اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۶ نکته درباره اقدام عجیب آمریکا در جنوب سوریه

  • کد خبر : 9223
  • 25 خرداد 1396 - 14:54
۶ نکته درباره اقدام عجیب آمریکا در جنوب سوریه

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کمیته نظامی سنا هشدار داده بود: «فرماندهان آمریکایی در زمین نبرد هر تصمیمی را (علیه داعش یا نیروهای دیگر) که لازم باشد بگیرند، من از آنها حمایت خواهم کرد.» آمریکا در اقدامی عجیب سیستم توپخانه‌ای پیشرفته خود را برای اولین بار از اردن به سمت مناطق جنوبی سوریه منتقل […]

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کمیته نظامی سنا هشدار داده بود: «فرماندهان آمریکایی در زمین نبرد هر تصمیمی را (علیه داعش یا نیروهای دیگر) که لازم باشد بگیرند، من از آنها حمایت خواهم کرد.»

آمریکا در اقدامی عجیب سیستم توپخانه‌ای پیشرفته خود را برای اولین بار از اردن به سمت مناطق جنوبی سوریه منتقل کرد. درباره این اقدام نظامی آمریکا نکات زیر قابل توجه هستند:

۱- سیستم توپخانه موشکی آمریکا با نام «HIMARS» که بر روی کامیون‌های بزرگ حمل می‌شود و قابلیت شلیک موشک‌هایی با برد حدود ۳۰۰ کیلومتر را دارد، برای اولین بار است که از اردن به سمت جنوب سوریه و به نزدیکی پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف آمریکا در منطقه تنف برده می‌شود.

۲- آمریکا این سیستم را برای مقابله با داعش در شمال عراق و ترکیه نیز مستقر کرده است و پیشتر نیز از «HIMARS» برای کمک به نیروهای دموکراتیک سوریه (کردهای شمال سوریه) علیه تروریست‌های داعش استفاده کرده بود.

۳- جابجایی «HIMARS» در پاسخ به اقدامات نیروهای حامی نظام سوریه انجام گرفته است و مقامات نظامی آمریکا مدعی شده‌اند که نیروهای بشار اسد توپخانه و ادوات نظامی خود را به نزدیکی منطقه «جنگ ممنوع» در اطراف تنف منتقل کرده‌اند. در هفته‌های اخیر منطقه تنف به نقطه کانونی چالش بین نیروهای طرفدار رژیم بشار اسد و گروه‌های ائتلافی که به ادعای رسانه‌های آمریکایی به نیروهای محلی برای مبارزه با داعش کمک می‌کنند، تبدیل شده است.

۴- شبکه CNN مدعی شده است که جت F-15 آمریکایی، یک فروند «هواپیمای بدون سرنشین شاهد ۱۲۹» که ساخت ایران و در اختیار نیروهای ارتش سوریه است را به خاطر ایجاد تهدید و انفجار در نزدیکی نیروهای ائتلاف آمریکا که مشغول گشت‌زنی در نزدیکی تنف بوده‌اند، منهدم کرده است. همچنین برخی مقامات امنیتی و نظامی ارتش آمریکا در مصاحبه با CNN مدعی شدند که راه‌اندازی پست‌های ایست و بازرسی توسط نیروهای ارتش سوریه، برای ایجاد یک مسیر زمینی استراتژیک برای انتقال نیرو به سواحل مدیترانه است.

۵- آمریکا مدعی شده است که برای حمله به نیروهای ارتش سوریه و طرفداران بشار اسد برنامه‌ای ندارد. مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که جنگ ما اکنون فقط با داعش است و اقدامات نظامی علیه نیروهای نظام سوریه فقط جنبه دفاع از خود دارد. البته جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به کمیته نظامی سنا هشدار داده بود: «هر تصمیمی که فرماندهان آمریکایی در میدان نبرد (علیه داعش یا نیروهای دیگر) لازم باشد بگیرند، من از آنها حمایت خواهم کرد.»

۶- با توجه به نکات بالا و روند واضح تضعیف داعش در عراق و سوریه، این سوال مطرح می‌شود که آیا آمریکا برای بقای در خاک سوریه و ادامه جنگی که در قبال آن اهداف گوناگونی را دنبال می‌کند، به دنبال بهانه‌های دیگری به جز مبارزه با داعش می‌گردد؟

منبع:فردانیوز

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.