اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مسلحین مستقر در «تنف» سلاح آمریکایی به داعش می‌فروشند

  • کد خبر : 11051
  • 11 شهریور 1396 - 10:47
مسلحین مستقر در «تنف» سلاح آمریکایی به داعش می‌فروشند

مسئول امنیتی سابق در پایگاه «التنف» سوریه از اقدام برخی افراد مسلح تحت آموزش آمریکا، به فروش سلاح به داعش خبر داد و گفت که این را به آمریکایی‌ها گزارش کرده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، «محمد السلام» مسئول امنیتی سابق در پایگاه «التنف» سوریه اعلام کرد که سرکرده‌های گروههای مسلح حاضر در این پایگاه نظامی […]

مسئول امنیتی سابق در پایگاه «التنف» سوریه از اقدام برخی افراد مسلح تحت آموزش آمریکا، به فروش سلاح به داعش خبر داد و گفت که این را به آمریکایی‌ها گزارش کرده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، «محمد السلام» مسئول امنیتی سابق در پایگاه «التنف» سوریه اعلام کرد که سرکرده‌های گروههای مسلح حاضر در این پایگاه نظامی آمریکا سلاحهای ساخت این کشور را به گروه تروریستی داعش می‌فروشند.

السلام به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «مهند الطلاع» سرکرده گروه «مغاویر الثوره» «به داعش سلاح میفروخت. زمانی که با خبر شدیم و آمریکاییها را از این مسئله مطلع ساختیم که این فرمانده به داعش سلاح می‌فروشد، بیشتر به این فرمانده اهمیت دادند».

وی تأکید کرد که سلاحهای آمریکایی که تاکنون فروخته شده، عبارتست از «اس.پی.جی»، خودروهای «تاتا»، تفنگهای «ام ۱۶».

مسئول امنیتی سابق در پایگاه «التنف ادامه داد: «آنان [نیروهای آمریکایی] این مسئله [مبارزه با ارتش سوریه] را از فرزندان ملت سوریه که در این پایگاه حضور داشتند، خواسته بودند، ولی افراد با شرف در میان آنان این مسئله را رد کردند و گفتند که این گروه برای مبارزه با داعش ایجاد شده است، نه مبارزه با ارتش سوریه».

السلام تصریح کرد که مسئولان آمریکایی در تلاش بودند که این افراد را به پایگاه «الشدادی» در دیرالزور (شمال شرق سوریه) ببرند تا پس از مبارزه با داعش، با ارتش سوریه بجنگند.

السلام در بخش دیگری از افشاگری خود گفت: «با وجود اینکه اردوگاهها [ی آوارگان] حدود ۲۰ کیلومتر بیشتر با پایگاه التنف فاصله نداشت، ولی هیچ حمایت و کمکی از افراد غیر نظامی صورت نمی‌گرفت، بر عکس، توسط مهند الطلاع که وی را به عنوان فرمانده پایگاه انتخاب کرده بودند، از مزدوران حمایت میکردند تا شمار زیادی از افراد غیر نظامی را بکشند».

وی با اشاره به اینکه آمریکاییها در تلاشند که از طریق ملت، اردوگاهها، وعده خودمختاری و درست کردن امور، دستاوردهای خود را به دست آورند، تأکید کرد که آمریکاییها «دروغگو و دشمن اشغالگر هستند» و هیچ گاه به فکر ملت سوریه نبوده «و از طریق تعامل با آنان فهمیدم که خواستار منافع ملت سوریه نیستند».

چندی پیش هم به صورت داوطلبانه ۱۰۱ نفر از پایگاه آمریکایی التنف خارج و وارد مناطق تحت کنترل ارتش در منطقه «الحرجله» واقع در ریف دمشق شدند.

اخیرا روزنامه الاخبار لبنان نیز گزارش داد که طی توافقی که روسیه و آمریکا کرده‌اند، نیروهای آمریکایی به تدریج پایگاه تنف را در مثلث مرزی سوریه، عراق، اردن، ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.