حال کمک به ارتش سوریه برای مبارزه موثر با تروریست‌ها هستند، آمریکا و نیروهای متحد آن برای رسیدن به اهداف خود، اصلی ترین مانع برای پایان درگیری‌ها در خاک سوریه هستند.

به گزارش اخبار جهادی ،روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» در تحلیلی نوشته است: سرهنگ ” سرگئی رودسکی” سخنگوی ستادکل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرده که روند برقراری صلح در سوریه به کمک روسیه در حال پیشرفت است و بزودی تدابیری برای اقدامات نهایی به منظور حل و فصل سیاسی بحران چندین ساله در سوریه اتخاذ خواهد شد.

این مقام بلندپایه نظامی روس معتقد است که جنگ داخلی در سوریه را باید تمام شده دانست، البته این نتیجه گیری را باید بسیار خوش بینانه دانست. برای اینکه تا عادی سازی اوضاع در جمهوری عربی سوریه، هنوز فاصله زیادی وجود دارد. درگیریهای نظامی در همه استانهای این کشور آرام نگرفته اند و طرح ایجاد مناطق کاهش تنش به ابتکارعمل مسکو، تنها در بیش از ۱۰ درصد خاک سوریه در حال اجراست، هرچند مسکو قصد دارد که در آینده این مناطق را افزایش دهد.

اوضاع در سوریه همچنان پیچیده است

مقامات نظامی هم با این مسئله که اوضاع در سوریه همچنان پیچیده است، موافقند. بعد از ایجاد مناطق کاهش تنش، عملیات نظامی فعال علیه گروههای تروریستی با توان بیشتری در جریان است. نیروهای دولتی و شبه نظامیان حامی دمشق با پشتیبانی هوایی نیروهای نظامی روسیه، مبارزه علیه گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر باندهای تروریستی را ادامه می دهند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای حامی “بشار اسد” در شمال شرق استان حلب، در منطقه تدمر، شرق کالامون و در جنوب سوریه موفقیتهایی را بدست آورده اند. سرهنگ «سرگئی سورووکین” فرمانده نیروهای نظامی روسیه در خاک سوریه در این رابطه گفته است: «سرعت پیشروی عملیات تهاجمی نیروهای دولتی سوریه تا ۸ کیلومتر در شبانه روز افزایش یافته است.»

علت حملات آمریکا به نیروهای دولتی سوریه

در عین حال مقامات وزارت دفاع روسیه اطمینان دارند که ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضدداعش به سرکردگی آمریکا در مراحل مشخصی مانع از مبارزه موثر با داعش و دیگر گروههای تروریستی می شود. سرهنگ رودسکی در این باره گفته است: «ائتلاف آمریکا هدف خود را مبارزه با تروریسم بین المللی اعلام کرده، ولی در حقیقت به نیروهای دولتی سوریه که در حال جنگ با داعش هستند، حمله می کند.»

“سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه نیز در جریان مذاکرات تلفنی اخیر با “رکس تیلرسون” همتای آمریکایی خود، حملات آمریکا به نیروهای دولتی سوریه را محکوم کرده و موکدا خواستار اخذ تدابیری از سوی مقامات واشنگتن برای عدم تکرار چنین حوادثی در آینده شد.

حملات پنتاگون به نیروهای حامی دولت سوریه بعد از آن آغاز شد که ارتش سوریه در جبهه شمال شرق و در نواحی مرزی سوریه با اردن و خطوط مرزی عراق موفقیتهای قابل توجهی بدست آورد. طبق اطلاعات رسانه های گروهی عرب زبان، بیشترین حملات توسط نیروهای نظامی دولتی و نظامیان شیعه جنبش«حزب الله» لبنان صورت گرفته است. نیروهای شبه نظامی بسیج مردمی عراق نیز در این سوی مرز و در خاک عراق، به ارتش سوریه کمک می کنند.

