اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یونسکو با صدور قطعنامه‌ای «اشغالی بودن قدس» را تأیید کرد

  • کد خبر : 9736
  • 14 تیر 1396 - 9:49
یونسکو با صدور قطعنامه‌ای «اشغالی بودن قدس» را تأیید کرد

یونسکو با صدور قطعنامه جدیدی به اشغالی بودن قدس رأی داد و اعلام کرد رژیم صهیونیستی هیچ مالکیتی بر قدس ندارد. کمیته میراث «یونسکو» با صدور قطعنامه‌ای اعلام کرد قدس شهری اشغال شده است و رژیم صهیونیستی هیچ مالکیتی بر این شهر ندارد. بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، یونسکو هم‌چنین در قطعنامه مذکور ، حفاری‌های […]

یونسکو با صدور قطعنامه جدیدی به اشغالی بودن قدس رأی داد و اعلام کرد رژیم صهیونیستی هیچ مالکیتی بر قدس ندارد.

کمیته میراث «یونسکو» با صدور قطعنامه‌ای اعلام کرد قدس شهری اشغال شده است و رژیم صهیونیستی هیچ مالکیتی بر این شهر ندارد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، یونسکو هم‌چنین در قطعنامه مذکور ، حفاری‌های رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد.

قطعنامه مذکور در نشست یونسکو در شهر «کراکوف» لهستان تصویب شد و کشورهای آذربایجان، اندونزی، لبنان، تونس، قزاقستان، کویت، ترکیه، ویتنام، زیمبابوه و کوبا (۱۰ کشور) به آن رأی  مثبت، کشورهای آنگولا، کرواسی، فنلاند، پرو، لهستان، پرتغال، کره و تانزانیا (۸ کشور) به آن رأی ممتنع و کشورهای فیلیپین، جاماییکا و بورکینافاسو (۳ کشور) به آن رأی منفی دادند.

«طلال ابوظریفه» عضو جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در واکنش به صدور این قطعنامه اعلام کرد: این موضوع، یک پیروزی جدید برای ملت ما و تأکید بر حق فلسطینی‌ها در قدس و مسجدالاقصی، خط بطلان کشیدن بر تمام اکاذیب اسرائیلی و نیز یک ضربه جدید به دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین مهم‌ترین بندهای قطعنامه مذکور را به شرح زیر اعلام کرد:

۱-هرگونه دخل و تصرف رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی قدس و اطراف آن پس از اشغال این شهر در سال ۱۹۶۷ باطل و نامشروع است، از جمله «قانون اساس» که کنست رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۰ به منظور یکپارچه سازی قدس به عنوان پایتخت خود تصویب کرده است.

۲-حفاری های رژیم صهیونیستی زیر مسجد الاقصی مداخله آشکار در میراث و اماکن مقدس قدس است و باید هرچه سریع تر متوقف شود.

۳-محکومیت شدید تعرض شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی به عتبار اینکه این مسجد تنها مکان عبادت فلسطینیان است و اداره آن بر عهده سازمان اوقاف اسلامی اردن است.

۴-رژیم صهیونیستی باید زمینه عمران و بازسازی مسجد الاقصی از سوی دولت اردن را فراهم کند و در امور ساختمان باب الرحمه که بخشی جدایی ناپذیر از این مسجد است، دخالت نکند.

۵- این رژیم باید اجازه ورود بدون قید و شرط کارشناسان اردنی برای محافظت از بخش قدیمی قدس و دیوارهای داخل و خارج آن و مرمت مسیر باب المغاربه را بدهد.

۶-پروژه های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس از جمله پروژه های «بیت هلیبا و بیت اشتراوس» و یا ساخت پله های برقی و مترو و … در اطراف دیوارهای قدس باید متوقف شود.

۷-رژیم صهیونیستی باید آثاری را که به غارت برده بازگرداند و گزارش کاملی از ویرانی های به عمل آمده یا محو آثار و نشانه های بخش قدیمی قدس را در اختیار یونسکو قرار دهد.

۸-محکومیت ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود ناظران بین المللی به قدس و تعیین نماینده دائم یونسکو در شرق قدس به منظور تهیه گزارش های دوره ای پیرامون میراث شهر قدس و تجاوزات رژیم صهیونیستی در این زمینه.

۹-دعوت از مدیر کل یونسکو و مرکز میراث جهانی برای تلاش جهت اجرای قطعنامه های یونسکو پیرامون قدس.

۱۰-بخش قدیمی قدس و دیوارهای آن همچنان باید در لیست میراث جهانی در معرض خطر ( آنگونه که اردن در سال ۱۹۸۱ ثبت کرده است) قرار داشته باشد.

انتهای پیام/

 منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.