اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای سوریه و حزب‌الله در ۴ کیلومتری ارتش اسرائیل

  • کد خبر : 13352
  • 03 دی 1396 - 21:35
نیروهای سوریه و حزب‌الله در ۴ کیلومتری ارتش اسرائیل

نیروهای سوری و حزب‌الله، یک روستای کلیدی را در منطقه استراتژیک بیت جنین در شمال جولان، درست در ۴ کیلومتری مواضع ارتش اسرائیل در حرمون (جبل الشیخ) تصرف کردند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از دبکا، نیروهای سوری و حزب‌الله، یک روستای کلیدی را در منطقه استراتژیک بیت جنین در شمال جولان، درست در […]

نیروهای سوری و حزب‌الله، یک روستای کلیدی را در منطقه استراتژیک بیت جنین در شمال جولان، درست در ۴ کیلومتری مواضع ارتش اسرائیل در حرمون (جبل الشیخ) تصرف کردند.
به گزارش اخبار جهادی به نقل از دبکا، نیروهای سوری و حزب‌الله، یک روستای کلیدی را در منطقه استراتژیک بیت جنین در شمال جولان، درست در ۴ کیلومتری مواضع ارتش اسرائیل در حرمون (جبل الشیخ) تصرف کردند.
روستای مغر المیر که بیشتر جمعیت آن را دروزی‌ها تشکیل می‌دهند، طی دو روز مبارزه در ۲۲ دسامبر تصرف شد. این روستا پیش از این تحت تصرف هیئت التحریر الشام (شاخه القاعده سویه) بود. سوریه و حزب‌الله ادعا می‌کنند که این گروه با حمایت نظامی و لجستیکی اسرائیل دوام یافته است.
طبق اطلاعات منابع نظامی دبکا، با تصرف این روستا، نیروهای سوریه- حزب‌الله، نیروهای شورشی را به دو بخش تقسیم کرده‌اند که یکی از آن‌ها تحت محاصره است.
اسرائیل مکرراً هشدار داده است که به حزب‌الله اجازه نمی‌دهد به مرز آن نزدیک شود؛ با این حال، ارتش اسرائیل کوچک‌ترین اقدامی برای حفظ روستای مغر المیر صورت نداد. از زمان تصرف این روستا، روسای شورشی پیشنهاد داده‌اند که بدون جنگ از محاصره خارج شده و از این منطقه عقب‌نشینی کنند.
منابع نظامی دبکا تأکید کردند که این تحولات، نیروهای سوریه و حزب‌الله را به مرز سوریه- اسرائیل از تپه‌های کوه حرمون تا شمال جولان می‌آورد.
بنا بر ادعای دبکا، سوریه و حزب‌الله قصد دارند از تصرف بیت جنین و عقب‌نشینی نیروهای شورشی به‌عنوان اهرمی برای ریشه‌کن کردن نفوذ اسرائیل میان گروه‌های شورشی (که منطقه قنیطره جولان را در اختیار دارند) استفاده کند.
در مذاکراتی که روز جمعه صورت گرفت، سوریه  حزب‌الله، رهبران شورشی را آگاه ساختند که عقب‌نشینی ایمن آن‌ها منوط به تسلیم اعضایی است که با ارتش اسرائیل همکاری نزدیک داشته‌اند و فهرستی از این افراد نیز ارائه دادند. اگر شورشیان این درخواست را رد کنند، نبرد تا زمانی ادامه خواهد یافت که این منطقه از آخرین شورشی نیز پاک شود.
دبکا در پایان نوشت: اگر شورشیان سوری که با اسرائیل همکاری داشته‌اند، تسلیم ارتش سوریه و حزب‌الله شوند، سرنوشت آن‌ها غیر قابل تصور است. اگر این اتفاق صورت گیرد، گروه‌های شورشی قنیطره که روی محافظت ارتش اسرائیل حساب کرده‌اند، اعتماد خود را به اسرائیل از دست خواهند داد.
انتهای پیام/
منبع:هاکریا ۲۰۴۰
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.