اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یگان‌های ارتش یمن مجهز به موشک “صمود” + مشخصات و تصاویر

  • کد خبر : 5320
  • 13 مهر 1395 - 9:12

یکی از موشک‌هایی که اخیرا ارتش یمن رونمایی کرد موشک “صمود” نام دارد که به نام استقامت ملت یمن است.  به گزارش اخبار جهادی ارتش و انصارالله یمن قریب به ۱۹ ماه است که در مقابل تجاوزات همه جانبه رژیم سعودی مقاومت می‌کنند. در این مدت ائتلاف سعودی جز با بمباران مدارس، کارخانه‌های آرد، نانوایی‌ها، خانه‌های […]

یکی از موشک‌هایی که اخیرا ارتش یمن رونمایی کرد موشک “صمود” نام دارد که به نام استقامت ملت یمن است.
 به گزارش اخبار جهادی ارتش و انصارالله یمن قریب به ۱۹ ماه است که در مقابل تجاوزات همه جانبه رژیم سعودی مقاومت می‌کنند.

در این مدت ائتلاف سعودی جز با بمباران مدارس، کارخانه‌های آرد، نانوایی‌ها، خانه‌های مسکونی و … نتوانسته در میدان نبرد خودی نشان دهد و عمل در اکثر جبهه‌ها شکست خورده است.
برخی کارشناسان معتقدند که نه تنها عربستان در نبرد با ارتش و انصارالله یمن پیروز نشده، بلکه حملات به عمق خاک رژیم سعودی افزایش یافته و یمنی‌ها موفق به کنترل چند منطقه دراستان‌های جنوبی عربستان نیز شده‌اند.
یگان‌های ارتش یمن مجهز به موشک
**افشاگری مجتهد سعودی
 فعال افشاگر عربستانی در پیامی در حساب کاربری خود در توییتر تأکید کرد نیروهای یمنی ۵ منطقه داخل عربستان را تحت کنترل گرفته‌اند. “مجتهد” با انتشار مجدد پیام صفحۀ “العهد الجدید” در توییتر خود، از کنترل نیروهای انصارالله بر ۵ منطقه بین نجران و جیزان اظهار تأسف کرد.
وی خاطرنشان کرد هفته گذشته این مناطق به کنترل انصارالله درآمد، و اکنون عربستان در سکوت خبری بسیار شدید، در حال مذاکره درباره این مناطق است.
نکته دیگر اینکه ارتش و انصارالله یمن در تولید موشک نیز تجربیات بسیاری کسب کرده‌اند و اخیرا مقاومت به طراحی و شناخت یک موشک برد کوتاه ورزیده‌اند.
**ارتش یمن از موشک بالستیک صمود رونمایی کرد
واحد موشکی جمهوری یمن اخیرا از ورود سیستم موشکی جدید به نام موشک صمود که به طور کامل در داخل کشور ساخته شده و دارای قدرت تخریبی گسترده است، به خط مقدم نبرد با نیروهای متجاوز سعودی و مزدوران آنها خبر داد.
یگان‌های ارتش یمن مجهز به موشک
این واحد در بیانیه ای اعلام کرد: “با مقاومت ملت بزرگوارمان و برای ابراز وفاداری به خون شهدا و مصدومان و پایداری اسرا و نیز در اثر فداکاری های ملت در راه دستیابی آزادی و کرامت و حاکمیت و همراه با فرا رسیدن روز ۲۶ سپتامبر که روز استقلال و آزادی ماست، ورود موشک صمود به خط نبرد را اعلام می کنیم.”
در این این بیانیه آمده است: “در عمل به تعهدات خود برای ملت مقاوم و رهبری گرانقدر آن، آقای عبدالملک بدرالدین، به ملت خود وعده دستاوردهای بیشتر و بیشتر را می دهیم. خداوند فرموده است، «با آنها بجنگید. خدا آنها را به دست شما عذاب و خوارشان می کند و شما را بر آنان یاری می دهد و سینه قوم مؤمنان را شفا می بخشد.»
طول موشک «صمود» به ۴ متر و قطر آن به ۵۵۵ میلی متر می رسد. وزن کلاهک آن ۳۰۰ کیلوگرم است و وزن کل آن به یک تن می رسد. برد این موشک ۳۸ کیلومتر و تعداد ترکش های آن به ۱۰ هزار می رسد.
حالا ارتش عربستان باید نگران باشد که در مرزهای شمالی و به خصوص استان “صعده” آماج حملات موشکی یگان‌های ارتش یمن قرار نگیرد، چرا که تاکنون تلفات بسیاری در نبرد موشکی با ارتش و انصارالله یمن داشته است.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.