اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

موشک‌های قاهر M2 انصار الله؛ کابوس جدید آمریکا

  • کد خبر : 12024
  • 21 مهر 1396 - 1:54
موشک‌های قاهر M2 انصار الله؛ کابوس جدید آمریکا

به گزارش اخبار جهادی،رژیم آل سعود برای مرزهای جنوبی خود سامانه ضدموشکی پاتریوت و موشک‌های دفاعی باک۲ و باک۳ را در کنار سامانه ضدموشکی کروتال ان جی با برد متوسط نصب کرده است. این سامانه‌های ضد موشکی ادعا می‌کنند تمام محدوده جغرافیایی استان جیزان (عربستان) و بخشی از شمال استان حجه (یمن) را در برمی‌گیرد. […]

به گزارش اخبار جهادی،رژیم آل سعود برای مرزهای جنوبی خود سامانه ضدموشکی پاتریوت و موشک‌های دفاعی باک۲ و باک۳ را در کنار سامانه ضدموشکی کروتال ان جی با برد متوسط نصب کرده است.

این سامانه‌های ضد موشکی ادعا می‌کنند تمام محدوده جغرافیایی استان جیزان (عربستان) و بخشی از شمال استان حجه (یمن) را در برمی‌گیرد.

در نتیجه هر موشک بالیستیک باید در رادارهای سامانه دفاعی پاتریوت مشاهده شود. از طرف دیگر با توجه به این‌که سرعت موشک‌های پاتریوت ۵ ماخ است، انتظار می‌رفت که بتواند هر موشکی را خنثی کند.

با این حال موشک‌های قاهر M2 با سرعت ۸ ماخ می‌توانند از شلیک‌های پاتریوت بگریزند. به این جهت، آمریکا موشک‌های باک۳ را جایگزین باک۱ و باک۲ کرد؛ اما باز هم نتوانست مانع ورود موشک‌های قاهر M2 به قلمرو آل سعود شود.

شکست سامانه‌های ضدموشکی در برابر انصار الله، خشم آل سعود را برانگیخت. فرمانده مرکزی نیروهای آمریکایی چند ماه قبل به جیزان آمد تا این موضوع را از نزدیک بررسی کند، اما باز هم نتوانست نگرانی‌های آل سعود را رفع و اصابت شلیک‌های انصار الله به هدف را متوقف کند!

موشک‌های قاهر M2 :

این موشک‌های بالستیک با برد متوسط، فرماندهی ارتش آل سعود در منطقه صامطه در استان جیزان را هدف قرار داد و خسارت های قابل توجهی به ارتش آل سعود وارد شد.

پس از این اتفاق، پنتاگون بسیار خشمگین شد. از سویی موشک‌های باک۳ را جایگزین موشک‌های دیگر کرده و از سوی دیگر به ولد الشیخ، نماینده سازمان ملل در امور یمن فشار وارد شد تا ضمن محکومیت حملات موشکی، فشار سیاسی مضاعفی به صنعا وارد کند.

اوج شکست پنتاگون در این بود که مقاومت یمن، تنها یک موشک به سمت جیزان شلیک و همین موشک از سامانه دفاعی ضدموشکی عبور کرده بود. این موضوع به خوبی نشان دهنده ناکارآمدی و شکست سامانه پاتریوت است.

انتهای پیام/

اعلام الحربی

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.