اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

داعش در کمین

  • کد خبر : 9059
  • 20 خرداد 1396 - 12:31
داعش در کمین

باتوجه به حوادث اخیر در تهران به نظر می‎رسد داعش و نیروهای وابسته به آن، روزنه‎های نفوذ به داخل کشور را پیدا کرده و این، وظیفه نیروهای امنیتی است که بیشتر از قبل مراقب تحرکات و نقشه‎های این گروه‎های تروریستی باشند.  چهارشنبه صبح بود که اخباری مبنی بر حملات تروریستی به مرقد حضرت امام خمینی(س) […]

باتوجه به حوادث اخیر در تهران به نظر می‎رسد داعش و نیروهای وابسته به آن، روزنه‎های نفوذ به داخل کشور را پیدا کرده و این، وظیفه نیروهای امنیتی است که بیشتر از قبل مراقب تحرکات و نقشه‎های این گروه‎های تروریستی باشند.
 چهارشنبه صبح بود که اخباری مبنی بر حملات تروریستی به مرقد حضرت امام خمینی(س) و مجلس شورای اسلامی به گوش رسید. خبر تلخی که فضای عمومی‌ و امنیت روانی جامعه را به چالش کشید. هر چند نیروهای امنیتی با حضور بموقع در صحنه وعملیات دقیق، اجازه ندادند تلفات افزایش یابد اما این جنایات، بی شک با برنامه ریزی بوده است و باید جلوی این نوع حوادث را با پیشگیری، گرفت. بعد از اتمام حادثه تروریستی و پایان یافتن اخبار اولیه در خصوص چگونگی ماجرا و میزان مجروحان و شهدا، شایبه‌هایی در برخی رسانه‎ها و سطح فضای مجازی مبنی بر اینکه برخی نیروهایی که این حادثه تروریستی را رقم زدند از یکی از شهرهای غربی‌کشور به داعش پیوسته و حال با بازگشت به کشور به دنبال پیاده کردن اهداف تروریستی آن‎ها هستند. منتشر شد.
بحران شهرهای مرزی
چندی پیش و در اردیبهشت سال جاری بود که امیر پوردستان در مصاحبه با خبرگزاری فارس از نزدیک شدن داعش به مرزهای ایلام و کرمانشاه خبر داد که بعد از آن، اخبار زیادی از انهدام گروه‎های تروریستی در اطراف مرزهای کشور به گوش رسید. اما باتوجه به حوادث اخیر در تهران به نظر می‎رسد داعش و نیروهای وابسته به آن، روزنه‎های نفوذ به داخل کشور را پیدا کرده و این، وظیفه نیروهای امنیتی است که بیشتر از قبل مراقب تحرکات و نقشه‎های این گروه‎های تروریستی باشند.
خطرتروریست‌روانی
یکی از دلایل حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی را شاید بتوان ثمره کم دقتی برخی نهادها نسبت به افراد و مجموعه‌های مرتبط باگروه‎های تروریستی از جمله داعش دانست که در داخل ایران، روی تفکر جوان‌های ما عملیات روانی انجام می‌دهند.
هشدار کم‌دقتی
بعد از حادثه تروریستی روزچهارشنبه شاهد آن بودیم که نیروهای امنیتی با حضور گسترده در مناطق‌غربی کشور، افراد ی را دستگیر کردندکه با این گروهک تروریستی در ارتباط بودند. این حضور و روند دستگیری‎ها این سوال را ایجاد می‌کند که آیا نیروهای امنیتی می‎توانستند با جدیت بیشتر قبل از وقوع این حوادث، توطئه این گروه‎ها را خنثی کنند؟ به گفته برخی از مسئولان استان کرمانشاه اگر نهادهای مربوط، به خوبی به گزارش‌های امنیتی و فعالیت برخی افراد در داخل و آن‌سوی مرزها توجه می‎کردند،شاید امروز نه داعش و نه هیچ گروه تروریستی دیگر نمی‎توانست مسلحانه و به راحتی تا نزدیک صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیشروی کرده و امنیت عمومی جامعه را دچار چالش کند.
امکان جذب جوانان توسط داعش
برای اطلاع دقیق درباره اخبار منتشر شده در خصوص حضور برخی نیروهای داعش در شهرهای غربی و عضوگیری این گروهک‌تروریستی به سراغ احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی رفتیم که او در گفت‎وگو با «قانون» در مورد برخی اخبار منتشر شده در خصوص اینکه نیروهای تروریستی که حادثه مجلس را رقم زدند، در کرمانشاه حضور داشته و از مردم استان‌های غربی بودند، اظهار داشت: صحت این اخبار در هیچ کدام از منابع رسمی استان تایید نشده است.وی با بیان اینکه در هر صورت، جوان ما به کار و درآمد نیاز دارد تا بتواند زندگی خود را بگذراند و اگر به این نیاز او توجه نشود مشکلات زیادی به وجود می آید، گفت: به هر حال این امکان وجود دارد که در برخی مناطق، وهابیت با نفوذ و صرف هزینه هنگفت، برخی‎ از افراد را به سمت خود جذب کند. نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه چندی پیش برخی مسئولان به نهادهای امنیتی هشدارهایی در این زمینه دادند، افزود: متاسفانه این موضوع به خوبی از طریق نیروهای امنیتی استان پیگیری نشد و یکی از دلایل بروز حوادث تروریستی اخیر در تهران می‎تواند همین موضوع باشد./منبع: روزنامه قانون
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.