اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مذاکرات محرمانه و مستقیم ریاض با انصارالله

  • کد خبر : 1310
  • 18 اسفند 1394 - 17:20

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن از تصمیم عربستان برای مذاکرات محرمانه مستقیم با انصارالله و موافقت با از سرگیری این گفتگوها در امان پایتخت اردن خبر داد.[/box]   به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، “اسماعیل ولد الشیخ” فرستاده سازمان ملل به یمن درپیامی محرمانه خطاب به “جفری […]

[box type=”shadow” align=”aligncenter” ]فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن از تصمیم عربستان برای مذاکرات محرمانه مستقیم با انصارالله و موافقت با از سرگیری این گفتگوها در امان پایتخت اردن خبر داد.[/box]

اسماعیل ولد الشیخ

اسماعیل ولد الشیخ

 

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، “اسماعیل ولد الشیخ” فرستاده سازمان ملل به یمن درپیامی محرمانه خطاب به “جفری ولتمن” معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا و معاون کنونی دبیر کل سازمان ملل متحد، در حدود ۲۵ بهمن ماه (هفته دوم فوریه گذشته) از دیدارش با “مساعد العبیان” وزیر مشاور سعودی – که نزدیک به ملک سلمان و معروف به صندوقچه اسرار اوست – و نیز دیدار با شخص دیگری به نام “ابوعلی” که احتمال می رود از اعضای سرویس های اطلاعاتی عربستان باشد ، خبر داد.

پایگاه “رأی الیوم” به نقل از ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن، نوشت که وی، آمادگی حوثی ها (انصار الله) برای از سرگیری مذاکرات مستقیم محرمانه با نمایندگان عربستان سعودی را به اطلاع طرف سعودی رسانده است و آن ها از این پیشرفت قابل ملاحظه استقبال و به پایبندی خود برای حرکت دراین مسیر تاکید کرده اند.

به گفته ولد الشیخ، مسئولان سعودی گفته اند که در سایه پیشرفت های میدانی نیروهای ائتلاف به سمت صنعا، به نفع انصارالله ست که فرصت را غنیمت بشمارند و با حسن نیت مذاکره کنند؛ چرا که به ادعای سعودی ها، انصارالله اکنون از لحاظ میدانی در موضع ضعیف قرار دارد.

موضوع دیگری که العبیان و ابوعلی دو مسئول سعودی بر آن تاکید کرده اند، این است که ریاض درحال حاضر تصمیم ندارد که سطح نمایندگی خود برای مذاکره با انصارالله (حوثی ها) را ارتقا دهد و گفته اند که افرادی که دراین دوره از مذاکرات محرمانه مستقیم حضور خواهند یافت، در همان سطح محمد عبد السلام سخنگوی انصارالله خواهند بود.

بنابر این گزارش این دو مسئول سعودی با پیشنهاد انصارالله برای مذاکره در امان پایتخت اردن موافقت کردند.

ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل به یمن، گفته است که این خبرها را به اطلاع انصارالله رسانده و منتظر پاسخ آنان است و درصورتی که طرف ها موافق باشند، مذاکرات ممکن است طی هفته آینده انجام شود.

ولد الشیخ از آن جهت که درعرض ۱۰ ماه فقط دو دیدار را برای مذاکره برگزار کرده است، مورد انتقاد یمنی ها قرار دارد. طرف های سیاسی یمنی وی را به ضعف در اداره مذاکرات در یمن متهم کرده و گفته اند که وی راهکارهای مشخصی را برای مذاکرات ژنو تعیین نکرده و اهداف مطلوب را نیز مشخص نکرده است.

برخی از یمنی های طرفدار انصارالله و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن، ولد الشیخ را ” کارمند سعودی ها” می دانند و وی را به تلاش برای به دست آوردن فرصت بیشتر به نفع ریاض متهم می کنند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.