اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کمک های نظامی و تسلیحاتی آمریکا به کردهای سوریه به حومه رقه رسید

  • کد خبر : 5963
  • 29 آبان 1395 - 14:38
کمک های نظامی و تسلیحاتی آمریکا به کردهای سوریه به حومه رقه رسید

گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد که ده ها کامیون حامل سلاح و خودروهای زرهی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمایت از نیروهای کُرد سوریه به حومه رقه و استان حسکه رسیدند. به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز و به نقل از گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، […]

گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه روز شنبه اعلام کرد که ده ها کامیون حامل سلاح و خودروهای زرهی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمایت از نیروهای کُرد سوریه به حومه رقه و استان حسکه رسیدند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز و به نقل از گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه، این کمک ها شامل سلاح، مهمات و خودروهای زرهی است که از طریق شهر قامشلی به حومه رقه منتقل و به نیروهای کُرد تحویل داده شده است.
پیشتر نیز ناظر حقوق بشر سوریه از حضور ده ها نظامی آمریکایی در منطقه کوبانی برای نظارت بر عملیات نیروهای کُرد سوریه علیه داعش در رقه و مشارکت در آن خبر داده بود.
کمک های نظامی آمریکا در حالی به کُردهای سوریه تحویل داده می شود که قرار است نیروهای کُرد به زودی در عملیاتی گسترده٬ شهر رقه را از دست عناصر داعش آزاد کنند.
نیروهای کُرد چهارشنبه گذشته با پیشروی در جنوب شرقی شهر رقه٬ بخش هایی از این مناطق را و از جمله تعدادی مزرعه، منطقه «تل ضامر» و روستاهای طویلعه، تله مالد، جمجم و مشهد ٬ از دست عناصر داعش آزاد کردند.
به گفته ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه، حدود ۳۰ هزار نفر در عملیات رقه که ‘خشم فرات’ نام گرفته است، مشارکت دارند.
مقام های ذیربط پیش بینی کرده اند که عملیات آزادسازی رقه، نبردی طولانی و دشوار خواهد بود.
بر اساس اظهارات یک منبع مطلع در نیروهای دمکراتیک سوریه، حدود ۵۰ مشاور نظامی آمریکایی در عملیات رقه مشارکت دارند.
داعش طی حدود چهار سال و نیم اشغال رقه٬ استحکامات زیادی در این شهر ایجاد کرده است و کردهای سوریه به راحتی نخواهند توانست از این استحکامات عبور کنند، از این رو این عملیات بیشتر از این که بازخورد واقعی داشته باشد٬ بیشتر جنبه تبلیغاتی برای کردهای سوریه دارد.
کردهای سوریه اوایل تابستان سال جاری نیزبا کمک آمریکایی ها اقدام به عملیات علیه تروریست های داعش در استان رقه کردند که پس از پیشروی های ظاهری پس از چند روز تمامی مواضع را تقدیم داعش کردند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.