اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درآمد کلان انگلیس از کشتار مردم یمن

  • کد خبر : 1114
  • 13 اسفند 1394 - 5:23
درآمد کلان انگلیس از کشتار مردم یمن

    در حالی که اخیرا پارلمان اروپا قطعنامه غیرالزام آوری را برای تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی کشورهای اروپایی تصویب کرده، نخست وزیر انگلیس ، افزایش فروش سلاح‌های انگلیسی به عربستان را ستود. پارلمان اروپا با ۳۵۹ رای موافق در مقابل ۲۱۲ رای مخالف قطعنامه غیرالزام آوری را تصویب کرد و خواهان تحریم تسلیحاتی […]

 

 

در حالی که اخیرا پارلمان اروپا قطعنامه غیرالزام آوری را برای تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی کشورهای اروپایی تصویب کرده، نخست وزیر انگلیس ، افزایش فروش سلاح‌های انگلیسی به عربستان را ستود.

پارلمان اروپا با ۳۵۹ رای موافق در مقابل ۲۱۲ رای مخالف قطعنامه غیرالزام آوری را تصویب کرد و خواهان تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی کشورهای اروپایی شد. با این حال دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت از فروش “سلاح‌های چشمگیر و مهمی”نظیر جنگنده‌های تایفون به عربستان خرسند است.

کامرون همچنین پا را فراتر گذاشته و گفت، در چند ماه آینده دولت وی بر مساله صادرات تمرکز خواهد کرد تا تضمین کند سلاح‌های شرکت تسلیحات سازی BAE همچون جنگنده‌های تایفون تولید شده و به همه جهان فروخته شود. وی تاکید کرد: در درجه اول ما باید تلاش‌های بیشتری برای فروش سلاح به عربستان انجام دهیم. این اظهارات کامرون در حالی مطرح شده‌اند که سازمان عفو بین‌الملل سریعا اظهارات وی را محکوم و تاکید کرد: انگلیس در حال ایجاد یک سابقه خطرناک برای بقیه کشورهای جهان از طریق تداوم فروش سلاح به حکومت‌های مساله دار مثل عربستان سعودی است. الیور اسپراگ، مدیر برنامه کنترل تسلیحات عفو بین‌الملل اظهار کرد: این به اصطلاح ادوات چشمگیر که دیوید کامرون از آن سخن می‌گوید شامل حجم عظیمی از تسلیحات برای ارتش عربستان است در حالی که همه ما سابقه وحشتناک ریاض در جنگ یمن را می دانیم. اخیرا سازمان ملل اعلام کرده که حملات هوایی عربستان در یمن به سطح جنایات جنگی رسیده و یافته‌ها نشان می‌دهند که عربستان عمدا در یمن دست به اقداماتی می زند که تلفات غیرنظامیان را به حداکثر می‌رساند. با این حال به رغم این وضعیت هم آمریکا و هم انگلیس از عربستان در جنگ یمن حمایت می‌کنند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات‌های نظامی منحصر به فرد و تاکتیکی خود در جبهه‌های مأرب، تعز و الجوف با غافلگیر کردن مزدوران سعودی و کسب پیروزی‌های تازه، دروغ بلندگوهای تبلیغاتی آنها را رسوا کردند.رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان در همه میدان‌های نبرد با متجاوزان و مزدوران سعودی برای دفاع از خاک کشورشان پیروزی‌های بزرگی خلق می‌کنند.
واقعیت نبردها در یمن دست برتری ارتش و کمیته‌های مردمی را نشان می‌دهد، اگرچه رسانه‌های وابسته به متجاوزان از پیروزی‌های خیالی سخن گفته و سعی در جبران روحیه از دست رفته و سراسیمگی نظامی کامل خود دارند.بنابراین اگر نیروی هوایی دشمن سعودی که ده‌ها هزار بمب و موشک بر سر مردم یمن فرو ریخته است، نبود، مردان ارتش و کمیته‌های مردمی تا به امروز همه متجاوزان را تار و مار کرده بودند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بیست و چهار دو بار تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی در غرب استان «مأرب» را ناکام گذاشته و آنها را متحمل تلفات جانی و تجهیزاتی کردند.

نیروهای یمنی جمعی از مزدوران سعودی را در پادگان «صحن الجن» هدف حمله موشکی قرار دادند که با کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از آنها همراه شد.دستگاه امنیتی یمن همچنین بیش از هفتاد مزدور دشمن سعودی را که قصد داشتند برای نبرد وارد استان مأرب شوند، دستگیر کردند.
این در حالی است که بیش از سی تن دیگر هم ۲ روز پیش در حال تلاش برای ورود به این استان توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند.‏در استان «تعز» یگان توپخانه‌ای یمن چندین جمع مزدوران سعودی را در غرب استادیوم منطقه الوازغیه هدف گرفت که چندین کشته یا زخمی برجای گذاشت.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین موفق شدند مهم‌ترین راه‌های کمک‌رسانی به مزدوران سعودی در شهر «جبل حبشی» تعز را مسدود کنند، به گونه‌ای که بلندی‌ها و مساحت گسترده‌ای از اطراف شهر جبل حبشی از جمله منطقه «بیت وافی» که دشمن سعودی از طریق عملیات هلی برن برای مزدوران سلاح می‌فرستاد، زیر سیطره و آتش نیروهای یمنی قرار گرفت.
لازم به ذکر است در توجیه کشتار مردم یمن مشاور وزیر دفاع عربستان مدعی شد که جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض یک انبار اسلحه در شهر المکلا در جنوب شرقی یمن را که از حدود یک سال قبل در کنترل القاعده است، منهدم کردند.

سیاست روز

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.