اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ناکارآمدی سامانه «پاتریوت» آمریکا/ موشک یمنی‌ها با موفقیت به فرودگاه ریاض اصابت کرده است

  • کد خبر : 13080
  • 14 آذر 1396 - 11:40
ناکارآمدی سامانه «پاتریوت» آمریکا/ موشک یمنی‌ها با موفقیت به فرودگاه ریاض اصابت کرده است

کارشناسان آمریکایی متخصص در امور موشکی تایید کرده‌اند، موشکی، که ماه گذشته نیروهای یمنی به فرودگاهی در پایتخت عربستان شلیک کردند، با دقت به هدف اصابت کرده و ادعای سعودی‌ها درباره رهگیری و انهدام این موشک توسط پدافند هوایی دروغ است. به گزارش اخبار جهادی،سوم نوامبر گذشته یگان موشکی ارتش یمن( وابسته به انصارالله) از […]

کارشناسان آمریکایی متخصص در امور موشکی تایید کرده‌اند، موشکی، که ماه گذشته نیروهای یمنی به فرودگاهی در پایتخت عربستان شلیک کردند، با دقت به هدف اصابت کرده و ادعای سعودی‌ها درباره رهگیری و انهدام این موشک توسط پدافند هوایی دروغ است.

به گزارش اخبار جهادی،سوم نوامبر گذشته یگان موشکی ارتش یمن( وابسته به انصارالله) از شلیک موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک دوربرد به فرودگاه «ملک خالد» در حومه ریاض، پایتخت عربستان شلیک کرد. در حالی‌که مقام‌های سعودی مدعی شده‌اند که این موشک توسط پدافند هوایی رهگیری و منهدم شد، ولی روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از کارشناسان نظامی متخصص در امور موشکی تایید کرد که موشک یمنی‌ها با دقت به هدف خورده است.

براین اساس، روزنامه نیویورک‌تایمز، روز گذشته به نقل از کارشناسان آمریکایی متذکر شد بر خلاف ادعای مقام‌های سعودی، سامانه پدافندی «پاتریوت» که عربستان سعودی، ماه گذشته برای رهگیری موشک بالستیک شلیک‌شده از یمن استفاده کرده، در منهدم کردن کلاهک موشکی، که نزدیکی فرودگاه ریاض منفجر شد، شکست خورده است.

طبق گفته کارشناسانی، که شمار زیادی از آنها در موسسه مطالعات بین‌المللی «میدل‌بوری» در مونتری کالیفرنیا فعالیت می‌کنند، عربستان سعودی ۵ فروند موشک رهگیر از سامانه پدافندی پاتریوت، که ساخت آمریکا است، استفاده کرد ولی به نظر می‌رسد این موشک‌ها یا قسمت انتهایی موشک مهاجم را هدف قرار دادند و در نتیجه کلاهک انفجاری موشک مسیر مورد نظر را طی کرده است و یا این‌که موشک‌های رهگیر اساسا ناموفق عمل کرده‌اند و موشک مهاجم نیز دو تکه شده است.

«جفری لوییس» از کارشناسان مؤسسه آمریکایی میدل‌بوری، که به این تحقیق نظارت داشت، به نیویورک‌تایمز گفته است: «دولت‌ها درباره مؤثر بودن سامانه پاتریوت یا دروغ می‌گویند یا به آنها اطلاعات درست داده نشده است. این امر نگرانی و وحشت ما را برمی‌انگیزد؛ چرا که بحث کارآمد بودن سامانه ضدموشکی آمریکا در برابر تهدیدهای کره‌شمالی نیز زیر سوال می‌رود.

کارشناسان آمریکایی برای انجام این تحقیقات خود، از ویدیوهایی که شهروندان ریاض روز چهارم نوامبر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند استفاده کرده‌اند. مسئولان سعودی در آن روز اعلام کردند که یک موشک بالستیک را که از یمن شلیک شده بود رهگیری و منهدم کرده‌اند.

در یکی از این ویدیوهای منتشر شده، قطعات موشک شلیک‌شده از یمن، در پارکینگ نزدیک مدرسه‌ای در مرکز ریاض پراکنده شدند که مربوط به قسمت انتهایی موشک هستند. این بدان معنی است که کلاهک به هدف اصابت کرده و منفجر شده است. در فیلم منتشر شده دیگری نیز قطعاتی از موشک مهاجم در وسط جاده‌ای پهن دیده می‌شوند. طبق گفته این کارشناسان، با قرار دادن قطعات این موشک، می‌توان پی برد که آنها قطعات همان موشک مهاجم است که کلاهک انفجاری آن به هدف اصلی خورده است که هیچ اثری از آن در اماکن دیگر دیده نمی‌شود.

از سوی دیگر، «لورا گرگو» یک کارشناس دیگر آمریکایی از این موضوع، که ۵ موشک پاتریوت ناموفق عمل کرده‌اند، ابراز نگرانی کرده است.

طبق این گزارش، پنتاگون به تماس‌های خبرگزاری فرانسه برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است. مقامات در ریاض نیز از واکنش به این گزارش خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.