پایگاه‌های آموزشی غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه

این در حالی است که آمریکا در این منطقه پایگاه و تاسیسات نظامی بوجود آورده است که در آنها به آموزش نیروهای به اصطلاح «ارتش جدید سوریه» می پردازد. دقیقا به همین دلیل وزارت دفاع آمریکا حملات خود به نیروهای ارتش بشار اسد را اینگونه توجیه کرده که ظاهرا اقدامات نظامیان طرفدار سوریه برای پایگاهها و اردوگاههای آموزشی آمریکا در جنوب خاک سوریه تهدید بشمار می رود. آمریکایی ها ظاهرا فراموش کرده اند ارتش سوریه در خاک خود در حال مبارزه با تروریستهاست و آنها بدون اجازه مقامات دمشق در خاک سوریه فعالیت دارند.

بر اساس ارزیابی وزارت دفاع روسیه، نه مسکو و نه دمشق به اصطلاح «ارتش جدید سوریه» را مخالفان میانه رو تلقی نمی کنند، به این دلیل که هدف اصلی آنها مبارزه برای سرنگونی دولت بشار اسد است، نه مقابله با تروریسم. آنها وجود پایگاه نظامی آمریکا در جنوب سوریه را هم کاملا غیرقانونی می دانند. سرهنگ سورووکین، فرمانده نیروهای نظامی روسیه در سوریه در این زمینه تاکید کرده است: «عملیات نیروهای دولتی سوریه برای تحت کنترل درآوردن مناطق مرزی اردن و عراق ادامه خواهد داشت.»

البته مسلما از لحاظ راهبردی، حضور نیروهای دولتی در  نواحی مرزهای جنوبی و شرقی سوریه، این امکان را از نیروهای مورد حمایت آمریکا برای فعالیت در این مناطق خواهد گرفت و چنین شرایطی مسلما مورد رضایت آمریکایی ها نیست. این به معنای آن خواهد بود که نیروهای دولتی سوریه در آینده ممکن است وارد درگیریهای جدید با نظامیان «ارتش جدید سوریه» شوند و باز هم شاهد حملات جدید ائتلاف بین المللی به مواضع نیروهای دولتی باشیم.

حضور نظامیان روسیه و ایران در کنار ارتش سوریه

بر اساس اطلاعات رسانه های گروهی عربی، در جریان عملیات نظامی ارتش سوریه، مشاورین نظامی، نیروهای هوابرد و نیروهای ویژه روسی نیز در میان نیروهای دولتی سوری دیده شده‌اند. البته مشارکت ایران در مناقشه نظامی سوریه گسترده تر از روسیه است. بر اساس همین اطلاعات، در حال حاضر نیروهای داوطلب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای تیپ ۶۵ هوابرد ارتش ایران در خاک سوریه و در کنار ارتش این کشور در حال مبارزه با گروههای تروریستی هستند. گفته می شود که آنها در جنوب استان حلب متمرکز شده اند تا به همراه ارتش سوریه عملیات نظامی جدیدی را علیه داعش در کرانه غربی رود فرات آغاز کنند.

این در حالی است که شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا نیز عملیات خود برای آزادسازی شهر رقه (پایتخت داعش در سوریه) را آغاز کرده اند. و اگر نیروهای بشار شد به کرانه غربی رود فرات در جنوب استان حلب حمله کنند، مانع از آن خواهند شد که نیروهای طرفدار آمریکا به سمت غرب و جنوب غرب که منطقه ای نفت خیز است، حرکت کنند. دقیقا این مناطق، یکی از اهداف اصلی عملیات ضدداعش هم از سوی دمشق و هم ائتلاف به سرکردگی آمریکاست.

وزارت دفاع روسیه چند روز قبل از تحت کنترل درآمدن مناطق جنوب و شرق تدمر توسط ارتش سوریه خبر داد که حوزه گازی «شائر» در نزدیکی آن قرار دارد. نیروهای دولتی سوریه همچنین با موفقیت حملات خود در منطقه شرق به سمت “ابوکمال” را ادامه می دهند. این منطقه مسکونی در استان دیرالزور قرار دارد که در مرکز آن یک حوزه نفتی وجود دارد. ائتلاف آمریکا و نیروهای متحد آن مسلما از این موفقیتهای ارتش سوریه رضایت ندارند.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.