اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دستاوردهای نیروهای عراقی در مرحله نخست عملیات پاکسازی غرب استان الانبار + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 12436
  • 05 آبان 1396 - 17:20
دستاوردهای نیروهای عراقی در مرحله نخست عملیات پاکسازی غرب استان الانبار + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای عراقی عملیات پاکسازی غرب استان الانبار را از محورهای شرقی و جنوبی گذرگاه القائم برای رسیدن به مرزهای مشترک با سوریه آغاز کردند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش، بسیج مردمی، عشایر اهل سنت و پلیس فدرال عراق از روز گذشته عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در غرب استان الانبار آغاز کردند و در همان […]

نیروهای عراقی عملیات پاکسازی غرب استان الانبار را از محورهای شرقی و جنوبی گذرگاه القائم برای رسیدن به مرزهای مشترک با سوریه آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش، بسیج مردمی، عشایر اهل سنت و پلیس فدرال عراق از روز گذشته عملیات پاکسازی مناطق آلوده را در غرب استان الانبار آغاز کردند و در همان گام نخست موفق شدند با شکستن خطوط دفاعی تروریست های داعش در محورهای مختلف پیشروی کنند.

نیروهای عراقی عملیات پاکسازی غرب استان الانبار را از محورهای شرقی و جنوبی گذرگاه القائم برای رسیدن به مرزهای مشترک با سوریه آغاز کردند؛ در ۲۴ ساعت گذشته، جاده ارتباطی « القائم – عکاشات » و مناطق « راوه، جباب، المشاریع، النادره، الحسینیات،وادی النصر، وادی عبید، وادی الاغر، وادی الحلقوم ، وادی الجحیش، العکره،مفرق راوه، الحصی، پایگاه هوایی سعد« H۲»، پایگاه های الجزیره و البادیه، ارتفاع ملسوس، مجتمع و شرکت فسفات، مرکز تحقیقات کشاورزی، منطقه  H۱، روستای ام الوز»پاکسازی شده اند.

نیروهای بسیج مردمی صبح امروز هم در محور جنوبی گذرگاه القائم موفق شدند ۹ کیلومتر در عمق مناطق بیابانی پیشروی کنند و شماری از تروریست ها را از پای دربیاورند؛ در جریان پاکسازی پایگاه نظامی سعد(H۲) ، «احمد جبار خلف»، سرکرده های ارشد میدانی داعش شناسایی و دستگیر شد.

در محور جنوبی هم نیروهای عراقی خود را به پایگاه K۱ رسانده اند؛ در جریان درگیری ها تاکنون ۷۵ تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیده اند و ۱۵ اتاق عملیات، پایگاه و انبار تسلیحات نظامی داعش منهدم شده است.

گروهی از تروریست های داعش هم پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از برخی مواضع خود عقب نشینی کردند؛ در جریان متواری شدن تروریست ها چندین خودروی انتحاری و انبار تسلیحات کشف و ضبط شد.

نیروهای یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق آزادسازی شده از مین های کار گذاشته وارد منطقه شدند و تاکنون دهها تله انفجاری کار گذاشته شده را کشف و خنثی کرده اند؛ در حد فاصل جاده « عکاشات – القائم» تاکنون ۴۰ تله انفجاری خنثی شده است.

به گزارش اخبار جهادی، در ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۳۰ درصد مساحت تحت اشغال داعش در استان الانبار، ۵ درصد به کنترل نیروهای عراقی درآمده است اما مناطق مهمی از جمله « گذرگاه مرزی القائم،العبید، T۱ و پایگاه نظامی k۱  » در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12436

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.